Eltax vs Denon - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 71
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Det var ikke det som var poenget da MEN å sammenligne priser i norge og feks. Sverige er jo i utgangspunktet idiotisk! et lite eksempel! i norge tjener en elektrikker 170 i timen i sverige så tjener en trikker 120 i timen, det er vel naturlig at det også da blir prisforskjeller? Vet at dette er veldig OT!!!
    Mulig jeg misforstod deg litt. Uansett tenkte jeg ikke spesifikt på prisforskjeller i Norge kontra Sverige, men heller det at enkelte butikker nekter å gi rabatt, og heller bruker mer penger på overskudd, reklame, aviser og fancy butikker.... Akkurat det ønsker ikke JEG å betale for...

Beklager evn. off-topic. (Men kanskje det er relevant allikevel... )

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Mulig jeg misforstod deg litt. Uansett tenkte jeg ikke spesifikt på prisforskjeller i Norge kontra Sverige, men heller det at enkelte butikker nekter å gi rabatt, og heller bruker mer penger på overskudd, reklame, aviser og fancy butikker.... Akkurat det ønsker ikke JEG å betale for...

Beklager evn. off-topic. (Men kanskje det er relevant allikevel... )
    Okey, da er vi HELT enig 5-10 % rabatt er vel nesten et must for kjøp

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5-10 % rabatt er vel nesten et must for kjøp
    Det må bli 5-10% rabatt i tillegg til demo/tilbudspris det da i tilfelle... Selv har jeg opplevd å lett få 25% før pruting.

Eltax kjøpt fra nettbutikk er nok ikke mulig å få noe rabatt på, da fortjenesten sikkert er ganske laber. Denon får man ikke rabatt på fordi hifi-klubben snart skal sende ut en ny klubb-avis. Pick your poison...

Eltax er sikkert grei til sitt bruk, men det er vel liten tvil om at Denon nok ligger et hakk over ang. kvalitet og lyd. Watt henger jeg meg ikke opp i, ingen av spesifikasjonene er troverdig allikevel. Det er bare snakk om hvem som fusker mest med målingene sine...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkfame
    Hehehe... litt off topic... men ... Det er alltid "morro" med slike folk, det er helt utrolig hva de kan innbille seg.
    Jeg har en bedre en fra samma person, men det er enda mer off topic.

En bekjent spurte om han viste hvor han fikk tak i bedre lyspærer til arbeidslamper, siden de han kjøpte på Clas Ohlson røk hele tiden. Så han ("Verdensmesteren") sa han kunne låne arbeidslampen hans. Den var meget bra, den var på 2000W. Han fikk lampa, og så litt rart på den. Så sjekket han merkelappen bakpå. Der stod det 4x9 W. Siden lampen brukte 4 stk lysrør-pærer á 9 W. Men på siden av lampen er det montert en stikkkontakt, på den står det en liten lapp: Max 2000W.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg har en bedre en fra samma person, men det er enda mer off topic.

En bekjent spurte om han viste hvor han fikk tak i bedre lyspærer til arbeidslamper, siden de han kjøpte på Clas Ohlson røk hele tiden. Så han ("Verdensmesteren") sa han kunne låne arbeidslampen hans. Den var meget bra, den var på 2000W. Han fikk lampa, og så litt rart på den. Så sjekket han merkelappen bakpå. Der stod det 4x9 W. Siden lampen brukte 4 stk lysrør-pærer á 9 W. Men på siden av lampen er det montert en stikkkontakt, på den står det en liten lapp: Max 2000W.

Hehe moro...

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltax er jo røven, og spesifikasjonene deres er jo helt på jordet.
    Det er det nok mer fart i Denon forsterkeren.

Eltax vs Denon ? :lol: jeg vet hva jeg hadde valgt!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon - kvalitet, Eltax - pris

Denon er kjent for et ganske billig og bra hi fi merke, eltax er kjent for å være billig og passe bra. Eltax er jo mye billigere, og det vil se ut som om du får mye mer for pengene helt til du prøver den og hører hvordan lyden er. Av denon får du mye bra for pengene og den gir ganske bra lyd med mer nøjaktige watt. Dette er min mening, etter å ha hørt forskjeller på merkene.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltax er ikke og anbefale, har testet endel av utstyret deres og det er elendig kvalitet fra ende til annen..

Denon er selvsagt bedre, men ikke det beste du får i denne prisklassen, pioneer leverer mye bra for pengene. Absolutt en sterk kandidat når det gjelder budsjetts recievere.

Bruktmarkedet er også en flott plass å lete..

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Synergy
    Yamaha f.eks oppgir effektforbruket i "gjennomsnitt/typisk forbruk". De oppgir altså ikke maks trekk. Slik er det sikkert med en del andre produsenter også, men på eltaxen tviler jeg.....
    Yamaha oppgir gjennomsnitt/typisk forbruk, sier du...
    Yamaha-forsterkeren min er oppgitt til å trekke 1700 watt fra strømnettet.
    Er dette gjennomsnitt, tror du?

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ALDRI I LIVET om jeg hadde kjøpt Eltax...Fysjameg.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    ALDRI I LIVET om jeg hadde kjøpt Eltax...Fysjameg.
    Enig med deg! men om lommeboka sier at du ikke har råd til mere, og valget da er Eltax eller ingenting så er det vel ikke noe tvil om at Eltax faktisk er bedre en ingenting! Lett å glemme at ikke alle har råd til ( tar seg råd til ? ) noe bedre!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg! men om lommeboka sier at du ikke har råd til mere, og valget da er Eltax eller ingenting så er det vel ikke noe tvil om at Eltax faktisk er bedre en ingenting! Lett å glemme at ikke alle har råd til ( tar seg råd til ? ) noe bedre!
    Et vesentlig og godt poeng. Vi har alle forskjellige preferanser og krav.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter å leser igjennom tråden ( og lignende ) "vi" skremmer jo nesten bort først førstegangs kjøpere som ikke har noen spesielle krav enda!! Jeg startet med en 23 år gammel sony stereo forsterker og det klarte seg lenge til meg ( helt til jeg ble hekta!)

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av 53 innlegg er det 1 som har prøvd Eltax reciver!
    Jeg tror ikke det er særlig mange som ønsker å bruke 2000 på å prøve heller.
    Trådstarter skal jo ikke kjøpe noe, men ønsker andres innspill på om en betaler for Denon merke og om oppgitte watt på de 2 reciverene.
    Betaler en for merkenavnet-Klar, men en vet hva en får.
    Oppgitte Watt Denon/Eltax-Nesten alle bruker "jukseWatt" men har ingen tro på 6x150 ved annerkjente målemetoder.

http://www.homecinemachoice.com/cgi-...?reviewid=5715

Litt feil Denon modell, men det gir et inntrykk!

http://www.homecinemachoice.com/cgi-...?reviewid=5479

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD og H/K er vel en av de få som oppgir "reel/ekte" watt. F.eks AVR 635 på 7x75 watt. Ser ganske lite ut i forhold til andre recievere i 10k klassen.

HAr kamerater som tror watt og størrelsen på basselementene er alt og dem ler når de ser H/K sine forsterkere fordi de har så lite watt... Jeg orker ikke forklare hele greia til dem. Dem får bare le ivei. Litt irriterende er det men... man må leve med det.. da veit man at man har peil :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor gidder vi å diskutere dette her... ??

Eltax vs Denon, det er jo helt absurd.
    Hva med Roadstar vs Goldstar ?

Knallers ;-)))

Newcomer alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt både eltax og denon forsterker.
    Eltax er noe elendig møl!!! virket vel i 2 uker ca.(samme med eltax dvd spilller,virket i 1 uke)

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Yamaha oppgir gjennomsnitt/typisk forbruk, sier du...
    Yamaha-forsterkeren min er oppgitt til å trekke 1700 watt fra strømnettet.
    Er dette gjennomsnitt, tror du?
    Nå stiller jo yamaha effektforsterkere i en litt annen klasse enn recieverne, det er nok maks forbruk på din Buril :-D
    Effektforsterkere er beregnet på litt mere avanserte brukere og de trenger derfor ikke oppgi gjennomsnitt fordi vi entusiaster bryr oss mindre om strømforbruket enn de som kjøper en reciever og er lykkelige med bare den ;-)

Er vel klasse A kretsene på din som gjør den såpass sulten på strøm.

Har du målt hvor mye den bruker ved idle i forskjellige modus forresten?

Jeg har en slik måler fra CO, har hatt intensjoner om å sjekke idle/gjennomsnitt/max på diverse ting lenge, men jeg har aldri fått ut fingern og faktisk gjort det.
    Mistenker at det går litt watt bare ved idling også :neutral:

A

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Trådstarter skal jo ikke kjøpe noe, men ønsker andres innspill på om en betaler for Denon merke og om oppgitte watt på de 2 reciverene.
    Oppgitte Watt Denon/Eltax-Nesten alle bruker "jukseWatt" men har ingen tro på 6x150 ved annerkjente målemetoder.

Jeg har prøvd eltax, har en dvd-reciver fra et HTIB-sett hjemme et sted. Kjøpte den til samboern før vi ble samboere.
    Har riktignok bare prøvd den med de (crappy) høyttalerene som fulgte med og med noen andre små høyttalere.
    Har aldri spilt spes høyt med denne forsterkeren fordi det er rett og slett umulig når forvrengningen deles ut med bulldoser.
    Den funker jo, bevares, og til prisen er det ålreit lyd, men bare ålreit og man MÅ holde seg på lavt volum. Men kommer nok aldri til å bruke en krone til på eltax fordi nesten alt på bruktmarkedet vil knuse eltax umiddelbart

Dette blir litt OT, fordi det ikke er samme reciever, tror den jeg testa er oppgitt til 5x45 pluss 1x80w til passiv sub. Det er IKKE "seriøse" watt og som sagt så er forvrengningen fra denne boksen helt hinsides så fort man passerer et par-tre watt ut.
    Andre referanser i samme prisklasse er Denver HTIB som fattern kjøpte for endel år siden og det spilte MYE bedre. Prisen var lik for begge settene, men eltax har kanskje brukt litt mere på finish og design.

A

edit: Jeg vil aldri anbefale eltax til noen så lenge det finnes seriøse alternativer som ikke er så veldig mye dyrere.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS

Med dette inlegget kan man vel trygt si at denne diskusjonen er ferdig..

Se bare på scoretabellen nederst på siden så ser man at Denon'en kommer veldig bra ut på alt.. Og eltax gjør ikke!!

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •