Krell TAS - eller Parasound A51/Rotel 1095

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Krell TAS - eller Parasound A51/Rotel 1095

Trenger litt hjelp av forumets ekspertise.

Jeg hadde så smått tenkt å skaffe meg en effektforsterker. Er fortsatt på lesestadiet, men ser ut som om jeg fokuserer mest på Rotel 1095 og Parasound A51, hvor jeg lener mest mot Parasound. Det gjenstår å lytte til disse.

Men så kom jeg plutselig over en pent brukt Krell TAS som prismessig plasserer seg midt imellom Rotel og Parasound. Time is of the essence, og hjemmelytting er av praktiske grunner uaktuelt.

Derfor henvender jeg meg til forumet. Kommentarer om Krell'en ønskes. Er den et "sikkert" valg, vanskelig å kombinere med høyttalere (med mine men kanskje ikke med andre)? "Løp og kjøp" pris?

(Leste at den skal være ganske nøytral og dynamisk, og er kanskje derfor ikke så godt egnet med mine RF-7, men kanskje noe som f.eks. Focal 1027?)

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Halo A51, og hvis du er ute etter en forsterker med (for de fleste) nok krefter, glimrende lydkvalitet og et flott utseende, så går du for den. Tror ikke du vil angre. De andre produktene du nevner kjenner jeg ikke.

Lykke Til

Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er heller få som har TAS (jeg har en - den driver center + bak/sidehøyttalerne) - men kikk litt på denne linken:

http://www.hometheatersound.com/equi...erstandard.htm

'Build quality' ? Som en tanks ? WAF ? temmelig brukbar.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette går vel veldig mye på matching. Har selv KAV-3250 som er enda kraftigere enn TAS, og jeg vil gå ut i fra at lydsignatur er ganske lik. Krell er veldig dynamisk og har en utrolig arrogant bass. Veldig morsom, luftig og fin lyd, og kreftene bringer liv i de mest kjedelige høyttalere. Jeg vil tro at høyttalere som allerede er veldig "ivrige" i diskanten, muligens kan bli litt for mye av det gode for noen med Krell. Mine høyttalere (1027Be) er litt på kanten til lyse i diskantområdet, men det Krell fungerer fortsatt bra på de IMO. Klipsch har jeg ikke hørt, men TAS`en vil i allefall ha stålkontroll uansett hvem Klipsch du kaster på den.

Igjen så er begge de andre alternativene dine knallalternativ som mange snakker varmt om, kanskje spesielt A51. Skal være litt forsiktig med å uttale meg siden jeg ikke har hørt nøye på de andre, men jeg vil tro at Krell vil fungere ganske heftig med Klipsch dersom du liker en veldig dynamisk og "aktiv" høyttaler med mye fart i. Iflg. OHC fungere de større Krell forsterkerne de har, fungerer bra på alle høyttalere i deres sortiment (som inkluderer Klipsch). Dem om det. De bruker Rotel i demorommet deres.

Som nevnt over ser også Krell rått ut, og er bygget som en tanks. Med de alternativene du har, tror jeg uansett det skal godt gjøres å bli annet enn fornøyd.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynner og bli en stund siden jeg startet denne tråden nå. Et uforutsett huskjøp gjorde at fokus havnet på andre ting.

Men i dag kom Parasound A51 i hus. Har ikke lyttet så mye enda, men dette høres veldig spennende ut :-D Hører plutselig nye lyder i velkjente filmscener. Håper bare det ikke er placebo. Time will show.

Bare forhandleren får ut finger'n nå så kommer det en A21 snart også.

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    Men i dag kom Parasound A51 i hus. Har ikke lyttet så mye enda, men dette høres veldig spennende ut :-D Hører plutselig nye lyder i velkjente filmscener. Håper bare det ikke er placebo. Time will show.
    Gratulerer med et godt valg, og velkommen i "klubben". A51 er en meget god forsterker.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva A51 vil kunne gjøre matchet opp med Yamaha DSP-Z11 og B&W 803/805S/HTM3S ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •