Alto

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Alto

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alto

Noen som har erfaring med Alto Mistral 1500 effektforsterker, ser på finn at noen selger de til 2990, 2 x 300 watt i 8 ohm

Hørtes ut til å være noe skvip, eller er det ikke det?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

alto

Hei, nå kjenner ikke så godt til Alto men har bestilt en nå. Bruker 2 Phonic forsterkere ( xp 3000 og xp 1000) i mitt hjemmeanlegg ( kan nok sammenlignes med Alto vil jeg tro og lyden til phonic er meget god synes JEG. Forsterkeren har gode data og nok power. Hvis man ikke er kjempekresen på lyd mener jeg at det er bare tull og kjøpe forsterkere til masse masse penger. Jeg spiller jazz, rock og i hele tatt musikk med dynamikk så jeg synes det låter veldig bra. Synes det har tatt helt av dette med hi fi med ledninger til tusenvis av kroner og forsterkere 100 000 kr. Det kan faktisk låte meget bra selv med bruk av få penger.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivarb
    Hei, nå kjenner ikke så godt til Alto men har bestilt en nå. Bruker 2 Phonic forsterkere ( xp 3000 og xp 1000) i mitt hjemmeanlegg ( kan nok sammenlignes med Alto vil jeg tro og lyden til phonic er meget god synes JEG. Forsterkeren har gode data og nok power. Hvis man ikke er kjempekresen på lyd mener jeg at det er bare tull og kjøpe forsterkere til masse masse penger. Jeg spiller jazz, rock og i hele tatt musikk med dynamikk så jeg synes det låter veldig bra. Synes det har tatt helt av dette med hi fi med ledninger til tusenvis av kroner og forsterkere 100 000 kr. Det kan faktisk låte meget bra selv med bruk av få penger.
    Det har du helt rett i ivarb. Finnes mange rimelige forsterkere som gjør en veldig god jobb. Min erfaring tilsier at dersom man har en forsterker til 3000 så må man doble prisen (6000) for å høre forskjell. Doble igjen 12000 -> 24000 -> 48000 etc etc. Og for hver gang blir forskjellene mindre og mindre, og til slutt må man nesten bruke stetoskop for å høre forskjeller. Men, for en del mennesker er det verd prisen for de små forskjeller. Hi-Fi sykdommen er en uhelbredelig og morsom sykdom å ha.

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en kjennt sak at ALTO hører til det absolutt nederste skiktet av PA utstyr. sammen med behringer, omnitronic, citronic, phonic, o.l.

Men for all del. Det kan fortsatt gjøre en god jobb.
    Har selv hatt 2 phonic mixere. Nå har riktig nok venstrekanalen død på begge... Men uten om det har de fungert fint. :|

Newcomer nilsjnesse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var noen fine engelske hifi-produkter som het Alto for ca 10 år siden, veldig morsomt design:

Men det har vel ingenting med saken å gjøre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •