Surround Preamp/Processor - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av conan
    Det er ikke så mange billige pre amper til surround. Så da stereo var viktigeste for meg kjøpte jeg en billig cambridge hjemmkinoforsterker med pre out på alle kanaler og koblet til min integrerte electrocompaniet forsterker. Da driver denne frontkanalene i hjemmekinoen, mens stereo lyden går som vanlig gjennom den integrerte forsterkeren. Eneste minuset er at en må stille inn volum kontrollen på den integrerte forsterkeren ved bruk i hjemmekinoen.
    Samme løsning her også og det fungerer veldig bra. Bruker Yamaha RX-V650 som surround koblet til Thule IA150B (integrert).
    Vurderer man denne løsningen er det fordel om stereo forsterkeren har prosessor inngang, da kan den brukes som ren effektforsterker i surround.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gekko4u
    Det er recieveren deres, var først recieverne jeg leste om for noen år siden, de fikk enormt bra kritikk "over there", veldig høy kvalitet og med lavere priser enn mange konkurrenter.
    Synd de ikke selges i Europa, hadde ikke vært så vanskelig for dem å lage 230V utgave. Prisene ville nok vært litt høyere i europa, men selv om 990 hadde ligget på samme pris som rotel 1068 så tror jeg den hadde vært et alternativ for mange pga balanserte utganger. Men jeg vet ingenting om lyden i den, kanskje den er bedre enn rotel eller kanskje den er dårligere.
    Jeg tror forskjellene i lydkvalitet er minimale, kanskje så små at det blir en smakssak ;-)

A

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen tester/erfaringer på hvordan en reciver er som preamp kontra rene preamper.
    Får en en løft med ren preamp eller er prossesor delen i reciver på høyde?
    f.e.s Rotel rsx-1056 kontra Rotel rsp-1068?

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bra reciever har nok preamp del på høyde med endel prosessorer, men med en ren preamp/prosessor løsning så slipper man å betale for noe som man ikke skal bruke ;-)

Tror det generelt varierer veldig fra merke til merke og modell til modell. Mange sier at denon har veldig god preamp del, men jeg har hatt denon effektforsterkere og de var en gigantisk skuffelse så jeg er litt i tvil om denon er egnet som preamp i mitt oppsett.
    Etter å ha tenkt endel over mitt behov og budsjett så ser det ut til at jeg nesten må se etter en brukt reciever med pre-out, det blir fort billigere enn feks. cambridge receiveren, og gir sannsynligvis bedre kvalitet.
    Jeg har yamaha effektforsterke og liker lyden i dem svært godt, har lyst til å prøve en yamaha reciever som preamp, men etter hva jeg har lest om yamaha så holder ikke recieverene deres like høy kvalitet(?)

Dyre prosessorer er nok en klasse over receivere, men jeg har ihvertfall ikke råd til en prosessor i de høyere prisklassene, selv brukt blir det for dyrt for meg i mange tilfeller

Men jeg har ingen kronkrete erfaringer eller tester ang prosessor vs receiver. Det er desverre ikke skrevet så mye om akkurat dette.

En annen ting man må ta hensyn til er at synergien med effektforsterkerne kan variere ettersom hva man har av øvrig utstyr og hvilken prosessor/receiver man tester. Kan jo godt være at en forholdsvis billig reciever gjør en bedre jobb som preamp enn en dedikert prosessor mot akkurat dine effektforsterkere. Sånt er umulig å vite uten å teste hjemme med eget utstyr.

A

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis kvaliteten er på samme nivå føler jeg ikke en betaler mer for en reciver.
    Vet 1056 og 1068 har samme prosessor og prisen er på likt nivå. En reciver gir også mulighet til å kjøre noen kanaler direkte fra reciver og spe på med effekt på fronter og center.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •