Hvilken effektfosterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken effektfosterker

Hvilken GOD effektforsterker kan man finne brukt til mellom 2000 og 3000 kr? Skal brukes til ett par CV clsc-10. Har i dag en yamaha RXV-657 (7 x 95 w)og tenkte at frontene har godt av litt mer kraft. Eller er det ingen vits?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad 216...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp!

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel RB981 fungerer veldig godt den også.

2*130W / 8 Ohm

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Med svarene skjønner jeg at det ER vits med litt mer kraft selv til clsc-10 ?

Men hva er så den beste effektforsterkeren? Rotel eller NAD?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohkaasa1977

Men hva er så den beste effektforsterkeren? Rotel eller NAD?
    Det er vel en smaks sak. Noen synes kanskje Rotel, mens andre Nad. Så dette er nok noe du bør vurdere selv. Men det er vel kanskje litt vanskelig i og med at du skal kjøpe brukt? Personlig TROR jeg nad låter litt bedre. Bare pga alle cv eiere her på forumet enten har Nad, Carver, HK, Denon eller Midgard.(helt sikkert et par andre merker også, men de fleste har nok Nad) Kan ikke huske å ha sett en cv eier med rotel... Dette sier verfall meg litt... Tror du bør gå for Nad;-)

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Det er vel en smaks sak. Noen synes kanskje Rotel, mens andre Nad. Så dette er nok noe du bør vurdere selv. Men det er vel kanskje litt vanskelig i og med at du skal kjøpe brukt? Personlig TROR jeg nad låter litt bedre. Bare pga alle cv eiere her på forumet enten har Nad, Carver, HK, Denon eller Midgard.(helt sikkert et par andre merker også, men de fleste har nok Nad) Kan ikke huske å ha sett en cv eier med rotel... Dette sier verfall meg litt... Tror du bør gå for Nad;-)
    Rotel er vel mere strømserke enn NAD?
    Uansett, grunnen til at de fleste kjøper NAD til CV er vel at de selger begge merker på Hi-Fi Klubben. Enklere å kjøpe alt på samme plass:P

Ville satsa på en H/K eller Rotel om jeg var deg Disse er mere strømsterke enn NAD. CLSC-10 krever kansje ikke enorme krefter, men skal du først handle så er det jo gøy å ta den helt ut

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV-Gunnar har hatt ganske dårlige erfaringer med Nad bare så det er sakt. Men han er vel den som har testet flest forsterkere på cv som jeg har hørt om. Jeg tror på så og si alt CV-Gunnar sier når det gjelder hvilken forsterker man bør bruke på CV. Men alt han sier om Nad går inn det ene øye og ut det andre. For jeg har ikke hatt noe annet en gode erfaringer med Nad. Har nå en Nad T753 v2 stående hjemme (jeg prøver på ingen måte å "beskytte" Nad bare så det er sakt) og det er den mest strømsterke forsterkeren jeg har vert borti i 5-6k klassen. Den trekker 3amper som i teorien vil tilsi 690watt. Det er faktisk litt! Så jeg vil på ingen måte si at Nad ikke er strømsterke! Tvert imot! ;-)

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kjøpe min STK vs-12 som jeg brukte på cerwin vega dc 15 http://avforum.no/avtorget/showproduct.php/product/9859

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •