H/k, NAD, eller Denon? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58
    Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Nå skal jeg slakte deg, hehehe
    Har du hørt de nye HK'ene i stereo????

Heheh, var nesten redd for det.. Ja, har i hvertfall hørt Harman Kardon AVR 235 og 630. Sammenlignet AVR 235 og Onkyo TX-SR602E på noen Audio Pro Blue Diamond når jeg skulle kjøpe ny forsterker.. Her spilte Onkyo etter min mening med et mye mer åpent lydbilde, hvor detaljer kom bedre fram. Harman på sin side var nok noe varmere i lyden med mer dominerende bunndrag.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du er fra Tromsø. Stikk ned på Hificenter, der får du låne med en hjem
    Hyggelig med flere nordfra på forumet:-D
    Ikke dumt, skal stikke innom..:-D Ja, ka ville forumet vært uten nordlænninga!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håvard90
    Heheh, var nesten redd for det.. Ja, har i hvertfall hørt Harman Kardon AVR 235 og 630. Sammenlignet AVR 235 og Onkyo TX-SR602E på noen Audio Pro Blue Diamond når jeg skulle kjøpe ny forsterker.. Her spilte Onkyo etter min mening med et mye mer åpent lydbilde, hvor detaljer kom bedre fram. Harman på sin side var nok noe varmere i lyden med mer dominerende bunndrag.
    Har ikke hørt 602'en, men 603. Er forsåvidt enig i beskrivelsen din. Bunndraget i HK er rått, men kunne nok fått frem litt mere detaljer i stereo. Til film har ihvertfall ikke jeg til dags dato hørt noe som slår HK:-D
    Skal man derimot ha en skikkelig musikalsk receiver, så er Onkyo bra, men bestemann i den kategorien er etter min mening, helt klart Marantz.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stringmachine
    Ja, ka ville forumet vært uten nordlænninga!
    En kjedelig samlingsplass for østlenninger og bergensere

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velg Harman Kardon. Denon er litt bedre i musikk mener jeg, men HK er milevis foran i film. Sett evt et sett pulsarpoints under forsterkeren og kyden blir mye bedre.

Har testet Denon, nad og HK og mener at HK er et klart bedre valg.

Men som alt annet er det smak og behag

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt 602'en, men 603. Er forsåvidt enig i beskrivelsen din. Bunndraget i HK er rått, men kunne nok fått frem litt mere detaljer i stereo. Til film har ihvertfall ikke jeg til dags dato hørt noe som slår HK:-D
    Skal man derimot ha en skikkelig musikalsk receiver, så er Onkyo bra, men bestemann i den kategorien er etter min mening, helt klart Marantz.
    Ja, Harman Kardon er vel grymt på film! Marantz har jeg faktisk ikke hørt på musikk, men ryktet går om at det skal være bra. Kan det tenkes at Onkyo ligger et sted mellom Marantz og Harman Kardon, omtrent i nøytral? Hehe, synes Onkyo leverer bra på film også jeg, selv om bunndraget ikke er like heftig som på Harman. Men funker fint fint når man supliderer med en subwoofer da Men er vel lite som slår Harman på design! Men jeg føler jeg får kjempe litt for Onkyo siden dette er et merke som er så lite omdiskutert på forumet.. : )

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er pulsarpoints? Men Tror du det vil være tilfredstillende med H/K avr235, eller bør jeg vurdere en dyrere modell? Det blir dynavoice m-65 surround-pakke, nysgjerrig på hvordan disse spiller!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pulsar points er en type spikes. Kan kjøpes på hifi center-kjeden. Koster 750 for et sett. Ta av føttene på forsterkeren og sett på disse i stedet. Jeg ble helt lamslått av forskjellen. Bedre diskant og dyperer strammere bass merket jeg spesielt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan det ha seg? Bedre lyd med å bytte føtter? Høres jo helt teit ut spør du meg..

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Pulsar points er en type spikes. Kan kjøpes på hifi center-kjeden. Koster 750 for et sett. Ta av føttene på forsterkeren og sett på disse i stedet. Jeg ble helt lamslått av forskjellen. Bedre diskant og dyperer strammere bass merket jeg spesielt.
    Er dette samme fenomenet som med kabler? (at man får det for seg at lyden blir løftet til himmelen jo dyrere kabelen er, men sanningen er at i en blindtest hører man ikke forskjell på biltema og kabel til 5k?) Kan ikke si at jeg skjønner at spikes på forsterkeren kan gjøre store forskjellen. Med mindre den står å hopper noe sinnsykt da?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Umulig å si i og med at det var jeg som satt de på selv. Det første jeg gjorde etter sjokket gav seg var å ringe Hifi Center Kjeden og rose de for et bra produkt. Snakket med daglig leder på hifi klubben i Grimstad. Han skrøt også av pulsar points. Er vel sjelden at noen skryter av konkurentenes produkter...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre den står å hopper noe sinnsykt da?
    ja men vet jo aldri. at dette kan funke tviler jeg ikke på, at det virker hos alle tviler jeg heller sterkt på, men testing av diverse dempegreier må til, de fra solid teck blir vel neste prøveprosjekt.
    mvh Jørgen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg har selv en NAD 753v2, og den vil jeg ikke anbefale deg å kjøpe :-? Ikke trøkker den noe spesielt, ei er jeg heller ikke akkurat begeistret for lydkvaliteten. Har testet den mot bla. H/K 235, og den spente ben under NAD'en. Mye mer kraft, og generelt bedre lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan det ha seg? Bedre lyd med å bytte føtter? Høres jo helt teit ut spør du meg..
    poenget med slike føtter er stort sett å unngå vibrasjoner i komponenten som kan forårsake "ulyder". akkurat som me at du plaserer spikes under høyttalere, bare at under elektronikk er vel forandringene mye mindre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    poenget med slike føtter er stort sett å unngå vibrasjoner i komponenten som kan forårsake "ulyder". akkurat som me at du plaserer spikes under høyttalere, bare at under elektronikk er vel forandringene mye mindre.
    Hehe De finner nå på mye rart for å tjene penger.. Det neste blir at vi må ha spikes/pulsarpoints på alt av møbler vi har hjemme i stua! Totalt meningsløst, men det er nå min mening.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Harman Kardon er vel grymt på film! Marantz har jeg faktisk ikke hørt på musikk, men ryktet går om at det skal være bra. Kan det tenkes at Onkyo ligger et sted mellom Marantz og Harman Kardon, omtrent i nøytral? Hehe, synes Onkyo leverer bra på film også jeg, selv om bunndraget ikke er like heftig som på Harman. Men funker fint fint når man supliderer med en subwoofer da Men er vel lite som slår Harman på design! Men jeg føler jeg får kjempe litt for Onkyo siden dette er et merke som er så lite omdiskutert på forumet.. : )
    Prøver på ingen måte å si at Onkyo er dårlig. Overhodet ikke, lager gode receivere de, det eneste, som jeg synes de bør forbedre er få laget PRE-OUT på de mindre modellene. Her henger de litt etter, men du verden 603 var en knallreceiver det:-D

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    ja men vet jo aldri. at dette kan funke tviler jeg ikke på, at det virker hos alle tviler jeg heller sterkt på, men testing av diverse dempegreier må til, de fra solid teck blir vel neste prøveprosjekt.
    mvh Jørgen
    Jaja, da er det vel slik da

Prøver på ingen måte å si at Onkyo er dårlig. Overhodet ikke, lager gode receivere de, det eneste, som jeg synes de bør forbedre er få laget PRE-OUT på de mindre modellene. Her henger de litt etter, men du verden 603 var en knallreceiver det
    Hehe, nei jeg skjønner det. Men jeg er veldig enig med deg når det gjelder det med pre-out. Min mangler nemmelig det, noe jeg nesten trodde var en selvfølge da jeg kjøpte den. Men akk nei.. Men med tiden blir det nok en større Onkyo med effektforsterker. Er det på 604 de begynner med pre-out mon tro?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er pulsarpoints? Men Tror du det vil være tilfredstillende med H/K avr235, eller bør jeg vurdere en dyrere modell? Det blir dynavoice m-65 surround-pakke, nysgjerrig på hvordan disse spiller!
    235'en vil drive det Dynavoice-settet så det griner

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da er det vel slik da

Hehe, nei jeg skjønner det. Men jeg er veldig enig med deg når det gjelder det med pre-out. Min mangler nemmelig det, noe jeg nesten trodde var en selvfølge da jeg kjøpte den. Men akk nei.. Men med tiden blir det nok en større Onkyo med effektforsterker. Er det på 604 de begynner med pre-out mon tro?
    603 har pre-out til subwoofer. 703 har pre-out til alle kanaler:-D

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japp, stemmer. Pre-out begynner først i 700 serien.. Har heldigivis pre-out sub da. Men nei, det neste blir nok en Onkyo TX-NR5000E! Fy stygge (eventuelt veldig pene) digre forsteker

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •