Ny reciever: Pioneer VSX-516, eller DENON AVR-1906

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny reciever: Pioneer VSX-516, eller DENON AVR-1906

Hei!

Jeg har nå bare et sånn mini annlegg fra sony, og ønsker å kjøpe meg noe kraftigere, som jeg senere også kan bruke til hjemmekino. I og med at jeg er bare er 15 og ikke har noen jobb, så vil jeg ikke bruke noe særlig mer enn 3500kr på forsterkeren ( jeg burde da få en OK reciecer til denne prisen?). Å kjøpe brukt blir uaktuelt.

Andre kandidater i denne prisklassen tas gjerne imot.

Jeg har ikke noe særlig peiling på dette området, så jeg håper det er noen som kan hjelpe meg til et lurt valg.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig ingen som kan hjelpe meg?:roll:

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder dem 2 i topicen, så er nokk Denon den sterkeste ;-) .
    Men så har du en annen i pioneer i serien som passer din pris klasse VSK-916 til ca.3300,- Jeg vurderer denne selv. Den forige versjonen av den VSX-915 er også anbefalt av bladet "hjemmekino" som beste kjøpet under 5000,- (husker ikke forskjelden mellom dem 2 akkurat nå, men de er minimale, 916 har ekstra USB og nytt sorround modus).
    Men jeg kunne tenkt meg å hørt litt mere bruker erfaringer her fra :-)

Mvh
    kas

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ha valgt Denonen jeg også!!

Ikke for å være vanskelig, er bare nyskjerrig. Hvorfor er brukt uaktuelt?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Den VSX-916 så jo fin ut den, er denne sterkere enn Denon? fortsatt åpen for flere forslag. PS: Prisen på pioneeren ser jeg er veldig forskjellig fra ulike leverandører, hvor får jeg den billigst?

Hvorfor jeg ikke er interessert i å kjøpe brukt er fordi jeg ikke liker at noen andre har hatt varen før meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil si at pioneer 916 er en bedre forsterker en 1906. 915 vant tester mot 2105.. og yahama rxv657(5500,-).
    916 til 3,5k er et meget bra kjøp!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du hvor jeg får kjøpt denne billigst mulig. Jeg vil helst ikke kjøpe den over internet, men det går greit hvis det er mye billigere der.

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tviler på at du får den noe billigere eller nær så billig i butikk som på nettet.
    http://prisguide.hardware.no/friteks...searchPg=S%F8k
    bruk den linken så finner du nett prisene. Men andbefaller at du kjøper den hos mpx.no eller komplett.no selv om det koster deg 200,- mer en den billigste( så bra suport som jeg fikk hos komplett.no når det var feil på et produkt jeg kjøpte, var helt supert!!! jeg tjente på dealen, så bra support får du ikke i butikken en gang! Jeg sier dette fordi det virket som du ikke tør å kjøpe på nettet. Men hold deg unna nettbutikker som ikke ser helt gjennomførte ut.

Mvh
    kas

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk! tror jeg går for vsx 916. men jeg venter en stund og ser om det kommer inn noen flere forslag og meninger. Har noen kjøpt noe fra xd.no før? Går det greit å kjøpe herfra? og en ting til, jeg har noen gamle mission høytalere som er 6 ohm, disse funker vel på denne forsterkeren selvom den er 8 ohm, eller er dette skadelig for den? Jeg har også tenkt meg å kjøpe et par høytalere, men lurer på om disse holder til jeg får rå.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp min denon 2105 så får du noe kraftigere. recieveren er nesten som ny. kan selge den til deg for 3000. kjøpt for 5000

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thode
    Takk takk! tror jeg går for vsx 916. men jeg venter en stund og ser om det kommer inn noen flere forslag og meninger. Har noen kjøpt noe fra xd.no før? Går det greit å kjøpe herfra? og en ting til, jeg har noen gamle mission høytalere som er 6 ohm, disse funker vel på denne forsterkeren selvom den er 8 ohm, eller er dette skadelig for den? Jeg har også tenkt meg å kjøpe et par høytalere, men lurer på om disse holder til jeg får rå.
    forsterkeren støtter 4-8 ohm regner jeg med før det blir for mye.
    6 ohm høytalere fungerer til alle nye recievere såvidt jeg hvet. (nå har ikke jeg peil på gamle recievere)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har en demobrukt 1906 hos HFK i Drammen, til 3198,-.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Det hadde vært flott om noen fler kunne komme medd noen innspill om hva jeg burde kjøpe, eller andre forslag.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på om Dynavoice f6 er et par gode høytalere, og om de passer til pioneer vsx - 916. Så i en test at de skulle være veldig bra, men da burde de vel koste mer enn 1000 kr?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en svart 916 på NetShop Oslo. Ser helt ålreit ut , men det er nok lagt mer vekt på funksjoner og lyd fremfor finish. Som den enkle forbrukeren jeg er så har jeg lært å like den programmerbare fjernkontrollen, automatisk og lett oppsett og USB i front. Og så er det kjekt å vite at jeg kan "vokse" litt med denne grunnet pre-out og mulighet for bi-amping.

Kjører den kun med front høytt. og sub. På film er jeg veldig fornøyd. På musikk passe fornøyd. Skal ha noen kraftigere høyttalere så jeg ikke blir så avhengig av SUB'en.

Siden jeg ikke er så veldig ekspert på dette så kan jeg ikke sammenligne lyd eller funksjoner opp mot så mye annet. Men jeg er ihvertfall fornøyd i forhold til det lille jeg har hørt av andre forsterkere og i forhold til prisen. Det er da noe

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at du er "passe fornøyd", er det pga høyttalerene eller er det forsterkeren som er grunnen til dette? I første omgang er det nok bare musikk min vil bli brukt til, hvis jeg kjøper meg en.

PS! er det forskjell på 916 k og 916 s utenom fargen?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det først og fremst er musikk du har tenkt å bruke den til, kanskje det har vært en ide med en stereoforsterker? Får mye mer lyd i to kanaler enn fem vt. syv for like mye penger.

f.eks. http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...ium_Silver.htm

eller

Rote RA 01 hos. feks. www.dynabel.no

evt.

http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...rker_Soelv.htm
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ønsker ikke noen stereoforsterker, siden jeg senere har tenkt å bygge ut til hjemmekino. Ellers takk for hjelpen!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thode
    Det at du er "passe fornøyd", er det pga høyttalerene eller er det forsterkeren som er grunnen til dette? I første omgang er det nok bare musikk min vil bli brukt til, hvis jeg kjøper meg en.

PS! er det forskjell på 916 k og 916 s utenom fargen?
    Det har nok noe med forventninger å gjøre, og endel med høyttalere. Klarer ikke å høre at den spiller bedre enn Technics stereoforsterkeren jeg hadde tidligere (2x80W), uten at det behøver være noen dårlig referanse. Tror nok høyttalerne skal ta mesteparten av skylden for min manglende begeistring, på musikk altså. På film koser jeg meg :-)

Gjorde noen grep akkurat nå faktisk. Tettet porten på suben med skumgummi, skrudde opp gain litt, økte delefrekvensen fra 80 til 100, satte frontene til small (hadde tidligere large på front og plus på suben). Ble mer fornøyd nå (Etter å ha testet med litt Moby og Rammstein), og har tro på at det blir bedre med enda mer fininnstilling.

Som du skjønner, ingen ekspert, men derimot ivrig bruker av søkefunksjonen på forumet her.

Kun fargeforskjell på 916.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg har pioneer vsx-915 den driver Proson e120 å proson UniQue 616 kjempe bra.
    Å proson e120 trur eg nok er litt mer tungdrevne en Dynavoice f6, så eg tenker du får bra lyd der.. Viss du søker litt på dynavoice f6 her så finner du mye bra om den.. Meine eg såg at dynavoice f6 var like bra som en høyttaler til 4-5000kr. Gå for 916 å dynavoice f6 du;-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •