innspill om høytalere til DENON PMA-2000AE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

innspill om høytalere til DENON PMA-2000AE

heisan c,")

har bestemt meg for å selge hele hjemmekinoanlegget(ligger på avtorget), fordi jeg hører mest på musikk, og veldig sjeldent ser på film, selv om jeg har 150 - 200 dvd liggende her( send en melding om noen er interessert i å kjøpe)

så til selve "problemet mitt"

var først en tur på hifiklubben i Fredrikstad og hørte på DENON PMA-2000AE og B&W 703 og jeg satte på Nils Lofgrens Acoustic Live(har bestilt den selv nå), og det låt utrolig bra utifra mine forutsetninger ang lyd.

Dro så videre til hifiklubben i Sarpsborg og fikk høre på samme cd med følgende utstyr

Dali Helicon 400 og LYNGDORF AUDIO TDA2200 og med dette utstyret blir prislappen øket med ca 17000 i forhold til det første anlegget, men jeg fikk ikke samme aha opplevelsen der i forhold til prisøkningen.

snakket med gutta på Hifiklubben ang forsterker valg til Dali Halicon 400, og de sier at DENON PMA-2000AE blir litt for svak for å drive denne høytaleren.

var også innom Solberg hifi i Sarpsborg og han anbefalte sterkt Patos Lyric 402 som stereohøytalere til anlegget mitt og gjerne i kobinasjon med Rotel ra-1070( hadde ikke høytalerene inne, så jeg fikk ikke hørt de)

men må innrømme at jeg falt veldig for DENON PMA-2000AE og vil gjerne innspill på høytaler valg i forhold til denne forsterkeren

Har en Denon 3910 dvd spiller, og den fungerer helt greit som cd spiller for meg.

hva slags musikk spiller nå denne mannen da

blues, Pink Floyd, Dire Straits , Bruce Springsteen, osv

men jeg er ikke så opptatt av å spille så veldig høyt, men er mer opptatt av lydopplevelsen jeg får.

håper det er noen som har noen innspill på dette, og jeg trenger ikke flere innspill på andre typer høytalere, for da blir kaoset komplett her c,")

ha en fortsatt fin dag

mvh

Tom

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken prisklasse ligger du ca i ? på høyttalerne altså :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vurderer å kjøpe Dali Helicon til 32K men er litt usikker om lydopplevelsen er verdt prishoppet fra Patos lyric 402 til 12 K

er klar over at lyden blir bedre, men blir den så mye bedre

det handler vel også om min subjektive opplevelse av lyd også

ikke lett dette her c,")

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt DENON PMA-2000AE med B&W 703 og i mine ører slet forsterkeren med kontroll på bassen. Hørte også DENON PMA-2000AE med Dali Ikon 7 og fikk heller ikke noe godt inntrykk av den forsterkeren.
    Thule IA150B til B&W 703 låter bedre og det finnes sikkert andre kanditater også som er bedre enn DENON PMA-2000AE.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også sjekke ut LYNGDORF AUDIO SDAI2175 til B&W 703. Ideelt sett bør 703ene har minst 2*200w. Viktigste er at finner ut hvilke høyttalere du vil ha først, så kjøper du en passende forsterker.
    http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...rker_Soelv.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en PMA2000 og B&W703, forsterkeren har jeg hatt en stund, høyttalerne kjøpte jeg nå ganske nylig.. Kan si meg helt enig i at Lofren høres veldig bra ut med dette oppsettet! Men det blir nok ny forsterker når lommeboka tillater det, definitvit hetest kandidat da er Hegel H200.

Litt uklart i innlegget ditt om du vil ha innspill på forsterker eller HT. HT som passer bra til PMA2000 er feks B&W 704. Du sparer noen kroner, men mister også FST-mellomtonen, dog en veldig god HT.

Har du bestemt deg for 703 eller Helicon, bør du sjekke Hegel H200, den har de på Hifi-Centeret, skikkelig kruttønne av en forsterker. Få de til å demonstrere den på SA Exlorer.. Kanskje du får en ny høyttalerfavoritt samtidig

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisan

jeg trenger nok mest på innspill på høytalere i forhold til denne forsterkeren, om den f.eks fungerer greit på en dali helicon 400

mvh

Tom

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Helicon 400 blir den nok som de sier litt knapp.. Prøvelytt de heller med Lyngdorf SDAI2175 eller Thule IA252B. Har du bestemt deg for PMA2000, bør du nok vurdere andre høyttalere.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du vil ha DENON PMA-2000AE, ville jeg ha holdt meg til lettdrevne høyttalere under 10000 kr og gjerne med en subwoofer. Men finn ut hvilke høyttalere du vil ha først, det er riktig ende å begynne i.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med BW 805S da ?! Eller kanskje Triangle ifra Norskhificenter.no . Patos tror jeg blir veldig tykt på den denon saken. Klipsch RF-5 eller noe kan faktisk kanskje funke!!!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Dersom du vil ha DENON PMA-2000AE, ville jeg ha holdt meg til lettdrevne høyttalere under 10000 kr og gjerne med en subwoofer. Men finn ut hvilke høyttalere du vil ha først, det er riktig ende å begynne i.
    Hvorfor under 10000kr?! Er vel ingen ende som er riktig å begynne med nesten .

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hvorfor under 10000kr?! Er vel ingen ende som er riktig å begynne med nesten .
    Poenget mitt er at man bør kjøpe lettdrevne høyttalere til DENON PMA-2000AE. Litt feil å oppgi pris. Noen gode stativhøyttalere er også et alternativ med en sub.
    Det er større forskjeller på høyttalere enn forsterkere, derfor begynner man høyttalere først. Det tror jeg de fleste er enig om.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 705 og ASW 700 hadde nok funka bra på PMA'en...

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

final

Gå innom lyrick hifi vegg i vegg med klubben på sørlitorget (særp) og hør på final høyttalerene deres.
    De vill gi deg en lyd opplevelse uten om det vanlige...koster et sted mellom 25-30.000,- inkl sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er grei vettu

skal ta meg en tur innom der en dag jeg

takk for mange fine innspill i løpet av dagen c,")

mvh

Tom

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har nok mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe B&W 703 og da lurer jeg på en forsterker til denne

kan Rotel RA- 1070 være et ok valg

mvh

Tom

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel funker ok på 703. AVI har en som funker helt rått med 703 (men koster desverre 20k). cayin S200 er også et godt valg til 703.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel RA-1070 med 2*100w vil nok kunne drive 703ene noelunde, men du er kommer nok ikke i nærheten av å få ut potensiale til høyttalerne. Men du kan jo bygge ut med effektforsterker av Rotel etter hvert. 703 ene bør helst ha 2*200w.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JMlab har høy følsomhet. Hva med å få en demo 1027BE? Vienna Acoustics Mozart grand bør du absolutt få med deg.
    Good ol´ Audiovector MI3 signature eller avantgarde bør jo høres på.
    Sonus faber sin domus serie kan du få hørt samtidig som Vienna hos stereofil.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •