Stereoforsterker - kvalitetswatt til små høyttalere - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 60 av 60
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har hørt litt på denne til 8000,- og er mektig imponert over den

http://www.audiofoni.no/index.php?id=263&tid=news
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok! Denne kan jeg importere for mindre enn kr 5000,-. Jeg skal se nærmere på den.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    equinox er lettere å drive enn apex
    om den 13wattern er solid kan du sikkert regne den som en 25-30watts transistor. slik høres det iallefall ut

en stålrugg på 25kg ser jeg ikke vitsen med

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis

Ja det er smak og behag. Lydmessig har hvertfall ikke jeg hørt noe som leverer mer kvalitet pr krone
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    equinox er lettere å drive enn apex
    om den 13wattern er solid kan du sikkert regne den som en 25-30watts transistor. slik høres det iallefall ut

velvel, jeg tror nå fortsatt ikke en slik liten rørforsterker klarer å drive equinox slik de burre bli drevet. for mange er høy vekt ofte en indikasjon på kvalitet, gode komponenter er ofte tyngre en komponenter med lav kvalitet, dermes vil mange forsterkere som du kaller stålrugger veie litt. Jeg foretrekker kvalitet og stabilitet, framfor små dubbedingser med svake strømforsyninger men det er nå bare meg da. At det veldig ofte er viktig med kratige forsterkere er jeg overbevist om, hvorfor velge en kraftig sak foran en ikke fult så kraftig en? KONTROLL!! skulle jeg gådt for en liten rørforsterker noe jeg godt kunne gjort men da ville det nokk heller blitt med noen små lettdrevne høyttalere, gjerne med horn.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    velvel, jeg tror nå fortsatt ikke en slik liten rørforsterker klarer å drive equinox slik de burre bli drevet. for mange er høy vekt ofte en indikasjon på kvalitet, gode komponenter er ofte tyngre en komponenter med lav kvalitet, dermes vil mange forsterkere som du kaller stålrugger veie litt. Jeg foretrekker kvalitet og stabilitet, framfor små dubbedingser med svake strømforsyninger men det er nå bare meg da. At det veldig ofte er viktig med kratige forsterkere er jeg overbevist om, hvorfor velge en kraftig sak foran en ikke fult så kraftig en? KONTROLL!! skulle jeg gådt for en liten rørforsterker noe jeg godt kunne gjort men da ville det nokk heller blitt med noen små lettdrevne høyttalere, gjerne med horn.
    Amen....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.ornec.com/product/NO/100052/

Den skal jo ha fått mange lovende ord rundt omkring, og ikek så alt for gale pris heller. og i tillegg så ser jo den forbasket kul ut

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    hehe. kan gjerne selge deg et blylodd av en forsterker jeg, med drittkontroll og effekt i megawatt klassen.
    kontroll må veie litt sier du. en ICE modul på 600watt veier 3kg
    men siden du er inne på det veier rørforsterkeren der 10kg med en effekt på 13watt, langt mer hester per kilo det enn forsterkeren din
    med xindak som eksempel koster trafoen og kabinettet mange ganger så mye som alle komponentene til sammen. smart. en bedre forsterker kan designes for mye mindre penger...
    har hørt nye såkalte gode denon receivere med ræva kontroll, løsen bass og skitnere forvrengning enn en klasse d på under 10 ganger samme utgangseffekt.
    hehe. men fortsatt lures dere inn i denne watt-tellingen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. kan gjerne selge deg et blylodd av en forsterker jeg, med drittkontroll og effekt i megawatt klassen.
    kontroll må veie litt sier du. en ICE modul på 600watt veier 3kg
    men siden du er inne på det veier rørforsterkeren der 10kg med en effekt på 13watt, langt mer hester per kilo det enn forsterkeren din
    med xindak som eksempel koster trafoen og kabinettet mange ganger så mye som alle komponentene til sammen. smart. en bedre forsterker kan designes for mye mindre penger...
    har hørt nye såkalte gode denon receivere med ræva kontroll, løsen bass og skitnere forvrengning enn en klasse d på under 10 ganger samme utgangseffekt.
    hehe. men fortsatt lures dere inn i denne watt-tellingen
    at alle tunge forsterekre låter bra har jeg ikke sagt, det er jo selvsagt her en selfølge at de som har laggd den faktsik vet va de jør. jeg sier ikke at kontroll må "veie" litt. en ice modul kommer vel gjerne litt uten for da det er en helt annen teknologi.
    mer hester per kilo???? jaha..
    hva denons receivere yter vet jeg lite om da jeg aldrig har prøvd dem. men at disse flerkanals forsterkerne ofte jukser med watt`en er jo faktisk ikke noe nytt, man ser jo f.eks forsterkere som gir ut flere watt en de er istand til å trekke fra lysnettet.
    menmen for all del pøs på med små forsterkere gjerne på tungdrevne høyttalere med gjerne en følsom het på ca 85 db, og en impedansgang som gjerne trekker seg under 2ohm, det må jo låte lekkert.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da vedig til eksotiske produkter her da! Ikke noe galt i det da... Men hallo! http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...Pr__Silver.htm ! Fantastisk. Den har du kanskje hørt selv da, men jeg hadde soleklart gått for denne.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skulle han gått for den?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.ornec.com/product/NO/100143/
    kjøp den da så er du ferdig med watt og rørskepsis

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg heller mer og mer mot Shanling A40 MKIII eller noe tilsvarende. Den ser sterk ut samtidig som den har en god DAC og en optisk inngang.

Heldigvis har jeg tid til å tenke litt på det. Jeg må kikke etter en flatskjerm på 40" til stua også før jeg får lov av "sjefen" å prioritere midler til prosjektet mitt!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei. den du linker til der er uten DAC.
    http://www.ornec.com/product/NO/100030/
    mkII er med dacn og koster 70 euro mer

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så feil kan en ta. Jeg trodde MKIII var en videreutvikling av MKII. ops:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klipsch sine stativhøyttalere har feste på baksiden for å henges på vegg. de er også såpass lettdrevne at de kan dras av en T-amp til 200kr. du trenger altså ikke tenke på noe klasse A og effekt. sist men ikke minst bra til tv og filmlyd!
    RB61 er nedsatt til veil. 3995kr

bare et tips

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hvorfor skulle han gått for den?
    Fordi den låter helt krem.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.audiocostruzioni.com/r_s/...korsun-v8i.htm
    denne koster ifølge dagens kurs 130kr mer enn denon`n levert. tror den sliter hardt i det selskap

http://www.audiocostruzioni.com/r_s/.../korsun-v6.htm
    denne 1650kr mindre.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt på Klipsch'en, men jeg skulle gjerne hatt noe litt spesiellt da vettu! Hehe... Men jeg skal få hørt på den!

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer selv equinox og rør engang i fremtiden, synes det virker som en spennende kombinasjon! equinox går jo for halv pris i australia, så hvis jeg er heldig får jeg kanskje noen av studentvennen mine der nede til og ta med et par hjem til jul..

edit: når det gjelder denon pma-1500ae så hadde jeg den før, og kan bare si at Vincent sv-226mkII'n jeg har nå spiller i ring rundt denon'en på alle mulige måter.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •