Ny reciever: Pioneer VSX-516, eller DENON AVR-1906 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er alle enige om at 916 er den beste recieveren jeg kan få får denne prisen? Skal jeg gå for denne?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen er denne forsterkeren i forhold til 916? (yamaha RX-V657 RDS)
    http://www.xtz.no/product/6965/6968/...tan_farve.html

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

det ser ut til at du vurderer et anlegg som ligner veldig på det jeg har sett på, så jeg tenkte å bidra med noen erfarinhger og innspill.

De siste par ukene har jeg vurdert kjøp av mitt første hjemmekinoanlegg, i går falt endelig avgjørelsen... Jeg har bestil en Pioneer VSX-915 (fra netshop.no) og et Dynavoice høytalersett (2xF6, 2xS4 og en C4, fra fynda.se - for handel fra Sverige gjelder en del ting man må tenke på, men dette kan du finne masse om her på forumet hvis du er interessert). Jeg hadde egentlig tenkt å begynne med stereo, men da jeg leste litt om Dynavoice F6, og så hvor mye skryt de hadde fått og hvor billige de var bestemte jeg meg for at jeg kunne ta meg råd til center og bakhøytalere og.

Jeg har altså ikke prioritert subwoffer i første omgang, noe mange sikkert mener er en dårlig idé, men jeg har visse økonomiske begrensninger. Jeg er nybegynner innen hjemmekino, og ingen fanatiker, men ønsket meg litt mer trøkk og vellyd både til film og musikk.

Alt i alt har jeg betalt temmelig nøyaktig 5800,- for reciever, høytalerpakke, spikes, dempeputer og kabler til bakhøytalerne (til front og center får jeg "låne" noen). Jeg synes det var en grei pris for et første-anlegg. Med å legge "litt mer" i recieveren føler jeg også at jeg har fått et opplegg som egner seg godt til å bygges videre på.

Som sagt bestilte jeg varene i går, så jeg har ikke fått testet ut dette ennå, men hvis du vil kan jeg gjerne skrive noen ord om hvordan det fungerer når alt er i hus.

Det er ikke store forskjellen på 915 og 916 (916 har USB-inngang og det er litt forskjellig antall "surround-modes". Dessuten veier 916 noe mindre og koster det samme, noe som gjør meg litt skeptisk. Jeg tror uansett ikkde det blir feil å velge den ene eller andre. I sin prisklasse ser begge ut til å være gode alternativer). Valget mitt falt på 915 rett og slett fordi jeg synes den ser mye bedre ut. Dessuten har ikke jeg behov for USB-inngang. Smak og behag. Når det gjelder modellene S og K er det ikke annen forskjell enn fargene så vidt jeg vet, sølv og svart. 916 svart er visst en del billigere enn sølv, igjen: smak og behag. Sølv passer best til mitt oppsett.

Som du kanskje har sett er det vrient å finne noen som har Dynavoice på lager (derfor bestilte jeg fra Sverige). Du må nok bare lete litt rundt. Det ser ut til at disse kommer inn i september alle steder - det blir kanskje rift om disse... Komplett har bra kundeservice, men du finner de billigere andre steder (vær obs på porto - det blir ganske tunge pakker...).

Håper noe av dette kan være nyttig for deg. Som sagt; skriver gjerne noen ord når alt er oppe og går. Ellers finner du masse glimrende hjelp rundt her på forumet. Lykke til med kjøp og bruk!

Har du noen spørsmål så kom med det, skal prøve å svare så godt jeg kan! :-D

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar. Blir veldig glad om du skriver hva du synes etter du har fått rigget annlegget ditt.

Dette er sikkert et dumt spm, men jeg får spørre likevel: Jeg ser at det er 7 kanaler, 2 front, 2 surround, 2 surround back, og en senter. Med alle disse i bruk, er det også uttak til subwoofer da? Sikkert et mega teit spørsmål, men jeg har ingen peiling på dette her.

Jeg ser også at jeg har råd til en sub i tilleg til reciever og fronthøyttalere. Burde jeg kjøpe denne nå, eller burde jeg vente med denne, og heller kjøpe senter eller bakhøyttalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes ikke dumme spørsmål, bedre å spørre enn å gjøre noe "feil". Du har sikkert sett på denne og andre modeller at det står 7.1 (evt 5.1/6.1), det første tallet forteller hvor mange kanaler recieveren har (til høytalere), mens .1 forteller at den i tilleg har utgang for sub.

Du kan se en tegning som illustrer dette her Sjekk tegning på side 9.

Når det gjelder om du bør kjøpe sub eller bak og center-høytalere nå blir en smakssak. Det kommer uansett litt an på hva du ønsker ut av anlegget. Vil du ha skikkelig trøkk og dypbass bør du gå for en sub i første omgang, vil du derimot ha et mer komplett lydbilde til film mener jeg at center og bak-høytalere er første pri (selv om mange andre mener at bass er alfa og omega når det gjelder filmopplevelser. For å si det sånn; det går nok ikke lenge før jeg kjøper meg en sub selv :-D ). Igjen; smakssak. Jeg har som sagt ikke fått testet høytalerne selv ennå, men ut fra det jeg har lest om F6'ene skal disse visstnok gi ganske bra bass. Center og bak i det settet jeg kjøpte kostet meg en snau tusenlapp, en sub må du nok gi en del mer for. Men når det gjelder sub er jeg blank, her kan nok andre hjelpe bedre enn meg...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Jeg har et par gamle høyttalere som jeg kan bruke som bakhøyttalere. så jeg går for sub jeg. Annlegget vil uansett bli brukt til musikk i førsteomgang.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SveinS:

Jeg vurderer et ganske identisk oppsett som du har gjort, dog med 916 og ikke 915.

Jeg lurer på om du har mottatt alt du har bestillt, og om du kan si dine erfaringer så langt, første inntrykk osv.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •