Eltax vs Denon - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 71
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av darkfame
    Hehehe... litt off topic... men ... Det er alltid "morro" med slike folk, det er helt utrolig hva de kan innbille seg.
    Eller hvor manipulert man blir når man som TOTALT ikke vitende kommer inn på eks. Elkjøp og skal ha seg ny tv!! Der forteller selgeren frem og tilbake om ting de ikke har begrep om og innbiller en stakkar om at JA man ser HD uansett om man har parabol, kabel etc.. Det vet jeg av erfaring da min bestemor endelig bestemte seg for å bytte ut tv`en sin! hun fikk beskjed om at man MÅTTE kjøpe slik og slik for å i det hele tatt utnytte parabolen sin ( det var seff den dyreste tv`en de hadde)

Så det er ikke bare "folket" sin skyld at de ser hd! de forteller jo bare hva superselgerne sier

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig interessant, veldig interessant! Takk til dere alle!

Skal ta meg en tur til hifi-klubben og spørre hvorfor det står at receiveren kan gi mer watt til høyttalerene enn hva receiveren max kan bruke.

De vet ganske mye på klubben, men disse to er litt.. påståelige, virker det som.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    2eren der er svak, veldig mange produsenter oppgir kun gjennomsnittsforbruk bakpå forsterkerne, så da er det igrunn bare vekt, og uavhengige tester med måling av effekt som gjelder.
    hmm.. at de kun oppgir gjennosnittet bak visste jeg ikke! så da er ikke det noe å gå etter nei... Husker min HK avr 7000 den hadde oppgitt fra manual "125W idle, 1100W maximum (2 channels driven)" med tanke på at den er opgitt i 110W pr kanal i 2 kanal så lyver de ikke der

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sigurd070
    Hvis du ser nermere på spesifikasjonene til Eltaxen, ser du at den har et strømforbruk på 320 watt. I følge infoen skal den levere 6*150 watt=900 watt. Hvis du sammenligner den oppgitte effekten med strømforsyningen ser du fort at dette ikke kan gå an. Hvis forsterkeren bruker 320 watt, kan den i hvert fall ikke levere 900 watt! I tilegg kan du regne med at den er ca. 60% effektiv, det vil si at 60% går til effekt til høytalerne, og 40% blir til varme. Da blir regnestykket 320W/6=ca.53watt! hvis forsterkeren er 60% effektiv blir effekten i realiteten drøyt 30watt i hver kanal!
    Du er helt på jordet. Du kan ikke se bakpå strømforsyningen hvor mye den kan levere totalt. Dette tallet er som regel hinsides all fornuft. Glem dette tallet fulstendig. Det kan ikke brukes til noe som helst annet enn som grunnlag for evt. avgifter til staten slik som utregningen av engangsavgift på bil feks.

En strømforsyning har hovedsakelig 2 oppgaver:
    1 - Levere kontinuerlig med strøm der lydsignalet over lengre tid trekker laster.
    2 - Levere makseffekt i kortere tidsrom der lydsignalet trekker store laster.

De fleste produsenter regner ut et kompromiss som er til å leve med slik at kontinerlige laster skal fungere greit, og tilsvarende på makseffekt.

Kvalitetsforsterkere har store og tunge strømforsyninger som kan levere tøffe kontinuerlige laster, og de har kondensatorbanker som kan levere makseffekt med kvalitet.

Billigforsterkere har små strømforsyninger som ikke kan levere kraft nok til tøffe kontinuerlige laster, og de har billige kondensatorbanker som leverer makseffekter med høy forvrengning.

I tillegg til dette så måler gjerne produsentene under forskjellige forutsetninger. Noen måler med fullfrekvenssignal i alle kanaler samtidig, og andre oppgir en fiktiv musikkeffekt i bare 2 kanaler.

Eltax er en billigforsterker! Need I say more?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen

Skal ta meg en tur til hifi-klubben og spørre hvorfor det står at receiveren kan gi mer watt til høyttalerene enn hva receiveren max kan bruke.

De vet ganske mye på klubben, men disse to er litt.. påståelige, virker det som.
    Ikke stol for mye på Hifiklubben. Det er opp og ned hvor mye de kan. Ved å sveipe gjennom hjemmesidene deres finner en alt fra fornuftig fakta til løgnaktig svada.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Ikke stol for mye på Hifiklubben. Det er opp og ned hvor mye de kan. Ved å sveipe gjennom hjemmesidene deres finner en alt fra fornuftig fakta til løgnaktig svada.
    Dette gjelder vel ikke bare hifiklubben men mere generelt mange av hifisjappene.
    For å gjenta det jeg selv har skrevet så bør du ikke snakke og høre så mye av det de sier heller la reciverne snakke for deg! Altså test de ut, helst lån med deg hjem og høre på de! om du er fornøyd med lyden og alt,så er det vel det samme om det står 6*50 W eller 6*180w ??

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke uenig i det, og jeg har også møtt folk på Hifiklubben som faktisk hadde peiling.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg snakket med en på Hfck som snakket vidt og bredt om hvor bra JBL e90 var i forhold til konkurentene som jeg hadde sett meg ut.. dagen etter snakket jeg med en annen selger i samme butikk som kunne fortelle meg det stikk motsatte av det den første selgeren sa!! Jeg vet/tror at det er mange "sesong" arbeidere på disse butikkene som er mere opptatt av å få salg en å tilby en bra vare!!

Jeg holder meg til små sjapper som inviterer på kaffe i steden for å prøve og selge meg de dyreste varene

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen små Eltaxbutikker på østlandet som serverer kaffe?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, tja si det. Har erfart at i oslo så ligger det butikker over, under, inni, mellom (sa jeg over??) alt inni alle små hjørner og alt som heter for gater så du skal ikke se bort i fra det du

Jeg holder meg til en sjappe i molde som anbefalte meg Patos basic fremfor Lyric med tanke på mitt bruk! med tanke på at det der ble snakk om 6000 kr billigere for meg sier alt om den butikken.. han hadde også butikken åpen 1 time etter stenge tid på en FREDAG!!!!! hehe.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette egentlig noe å lure på??

Se på harman/kardon den minste 140'en koster jo 5000,- og den har ikke mer enn 6x45 watt eller noe rundt der..

og jeg vedder for at den knuser den eltaxen på alt.. selv om eltaxen har bass boost knapp!!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selv med "boost knappen" aktiv ?? :razz: hehe.. det er vel ingen tvil nei!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg er ikke uenig i det, og jeg har også møtt folk på Hifiklubben som faktisk hadde peiling.
    Hvordan vet du det? kan jo hende at han/hun snakka deg over evne . Vi vet jo ikke hvor på skalaen du stiller...

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen

Denon måler sine hjemmekinoforsterkere med kun 2 kanaler i drift, slik som de fleste gjør.

Klippet fra infoen om AVR 1706:

# 7 x 75 watt i 8 ohm (kont. effekt, to kanaler i drift, 20-20.000Hz, 0,08 % forvrengning)
    # 7 x 110 watt i 6 ohm (kont. effekt, to kanaler i drift, 1 kHz, 0,7 % forvrengning)

Hvis jeg ikke husker helt feil, mener jeg at tysk blad målte reelle effekten på forsterkere i denne klassen (typisk oppgitt til 75watt i 5 eller 7 kanaler, 2000-3000kr-typer), og de ga alt fra ca 50 watt og ned til 5(!!!) watt per kanal.

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt enig med Svantekiller der. Lån med deg forsterkeren hjem. Er en god grunn til at de setter opp demoer på HiFiklubben. :-P

ps: De fleste seriøse bedrifter selger ikke juksevarer til juksepris.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hvordan vet du det? kan jo hende at han/hun snakka deg over evne . Vi vet jo ikke hvor på skalaen du stiller...
    Hehe.. ops: Jeg kan jo selvfølgelig ikke vite det. Kanskje alt jeg vet egentlig er vrøvl fra ende til annen!

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Det kan vel stemme det! men om man er litt "smart" så låner man forsterkeren hjem! og da finner man fort ut hva de er gode for!
    Halla. Jeg håper på å få byttet ut lyden min i løpet av høsten. Men er det noen butikker som gledelig lar deg låne med en reciver eller høyttaler sett med hjem for å finne ut hva som passer i omgivelesne hjemme da?
    Hadde hvert litt kjekt å vite det...

Mvh
    kas

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min erfaring sier at man må mase og lage seg egne avtaler! Ofte må man betale fullpris og lage seg en "bytterett" det har jeg vært med på.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytterett eller ikke, produkter man kun for til fullpris unngår jeg så langt det overhode er mulig. Ikke at kunstig veil. er noe bedre, men man får et visst inntrykk dersom man sammenligner priser i utlandet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Bytterett eller ikke, produkter man kun for til fullpris unngår jeg så langt det overhode er mulig. Ikke at kunstig veil. er noe bedre, men man får et visst inntrykk dersom man sammenligner priser i utlandet.
    Det var ikke det som var poenget da MEN å sammenligne priser i norge og feks. Sverige er jo i utgangspunktet idiotisk! et lite eksempel! i norge tjener en elektrikker 170 i timen i sverige så tjener en trikker 120 i timen, det er vel naturlig at det også da blir prisforskjeller? Vet at dette er veldig OT!!!

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •