Skal straks gå til innkjøp av ny receiver, da mitt nåværende stereo-oppsett NAD C370 begynner å bli kjedelig. Den største grunnen er at jeg vil ha en receiver med gode video-switche muligheter.

Har i dag en Panasonic TH-42PA50E, som kun har én komponent inngang. Det mest ideelle for meg da, vil være å kjøpe en receiver som kan konvertere signaler i hytt og pine og så kjøre det ut på Panasonicen. F.eks. kjøre PCen via HDMI inn til receiveren, og ut til TV via komponent. Det samme med DVD. Ellers har jeg en del spillkonsoller som jeg kobler til via komponent.

Oppsettet jeg ellers har, er B&W Nautilus 805 i front (på stativ), senter og bakhøyttalere fra Mission (helt grei kvalitet - skal bytte ut disse ettherhvert), Argon DVD-spiller, NAD T562 DVD-spiller (bruker Argon mest nå om dagen, da NADen har begynt å mislike brente DVDer).

Trenger da en receiver som kan få bra med trøkk og detaljer ut av 805'ene, og som klarer å konvertere alle videokilder til komponent.

Receivere jeg har sett meg ut:
Pioneer VSX-AX2AV-S/VSX-AX4AVI-S, Yamaha RX-V2600/4600, Denon AVR-2807/3806. Det trenger selvfølgelig ikke bli noen av disse, så lenge receiveren holder seg innenfor samme prisklasse.

Jeg heller mest mot Pioneer, da jeg har kjørt 805 opp mot en eldre THX-sertifisert Pioneer forsterker før, og var svært fornøyd med lydbildet jeg fikk ut av oppsettet. Dette er noen år siden dog, så mye kan ha forandret seg etter den tid.

Noen som kan komme med noen anbefalninger til meg?