Surround Preamp/Processor - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av NetForce
    Sikkert bare luft inni dog :P Den var jo ikke spesielt tung såvidt jeg kunne se på måla...

Thulen min gir forøvrig fra seg noen "knepp" innimellom som jeg på beste måten kan omtale som digital støy, altså at den utstøter lyd fra senter innimellom. Blir helt borte om jeg velger phantom som nevnt....
    Ja, den veier vel ca 14kg, ikke så mye når man ser størrelsen. Og baksiden er ikke så veldig tett befolket med kontakter heller.
    Ikke er den stor for å gi passiv kjøling heller for med et strømforbruk på 50w så tror jeg ikke den blir så varm.
    Så på bildene av den nå at den lages i korea, skjønner ikke hvorfor outlaw ikke finnes i europa!!? Tror jeg skal sende en mail til dem og spørre litt ;-)

Da har jeg lest tråden din, skal ta en titt igjen, merkelige greier du har blitt utsatt for her, skikkelig kjipt å høre at du har fått problemer med et så flott produkt :cry:

A

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    ....Andre prosessorer du kan myse etter på bruktmarkedet er Harman Kardon Citation og Sunfire Cinema, jeg har sett noen av disse til salgs i løpet av de siste årene..... A
    Da har jeg notert meg de to også! Å kjøpe brukt er helt ok for min del, så det er bare å komme med utgåtte modeller også. Slik at jeg har mange muligheter når jeg saumfarer markedet:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge sin reciever er så liten at den ser ut som en prosessor, og den har seff pre-out på alle kanaler......

A
    Ja, Cambridgen er liten. Men det vil ikke være en option for meg å ha en egen forforsterker i tillegg. Eller tror du at den vil den duge til som forforsterker til stereo også ?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av limvingen
    Da har jeg notert meg de to også! Å kjøpe brukt er helt ok for min del, så det er bare å komme med utgåtte modeller også. Slik at jeg har mange muligheter når jeg saumfarer markedet:-)
    De to jeg nevnte her er oppgraderbare til en viss grad også, du kan få de fleste nye formatene men ikke flere kanaler (naturlig nok). HK lager ikke noe prosessor lenger så vidt jeg vet, noen andre som vet kanskje?

Sunfire holder på for fullt ennå, og det finnes vel en tre-fire generasjoner preamper nå. Har sett første generasjon brukt nede i ca 7k, med DD og DTS.

Jeg vil heller kjøpe meg en eldre brukt 5.1 prosessor som er påkostet i hele signalveien enn en ny reciever med alt mulig rart jeg strengt tatt ikke trenger. Men det er jo ikke sikkert at man liker lyden i en prosessor som skal være bra heller, men når man kjøper brukt så er det ofte ikke store tap om man selger igjen etter kort tid ;-)

Jeg har forresten en sony EP9 ES som jeg vurderer å selge, men denne er har kun DD og har en relativt ubrukelig 5.1 inngang, den bypasser volumkontrollen når man bruker 5.1 inngangen, og DET fikk jeg høre første gangen jeg testa 5.1 inngangen :shock:

A

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Cambridgen er liten. Men det vil ikke være en option for meg å ha en egen forforsterker i tillegg. Eller tror du at den vil den duge til som forforsterker til stereo også ?
    Det var det jeg håpet på; at den duger i stereo også. Cambridge går jo for å være ganske nøytrale så det burde ikke være SÅ gærnt.

Har såvidt snakka med klubben, og de har mulighet for at man kan låne en for testing (mot depositum seff). Men det ble med snakket.

Det er et problem som mange har opplevd på cambridge recieveren og det er at lyden forsvinner i et par sekunder når man bytter spor på filmer og cd'er. Feilen sitter i digitalbehandlingen et sted og jeg regner med at de siste utgavene ikke har denne feilen. Og det er bare med noen dvd/cd spillere at problemet kommer, har noe med om spilleren bryter signalet eller ikke når man bytter spor å gjøre tror jeg.
    Og jeg kommer til å koble på mye rart så det hadde vært kult om alt virket helt fint :-D

A

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lyden i cambridgen....tja i stereo var den mye dårlige en min ec2. I Jeg har ikke så mye preferanser i hjemmekino, men synst det fungerer ok. Jeg synest forsåvidt lerretet mitt og subben er viktiger for kino følelsen enn surroundlyden fra cambridgen. Men får vel en gang i framtiden investere i skikkelig hjemmekino forsterker samt senter og bakhøyttalere. Men som sagt stereo er det viktigeste.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av conan
    lyden i cambridgen....tja i stereo var den mye dårlige en min ec2..... .
    Bruker nå en Rotel RC-995 forforsterker, og den er jeg jo meget fornøyd med.

Men jeg driver å bygger ned anlegget mitt (i størrelseikke nødvendigvis i kvalitet):

CD og DVD spiller blir en DVD spiller.
    Forforsterker og Surround receiver blir en Surround pre/dekoder
    Effektrinnene mine består:-D (oberon 4.1)

Siden musikk gjengivelse er pri 1, er det alfa og omega at forforsterkeren i surround pre/dekoderen er bra.

Er litt sjeptisk på cambrigen i og med at den har et rykte på seg for å være et 'billig merke'.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker nå en Rotel RC-995 forforsterker, og den er jeg jo meget fornøyd med.

Men jeg driver å bygger ned anlegget mitt (i størrelseikke nødvendigvis i kvalitet):

CD og DVD spiller blir en DVD spiller.
    Forforsterker og Surround receiver blir en Surround pre/dekoder
    Effektrinnene mine består:-D (oberon 4.1)

Siden musikk gjengivelse er pri 1, er det alfa og omega at forforsterkeren i surround pre/dekoderen er bra.

Er litt sjeptisk på cambrigen i og med at den har et rykte på seg for å være et 'billig merke'.
    Ja det er en grunn til at jeg ikke har fått testa den, den frister ikke SÅ mye :lol: men når jeg tid og penger (sjelden jeg har begge deler på en gang) så skal jeg låne en fra klubben for å teste den.
    Tror egentlig ikke den har sjangs mot den proton preampen jeg har nå i stereo. Men det vet jeg jo ikke før jeg har testet ;-)
    Kanskje jeg får meg en overraskelse? :roll:
    Cambridge er et billigmerke, men de har gjort det veldig bra i tester, flere som indikerer at de låter dyrere enn de faktisk er.

Rotel 1068 er vel en het kandidat hos deg siden du liker lyden i den rotel'en du allerede har?

Conan: Hvordan vil du si at Cambridgen var dårligere enn EC'en? Vanskelig å beskrive kanskje, lyd er jo ganske subjektivt

A

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funderer litt på å kanskje bruke en Cambrige til å drive bakhøyttalerne og la front og senter preout gå til 3 stk Oberon 4.1. Vet at dette ikke blir helt optimalt, men i surround er jeg ikke kresen;-)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funderer litt på å kanskje bruke en Cambrige til å drive bakhøyttalerne og la front og senter preout gå til 3 stk Oberon 4.1. Vet at dette ikke blir helt optimalt, men i surround er jeg ikke kresen;-)
    En cambridge effektforsterker eller recieveren?
    Jeg håper egentlig at det kommer noen nye modeller fra cambridge snart, hadde vært utrolig bra om de bestemte seg for å lage en preamp utgave av recieveren sin.
    Det er for lite å velge i for fattige folk som meg når det gjelder surround preamp/prosessor. Men jeg er glad i å kjøpe brukt, får en god del mere for de få pengene jeg kan bruke på utstyr da :-D

A

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A[/QUOTE]

Conan: Hvordan vil du si at Cambridgen var dårligere enn EC'en? Vanskelig å beskrive kanskje, lyd er jo ganske subjektivt

joda lyd er subjektivt og forsterkere har forskjellige lydkarakter som en vil like forskjellig. Men når jeg mener dårligere gjelder det mest ting som stereobilde og dynamikk. Min erfaring er at disse parameteren skiller de gode forsterkerne og de mindre bra. Her ser det faktisk ut som prisen har noe å si.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av conan
    joda lyd er subjektivt og forsterkere har forskjellige lydkarakter som en vil like forskjellig. Men når jeg mener dårligere gjelder det mest ting som stereobilde og dynamikk. Min erfaring er at disse parameteren skiller de gode forsterkerne og de mindre bra. Her ser det faktisk ut som prisen har noe å si.
    Hmmm... blir litt bekymret for stereolyden i den cambridgen nå. Men lurer på om jeg skal benytte meg av hjemlånstilbudet klubben har på denne, hvis jeg ikke finner en bedre brukt reciever innen jeg får somla meg til hjemlån :-D

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... blir litt bekymret for stereolyden i den cambridgen nå. Men lurer på om jeg skal benytte meg av hjemlånstilbudet klubben har på denne, hvis jeg ikke finner en bedre brukt reciever innen jeg får somla meg til hjemlån :-D
    Hjemlån er det desidert smarteste du kan gjøre. Da får du testet den i ro og mak hjemme i ditt eget miljø.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig! hjemlån er absolutt det beste! hvem vet kanskje det du har lest her ikke stemmer i det hele tatt når du får testa litt?!?!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes vel egentlig ingen andre måter å teste på :roll:
    Greit nok at man får ett visst inntrykk i butikk, men det blir aldri det samme som å teste hjemme tilkoblet de komponentene som man allerede har... Kjøper man brukt derimot må man ta testingen etter innkjøp, men så er det jo som regel ganske greit å få solgt til omtrent samme pris siden verditapet allerede ble på tidligere eiers regning

A

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En cambridge effektforsterker eller recieveren?

A
    Receiveren

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...lurer på om jeg skal benytte meg av hjemlånstilbudet klubben har på denne.....
    Ja, se å få lånt den så fort du kan, er meget nysgjerrig på resultatet i stereo!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, se å få lånt den så fort du kan, er meget nysgjerrig på resultatet i stereo!
    'Fort' er et ord som forsvant fra mitt vokabulær for ett år siden når sønnen min ble født Et nytt ord som kom inn for fullt er 'tidsklemma' ;-) Og den sitter jeg fint i som regel hehe!
    Er jeg heldig så har jeg penger til depositum, tid til å teste og tillatelse fra samboer en eller annen gang iløpet av året.
    Største problemet er å ha penger og tid samtidig :neutral: Samboer er så snill så det pleier ikke være noe stress der...

A

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

... Samboer er så snill så det pleier ikke være noe stress der...

A
    Så det er lys i tunnelen

Hadde visst ikke helt slått ifra meg muligheten med å bruke en forforsterker parallellt med receiveren allikevel. Ønsker da helst å finne en med prosessor inngang. Kjenner bare til Linn Kolektor http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=208 som har en noenlunde grei pris, men den har jo gått ut av produksjon. Så andre forslag tas imot med stor takk!

Newcomer gekko4u sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste