Er det best at forsterker og dvd-spiller er av samme merke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det best at forsterker og dvd-spiller er av samme merke?

Hvor viktig er det egentlig at forsterker og dvd-spiller er av samme merke? Blir det mye bedre lyd av dette? Eller kan det være mulig å få bedre lyd ved å velge fra to forskjellige leverandører? Kanskje det er vel så viktig å tenke på at dvd-spilleren skal passe til tv/projektoren?

Er mange som føler de må ha samme merke. Men dette har kanskje litt med design og at det skal passe sammen å gjøre også. Noen som har noen synspunkter rundt dette?

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange som tenker at samme merke gir best lyd, og det ser best ut. Men jeg har bedre lyd nå med 2 forskjellige merker, enn jeg hadde med kun NAD. Det handler vel mest om matching av høytalere og elektronikk for lyd og elektronikk og bilde vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du går igjennom hjemmekino anleggene folk har her på forumet.. vil du se at svært sjeldent har de likt merke på forsterker og dvd-spiller. Så det i seg selv sier vel egentlig sitt..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydmessig så kan separate produkter ofte være det beste. Bruksmessig så kan komponenter fra samme fabrikant være å foretrekke. Jeg har valgt å ofre marginalt bedre lyd mot en helhet i design og bruksvennlighet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det betyr mindre dersom man kjører lyden digitalt fra DVD spilleren (når en spiller musikk). Da er det DACen i receiveren som farger lyden mest. Jeg selv har valgt etter mange år å kjøpe dedikert CD spiller (Marantz CD 5001) som jeg bruker til musikk (analogt). Jeg har en Marantz receiver, men dette er litt tilfeldig.

Vurderer faktisk Pioneer eller Denon til min neste receiver.:-D Personlig synes jeg match mellom høyttalere og receiver er det viktigste for lyden, og da at rekkefølgen er: Kjøp først høyttalere du liker, og kjøp deretter en receiver som passer til disse høyttalerne.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    Hvor viktig er det egentlig at forsterker og dvd-spiller er av samme merke? Blir det mye bedre lyd av dette? Eller kan det være mulig å få bedre lyd ved å velge fra to forskjellige leverandører? Kanskje det er vel så viktig å tenke på at dvd-spilleren skal passe til tv/projektoren?

Er mange som føler de må ha samme merke. Men dette har kanskje litt med design og at det skal passe sammen å gjøre også. Noen som har noen synspunkter rundt dette?
    Her er det vel mange hensyn å ta, og dette er veldig individuelt alt etter hva man vektlegger. Noen liker å ha alt ifra samme produsent, da det som oftest matcher veldig bra utseende-messig. Andre driter i utseende og tenker kun best lyd. Jeg for min del vektlegger både lyd og utseende. Selvfølgelig skal det låte bra, men jeg synes det bør se litt ålright ut også.
    Du får nødvendigvis ikke best lyd med å velge samme produsent på forsterker og dvd/cd-spiller, men funksjonaliteten vil sannsynligvis bli bra.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Denon 3805 forsterker og B&W høyttalere som jeg syns låter veldig bra sammen. Har en gammel Philips dvd-spiller som for mange år siden var dyr og god, men nå er det på tide å skifte. Den gang kjøpte jeg philips for jeg hadde philips tv. Denon dvd-spiller har egentlig hele tiden vært førstevalget mitt (nå 2910). Men kanskje jeg finner noe annet som er like bra eller bedre til en penere pris? Syns 6500,- er mye for en dvd-spiller.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Denon 3805 forsterker og B&W høyttalere som jeg syns låter veldig bra sammen. Har en gammel Philips dvd-spiller som for mange år siden var dyr og god, men nå er det på tide å skifte. Den gang kjøpte jeg philips for jeg hadde philips tv. Denon dvd-spiller har egentlig hele tiden vært førstevalget mitt (nå 2910). Men kanskje jeg finner noe annet som er like bra eller bedre til en penere pris? Syns 6500,- er mye for en dvd-spiller.
    Hvor stort budsjett har du da? Blir lettere å komme med anbefalinger, når man har et budsjett å forholde seg til:-D

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hvor stort budsjett har du da? Blir lettere å komme med anbefalinger, når man har et budsjett å forholde seg til:-D
    Budsjett og budsjett, hehe... Er spillerene til rundt 4-5000,- MYE dårligere enn de til 6-7000,- som f.eks. Denon 2910, så kan jeg jo ikke kjøpe i den prisklassen. Er bare snakk om fordeling av penger, så har råd til 2910, men skal helst kjøpe noe til et par lapper mindre.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjett og budsjett, hehe... Er spillerene til rundt 4-5000,- MYE dårligere enn de til 6-7000,- som f.eks. Denon 2910, så kan jeg jo ikke kjøpe i den prisklassen. Er bare snakk om fordeling av penger, så har råd til 2910, men skal helst kjøpe noe til et par lapper mindre.
    Da foreslår jeg at du finner en god bruktspiller. Denon 2910 er ikke mye å rope hurra for spør du meg:?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •