Vurderinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Vurderinger

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderinger

Jeg har gått til innkjøp av nye høyttalere. 2 KEF IQ3, og en xtz W99 12 sub.
    (takk til pnerbye for gode tips - veldig fornøyd.)

I påvente av å få solgt mine tidligere høyttalere, har jeg ikke kjøpt bak og center enda. Men i det siste har min denon AVR-3300 begynt å fuske (klarer ikke å låse digital-signaler, men det kan jeg ta i en annen post).
    Og som de fleste andre her inne på forumet, som sitter og venter på en unnskyldning for å kjøpe ny elektronikk, begynte jeg sporenstreks å se på alternativer for ny receiver. (og må da avvente litt til med center+bak)

Dette er noen av de jeg har funnet intressante i min prisklasse (opp til ca 6000) (alle priser under er ca priser i svenske spesidaler - fyndbørsen etc)

onkyo TX-SR 603E 5500,-
    Pioneer VSX-1016 5000.-
    Harman/kardon AVR335 5500,-
    Yamaha RX-V757 4500.-

(Ja jeg vet jeg ikke nevnte Denon AVR-2106, men jeg har lyst til å prøve noe nytt etter 6 år som denon-bruker =)
    Da jeg ikke har mulighet for å få hørt alt med mine høyttalere, henvender jeg meg til forumet for en pekepinn på hva som kan være bedre/dårligere kjøp.
    IQ3`ene er lettdrevne, med mest fokus på mellomtone/diskant. Litt tynn i bassen, men der hjelper jo xtz`en meg godt da. Jeg vet det blir synsing, men
    håper noen kan komme med noen gode innspill. På forhånd takk

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spastik
    Jeg har gått til innkjøp av nye høyttalere. 2 KEF IQ3, og en xtz W99 12 sub.
    (takk til pnerbye for gode tips - veldig fornøyd.)

Dette er noen av de jeg har funnet intressante i min prisklasse (opp til ca 6000) (alle priser under er ca priser i svenske spesidaler - fyndbørsen etc)

onkyo TX-SR 603E 5500,-
    Pioneer VSX-1016 5000.-
    Harman/kardon AVR335 5500,-
    Yamaha RX-V757 4500.-
    Ettersom IQ-serien er litt slanke i bassen er det mulig H/K kan være en god match. Den har endel bass-fokus, og er utrolig dynamisk i spillestilen.

Jeg har selv hatt både RX-V 750 og RX-V 2500 uten at disse imponerte meg spesielt. Da er VSX-1016 etter min mening et mye bedre kjøp. Denne har også scoret bra i tester.
    Onkyo har jeg ingen erfaring med, men den får jo også gjennomgående bra tester i bladene.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ettersom IQ-serien er litt slanke i bassen er det mulig H/K kan være en god match. Den har endel bass-fokus, og er utrolig dynamisk i spillestilen.

Jeg har selv hatt både RX-V 750 og RX-V 2500 uten at disse imponerte meg spesielt. Da er VSX-1016 etter min mening et mye bedre kjøp. Denne har også scoret bra i tester.
    Onkyo har jeg ingen erfaring med, men den får jo også gjennomgående bra tester i bladene.
    Om de er litt slanke i bassen så er ikke yamaha noe å tenke på! jeg har prøvd 4-5 forskjellige Yamahaer og de DREPTE patosene mine ( ikke fysisk men musikalsk )

Jeg kan absolutt anbefale Harman Kardon.. Så jeg er enig med deg forskjellen på onkyo , pioneer og harman er vel sikkert ikke så veldig stor MEN harman har nok mest Power og det er veier opp MYE!!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    Da setter jeg yamaha nederst på lista så langt

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hallo, du fjerner et merke på grunnlag av et par erfaringer med store høyttalere?

du skal drive 2 små stativhøyttalere. godt signal er uendelig mye viktigere enn watt.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg fjerner den ikke fra lista, jeg setter den nederst på lista
    Den er der fortsatt, men jeg er nybegynner og må ta utgangspunkt i tips jeg får. Jeg har ikke mulighet til å få hørt på alt, og håper derfor å kunne ha ett par forsterkere som står igjen når jeg skal prøve å få hørt de i butikk.
    Dersom du har synspunkter/tips er jeg veldig intressert i de.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Mrantz 4600 el 5600? Mener å huske at de leverte en del bass. Men HK burde være et relativt sikkert stikk om det er bass du skal ha :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    onkyo har forøvrig komt med en 604 http://www.eu.onkyo.com/products/pro...n_4414853.html

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv IQ3 og har vært veldig godt fornøyd med Yamaha på disse.
    Jeg hadde en DSP-AZ2 på de før, og DSP-AZ1 nå, så det er i en klasse høyere enn de nyeste (Yamaha) receiverene på markedet. Men har hørt på disse høyttalerene tilkoblet Rx-v1600 også, og syns ikke det låt så aller værst heller. Litt kjedelig i lengden kanskje, men ellers bra Vil ikke si at det var dårlig match heller.
    Den aller beste kombinasjonen jeg har hørt med disse høyttalerene er når de spillte på noen Vincent monoblokker til 6K for paret. Det var omtrent like bra som på min egen AZ1
    Anbefaler å kjøpe en billig receiver med god forforsterker og Pre-out, og så kan man spe på med mer effekt seinere dersom budsjettet er litt knapt til å begynne med
    Jeg vurderte dette selv, før jeg var heldig på bruktmarkedet.
    Både Pioneer, Denon, Onkyo og Marantz sine produkter i 5K klassen er gode kandidater isåfall.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig hyggelig at jeg ikke har lurt på deg noe crap! :lol:

Om Yamaha er slanke bassen (javel?) så betyr dette lite i og med at du har sub. På den annen side er Yamaha best som filmformidler, men jeg vil påstå at den fungerer svært godt til musikk.

Kef'ene du har er svært lettdrevne, så du kan med fordel konsentrere deg mere om kvalitet enn om watt. Hvis du i fremtiden ønsker deg større fronter, så kan du jo bare gå for et stereo effekttrinn med dem. Det viktige er altså å finne en receiver som formideler musikk godt, og som har pre-out i det minste for frontene.

Det er spekulert mye i hvor viktig romkorreksjon er, og i så fall er Denon et hett tips selv om du sier du vil prøve noe nytt. Jeg regner med at mye har skjedd siden du kjøpte din AVR3300, så det er jo tross alt forandring.

Ellers har jeg hørt at Marantz og Arcam er gode musikkformidlere.

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

h\k

Har god erfaring med h\k kombinert med iq3 ta en lytt selv hvis du har mulighet

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle innspill!

Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg regner med at mye har skjedd siden du kjøpte din AVR3300, så det er jo tross alt forandring..
    Hvor mye har egentlig skjedd sånn "lydmessig" på 6 år? AVR 3300 var vel forgjengeren til 380X, dersom jeg ikke husker feil. Tar man bort alt av nye funksjoner og dilldall, vil jeg merke en vesentlig forbedring i 5.1 og stereo?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •