Pioneer, Eltax?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer, Eltax?

er http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320527 no bedre en http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124254 når jeg bruker http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=107620

Jeg vil ha muligheter til bakhøytalere og slikt senere når jeg får rå.
    Er Pioneer'n bedre og vil den gi bedre lyd?

Budsjetter på forsterker er 2500
    -Takk

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antagelig vil den gi bedre lyd. Hvis du har råd så ville jeg gått for 516 med auto oppsett. Når det gjelder høytalere så vil Dynavoice gi mye for pengene med bedre lydkvalitet enn dantax høytalerne.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Antagelig vil den gi bedre lyd. Hvis du har råd så ville jeg gått for 516 med auto oppsett. Når det gjelder høytalere så vil Dynavoice gi mye for pengene med bedre lydkvalitet enn dantax høytalerne.
    Vil det blit høyere og bedre lyd/bass med eltax forsterkern? Med tanke på 5x150 watt!?
    Det høres jo egentlig logisk ut... Men prisen sier jo noe annet..
    Har allerede Kjøpe Eltax Millenium 500.
    Må bare finne en forsterker som passer bra som er rimelig!

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulighet til å bytte høyttalerene?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKKE tenk på watt!! watt har ikke noe med saken å gjøre i denne sammenhengen!! men hadde vel heller satset på å bytte høytalere om det er mulig!! av disse to hadde jeg valgt pioneer og andre høytalere!

Eller bare kjøpe en stereo forsterker nå og tatt oppgraderinger senere! en surround forsterker til 2000 er ikke akkurat gull i stereo.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Vil det blit høyere og bedre lyd/bass med eltax forsterkern? Med tanke på 5x150 watt!?
    Det høres jo egentlig logisk ut... Men prisen sier jo noe annet..
    Har allerede Kjøpe Eltax Millenium 500.
    Må bare finne en forsterker som passer bra som er rimelig!
    Watt sier ingen ting om lydkvalitet...kun om hvor høyt det teoretisk er mulig å spille på en gitt høytaler. Du må doble ant watt for å få +3dB.

Vil nok tro at Pioneeren vil ha en bedre total lydbalanse enn Eltaxen(har ikke hørdt Eltaxen). Ville lagt litt mer i forsterker på såpass store høytalere hvis du har råd. Når det gjelder Pioneer vil VSXD916 gi mest ytelse/pris forhold under 4k. (ser at VSXD516 koster 3295,- noe som er veil pris=dyrt!)

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sprenger lett de høyttalerne med begge forsterkerene du vurderer. Ingen god match. Jeg ville heller vurdert mindre høyttalere.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Du sprenger lett de høyttalerne med begge forsterkerene du vurderer. Ingen god match. Jeg ville heller vurdert mindre høyttalere.
    Jeg fikk vite av en profesjonell Hifi dude att Høytalere kunne KUN sprenges viss de ga for MYE watt til høytalerne, Det står på millennium 500 att de tåler 250W, Altså skal de LETT tåle Begge forsterkern? For eltaxen gir abre 150 og pioneern gir bare 100 watt.. 250 watt er hva høytalern tåler.
    Dette er det jeg har blitt fortalt..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Har du mulighet til å bytte høyttalerene?
    Nei

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk vite av en profesjonell Hifi dude att Høytalere kunne KUN sprenges viss de ga for MYE watt til høytalerne, Det står på millennium 500 att de tåler 250W, Altså skal de LETT tåle Begge forsterkern? For eltaxen gir abre 150 og pioneern gir bare 100 watt.. 250 watt er hva høytalern tåler.
    Det stemmer ikke. Bedre med for mye enn for lite krefter.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor proff var han??? det stemmer ikke over hodet.. Man kan ALDRI få for mye krefter! det er derfor mange ( inkl. meg) har relativt store effektblokker til frontene.. jeg kjører den største embla ( 500 w??) og har ikke muligheter nesten til å sprenge høytalerne.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha, dette er bare drittprat!
    Og han kaller seg profesjonell?

Dette har blitt nevnt i utallige tråder... men såklart, spiller du det forsterkeren orker, uten at den vrenger.. så vil høytalerne tåle det.. Men som oftest når du har for liten forsterker på et par høytalere så presser man ofte forsterkeren mer enn man burde.. som fører til at forsterkeren klipper signalet, slik at du får pulser av likestrøm inn i høytalerne, som igjen fører til varme i elementene, og over tid kan føre til brente elementer.

Har du "for mye" effekt, så kan du spille det høytalerne orker, og det skal mye til før element tar kvelden da forsterkeren har full kontroll over signalet hele tiden.

Jeg ville kjøpt Pioneer uten tvil.
    Eltax sine Watt er ikke troverdige i det hele tatt, kan sammenlignes med BOSS forsterkere i bilstereoverden

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    haha, dette er bare drittprat!
    Og han kaller seg profesjonell?

Dette har blitt nevnt i utallige tråder... men såklart, spiller du det forsterkeren orker, uten at den vrenger.. så vil høytalerne tåle det.. Men som oftest når du har for liten forsterker på et par høytalere så presser man ofte forsterkeren mer enn man burde.. som fører til at forsterkeren klipper signalet, slik at du får pulser av likestrøm inn i høytalerne, som igjen fører til varme i elementene, og over tid kan føre til brente elementer.

Har du "for mye" effekt, så kan du spille det høytalerne orker, og det skal mye til før element tar kvelden da forsterkeren har full kontroll over signalet hele tiden.

Jeg ville kjøpt Pioneer uten tvil.
    Eltax sine Watt er ikke troverdige i det hele tatt, kan sammenlignes med BOSS forsterkere i bilstereoverden
    Såppas, Så Pioneern Vil spille den "Høye" Lyden med bass til meg?
    + att jeg kan koble Sub,bakhøytalere og senter på siden?
    Da bestiller jeg den vist alt dette er riktig

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva skjer med at folk sammenligner eltax med andre merker for tiden..

mitt tips er: spar penger frem til jul, og etter jul kjøp deg noe bedre enn eltax!

Jeg kan nesten snakke for hele forumet da jeg sier at Pioneer er gennerelt bedre på Hjemmekino recievere enn eltax.. Se bare på toppmodellene til pioneer og hvor gode de er så skjønner man at dette er noe de kan.

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltax reciveren vil faktisk funke ganske bra ellr ihvertfall greit nok.. har hatt de høytalerne selv på en ganske "dårlig" reciver og det funka.. en venn av meg har eltax reciveren du nevner og den er faktisk ikke så dårlig som folk skal ha det til og den driver et par genexxa gx 1000 veldig bra(som er ganske like eltax millenium 500). blir kanskje ikke veldig bra lydkvalitet, men det spiller høyt med bra bass hvis du skulle gått for eltax høytalerne og reciveren

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    Eltax reciveren vil faktisk funke ganske bra ellr ihvertfall greit nok.. har hatt de høytalerne selv på en ganske "dårlig" reciver og det funka.. en venn av meg har eltax reciveren du nevner og den er faktisk ikke så dårlig som folk skal ha det til og den driver et par genexxa gx 1000 veldig bra(som er ganske like eltax millenium 500). blir kanskje ikke veldig bra lydkvalitet, men det spiller høyt med bra bass hvis du skulle gått for eltax høytalerne og reciveren

Er vel ingen som har sagt at den ikke fungerer og at den er dårlig, Men i forhold til Denon og pioneer som nå eltax har blitt sammenlignet med så har den nok ikke mye å stille opp med når det kommer til lydkvalitet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •