Ojoj... og jeg som har bestilt meg en RX-V2600.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ojoj... og jeg som har bestilt meg en RX-V2600.

http://www.avland.co.uk/yamaha/rxv2700/rxv2700.htm

Skal ringe Yamaha i morgen og spør om denne kommer i oktober her på berget også. Da avbestiller jeg 2600'en og venter....

Bestille den sammen med denne: http://www.avland.co.uk/yamaha/dvds2700/dvds2700.htm

Detta så bra ut!

Comments?!

EDIT: Kom nå på AVNytt også.....
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1115
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1114

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Virker meget bra på spec denne. Den leverer da kun maks 450W på strømforsyningen, 130W/6ohm på 7 kanaler skal vel da tas med en stor klype salt.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir vel strømforbruk bakpå disse forsterkerne gjerne oppgitt som "veilendende" gjennomsnittsforbruk eller lignende, og ikke peak.. har sett effektmålinger av yamahaforsterkere på www.homecinemachoice.com sine tester som har imponert både i stereo og alle kanaler i drift i forhold til oppgitt effekt... Denne 2700'en veier også nærmere 20 kilo, dette bør si litt om strømforsyning og effekt-trinn.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sagt det før og sier det igjen:
    Er strømnettet i Norge 4 eller 8 ohm?? :roll:

Det er jo bare tull å lese strømforbruket fordi svært mange oppgir dette i gjennomsnittlig forbruk. Husk at det bare er entusiaster som oss som ønsker høyest mulig forbruk. "Mannen i gata" vil gjerne ha et lavest mulig forbruk, spesielt i land hvor strøm er DYRT.

A

Edit: og jeg tviler på at Yamaha juger på spesifikasjonene sine, mine yamaha forsterkere kan ihvertfall levere MER enn oppgitte specs, men med høyere forvrengning. Dette har jeg fra de tekniske spesifikasjonene i manualen, har ikke testet det ut i praksis ;-)

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forskjell på kontinuerlige watt og peak. Kondensatorbankene til Yamaha er ikke av billigsorten, og min RX-V2600 leverer i alle fall varene svært godt til mine høyttalere.

Slutt nå å lese bakpå strømforsyningen!! Kun interessant for amatører som trenger noe å vise til amatørvennene sine.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser RX-V2700 har ethernet port! Hehe... *sikle*

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Har sagt det før og sier det igjen:
    Er strømnettet i Norge 4 eller 8 ohm?? :roll:

Det er jo bare tull å lese strømforbruket fordi svært mange oppgir dette i gjennomsnittlig forbruk. Husk at det bare er entusiaster som oss som ønsker høyest mulig forbruk. "Mannen i gata" vil gjerne ha et lavest mulig forbruk, spesielt i land hvor strøm er DYRT.

A

Edit: og jeg tviler på at Yamaha juger på spesifikasjonene sine, mine yamaha forsterkere kan ihvertfall levere MER enn oppgitte specs, men med høyere forvrengning. Dette har jeg fra de tekniske spesifikasjonene i manualen, har ikke testet det ut i praksis ;-)
    ehh :???:
    Når vi snakker antall ohm så har det absolutt ingenting med strømnettet våres å gjøre. Det er snakk om relativ resistans inne i en høyttaler. Så det det blir sett på, er hvor mye en forsterker i "teorien" kan gi ifra seg per kanal i 4,6 eller 8 ohm, som da er mest vanlig.....!

Ikke tror ikke engang mannen i gata spør folka på Elkjøp om hvor mye strøm han må regne med å bruke i året på forsterkeren. Men det er sagt før, hvor mye watt en forsterker gir per kanal er relativt!! En 40 watts forsterker kan gjøre en minst like god, eller bedre jobb som en som gir 150 watt. Så er det ikke høy forvrengningsfaktor en er ute etter, men lavest mulig.... Så hvis det faktisk står at en forsterker kan gi ifra seg så og så mye watt, men må da regne med en høy forvrengninsfaktor! Hvorfor kjøpe den da??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har litt dårlig erfaring med Yamaha og strømreserver, ihvertfall i budsjett klassen. En av de første surround receiverene jeg hadde var en Yamaha (husker ikke modell, men den lå vel rundt 3-4 tusen i pris). Der blunka hele displayet i takt med musikken ved dyp bass. :-?

Det var vel første og siste gangen jeg handlet slike varer på Elkjøp, jeg var glad for 30 dagers full returrett systemet.

Dette er ikke ment som noe kritikk mot Yamaha sine produkter, men at budsjett modellene til Yamaha kanskje ikke er av de sterkeste.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare å koble på effektforsterkere om det viser seg at det ikke holder. Da kan du jo få så mye watt/strøm du bare orker. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-V2600 har de kreftene som er oppgitt. Eneste ankepunktet mitt er at den blir forholdsvis varm når du belaster den hardt. Sannsynligvis trives forsterkeren bedre med 8 ohms høyttalere enn 4 ohms høyttalere, og den bør ikke utsettes for voldsomme fasevridninger eller impedansekurver som nærmer seg 2 ohm.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    ehh :???:
    Når vi snakker antall ohm så har det absolutt ingenting med strømnettet våres å gjøre. Det er snakk om relativ resistans inne i en høyttaler. Så det det blir sett på, er hvor mye en forsterker i "teorien" kan gi ifra seg per kanal i 4,6 eller 8 ohm, som da er mest vanlig.....!

Ikke tror ikke engang mannen i gata spør folka på Elkjøp om hvor mye strøm han må regne med å bruke i året på forsterkeren. Men det er sagt før, hvor mye watt en forsterker gir per kanal er relativt!! En 40 watts forsterker kan gjøre en minst like god, eller bedre jobb som en som gir 150 watt. Så er det ikke høy forvrengningsfaktor en er ute etter, men lavest mulig.... Så hvis det faktisk står at en forsterker kan gi ifra seg så og så mye watt, men må da regne med en høy forvrengninsfaktor! Hvorfor kjøpe den da??
    Jeg setter det litt på spissen da ;-)
    Men hvis man feks har en forsterker som leverer 260watt ved 8ohm, og den har et strømforbruk på 350watt. Så trekker den jo mere enn det den gir i 8 ohm, men når man kommer til 4 ohm så leverer den plutselig akkurat like mye som den trekker fra nettet. Har den da pluselig blitt 100% effektiv? :-D
    Også kan samme forsterker levere 1100watt i 2 ohm, for den er faktisk 2 ohm stabil. Men den trekker jo fortsatt bare 350watt fra strømnettet.

Poenget mitt er at vi snakker om watt under forskjellige forutsetninger når det er effekt ut fra en forsterker. Watt inn fra strømnettet er ikke det samme som watt ut en høyttaler. Det virker som om mange her tror at antall watt trukket fra strømnettet er det samme som 8ohm spesifikasjonene :roll:

Og ja, jeg er full klar over at man ikke skal ha høy forvrengning, jeg bare nevnte det som et eksempel siden målinger i manualen viser at den leverer mere enn oppgitt men siden forvrengingen øker så har de satt "max output" lavere (selvfølgelig).
    Så man må ikke "regne med en høy forvrengninsfaktor" :-D

A

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er noe vits å henge seg for mye opp i hva watt verdier som er oppgitt på de receiverene du ser på her. Om den en er oppgitt til 110 watt og en annen til 170 vil det ikke automatisk si at den "minste" er dårlig og yter mindre.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Tror ikke det er noe vits å henge seg for mye opp i hva watt verdier som er oppgitt på de receiverene du ser på her. Om den en er oppgitt til 110 watt og en annen til 170 vil det ikke automatisk si at den "minste" er dårlig og yter mindre.
    Ja, ikke sant. Hva som er oppgitt av watt avhenger en god del av hvordan produsenten har målt og under hvilke forutsetninger. Og vi får som regel aldri oppgitt de komplette forutsetningene som ligger til grunn for det antallet watt som står.
    Det beste er å måle med ørene når man får koblet opp uansett. Det finnes ingen regel på at den 'største' låter best heller.

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •