Emblaen slår seg ut!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Emblaen slår seg ut!

jeg har et par Embla 500W ( sikkert forrige generasjon ) når jeg VIRKELIG drar på å spiller høyt har de en fæl uvane med å koble seg ut.. jeg lurer meg på om det rett og slett er et Termovern som kutter ( altså den blir for varm ) slik de står nå se vedlegg så får de nesten ikke luft...

Uansett når de kobler seg ut så blinker lysdioden foran ( den lyser når de er på og blinker svakt når den er avslått..)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det der personlig så meget trangt ut for to stk. 500W Embla. De får jo ikke kvittet seg med varmen der de står.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkfame
    Jeg synes det der personlig så meget trangt ut for to stk. 500W Embla. De får jo ikke kvittet seg med varmen der de står.
    Er ikke rare varmen som kommer ut av de...

Har selv dette "problemet". Men det skjer heldigvis veldig sjeldent. Og kun med den ene..?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke mye varme de produserer nei! Den ene slår seg ut oftere en den andre?? prøver igjen, Helt siden jeg fikk de i hus er det bare en som slår seg ut. Men igår kveld kuttet begge... Det var ikke så veldig varmt, men når de ikke får luft så er det vel slik.. Jeg plasserte begge på gulvet og kjørte på ny runde da holdt de seg... skal sies at jeg kjørte anlegget helt til briste punktet, så det kan være "overbelasting" også..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som liker å spille så sinnykt høyt at dere knekker et par 500 watts (og 600 watts for dere med Oberon) forsterkere, burde dere ikke vurdert å kjøpe PA forsterker?

Min forsterker holdt det gående på et meget høyt nivå time etter time da jeg tok den med på fest for en god stund siden. Og da var den til og med koblet til to sett med høyttalere. Og den var ikke engang halv-varm.

IMM

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg spilte "grise høyt" så var det bare en liten lunk på emblaen.. Jeg tror fortsatt at det var for lite luft!! ( den virket bra etter at jeg flyttet den ut på gulvet )
    Jeg har en PA til subtårna.. dessuten så er ikke PA akkurat full match til min patos ihvertfall...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel rett at PA ikke tar seg så godt ut i stua rent utseendemessig. Men bevares, det finnes PA forsterkere som spiller fletta av mange hjemmeforsterkere også når det kommer til kvalitet. Min Adyton forsterker for eksempel er et godt eksempel på en som er fullt kompetent til å brukes hjemme. Jeg har løst problemet med utseende ved å sette den inn i et hjørneskap og laget et stort hull i bakplatene så den får nok luft.

IMM

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det finnes PA som spiller bedre en hjemmeforsterkere hersker det ingen tvil om , det er bare et spørsmål om penger. MEN min Crest Audio CA4 passer best til å drive mine 15" !! Har prøvd de rett på patosene og da fikk jeg patos utseende med Cervin Wega lyd :? ( cw lyd uten cw bass ) ikke bra..

må vel bare flytte enblaene slik at de får nok luft.... har noen planer om å sette inn en vifte bak i racket slik at det blir litt luftsirkulasjon..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •