Normalt med lav brumming i HT?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Normalt med lav brumming i HT?

Er det normalt at hvis du legger øret helt inntil høyttaleren kan du høre en svak brumming i basselementet og en svak suselyd fra diskant? Den ser ikke ut til å endre seg ved endring av volum. Har jeg støy på nettet som ikke receiveren klarer å filtrere ut?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkfame
    Er det normalt at hvis du legger øret helt inntil høyttaleren kan du høre en svak brumming i basselementet og en svak suselyd fra diskant? Den ser ikke ut til å endre seg ved endring av volum. Har jeg støy på nettet som ikke receiveren klarer å filtrere ut?
    Ja, du har rett. Dette er vanlig fra mange produkter og er enten egenstøy fra komponenten selv eller støy som den ikke klarer å fjerne. Det er fint lite en kan gjøre med dette, men av og til kan det kanskje fungere å prøve med et strømfilter/strømrenser... Kommer litt an på. Er denne støyen høy eller forandrer seg ved volum kan det være noe galt med produktet.

Edit: Det jeg snakker om her er en lav suselyd. Om du oppleving brumming kan det være jordfeil med kabelTV. Da trenger du et galvanisk skille. Søk på forumet om det er dette - det har vært omtalt en del tidligere.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt normalt, har hatt min fortjente andel av forsterkere i budsjett / mellomklassen og alle har den summingen ingenting å stresse med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Det er helt normalt, har hatt min fortjente andel av forsterkere i budsjett / mellomklassen og alle har den summingen ingenting å stresse med.
    Jeg føler da ikke Arcam AVR300 ligger i budsjett / mellomklassen da.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte på 0-bit sporet på The Calibrator CD som skal være helt tyst og skrudde opp volum til maks. Hører absolutt ingenting fra høyttalerne, selv med øret klint opp til elementene.

Akkurat nå bruker jeg kun et vanlig støyfilter fra Supra, og Supra LoRad skjermede strømkabler/kontakter. Ikke akkurat noe budsjett anlegg men...

Er dette plagsomt da? Hvis du ikke legger merke til det ved vanlig bruk, så ville jeg ikke latt det irritere meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Satte på 0-bit sporet på The Calibrator CD som skal være helt tyst og skrudde opp volum til maks. Hører absolutt ingenting fra høyttalerne, selv med øret klint opp til elementene.

Akkurat nå bruker jeg kun et vanlig støyfilter fra Supra, og Supra LoRad skjermede strømkabler/kontakter. Ikke akkurat noe budsjett anlegg men...

Er dette plagsomt da? Hvis du ikke legger merke til det ved vanlig bruk, så ville jeg ikke latt det irritere meg.
    Det høres reint og fint ut Jeg bør vel skaffe meg et slikt støyfilter. Det er ikke plagsomt, og du må jo kline øra inntil høyttaleren for å høre det... men vil da prøve med et støyfilter og se om det hjelper.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jeg som leste litt fort i svingene, nei den ligger definitivt ikke i budsjett klassen Så det var ikke for å fornærme deg

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Primare P30 surround pre. gjør også dette. Den må da også kunne sies å ha vært øvre mellomklasse i hvert fall. Det er visst nok ikke så enkelt å få til, for støyreduskjon i forsterkeren kan vel også ha negative effekter på lydgjengivelsen, altså med tanke på at en kan miste dynamikk?

Jeg finner ikke susingen noe irriterende, ettersom jeg ikke kan høre denne før jeg er svært nær høytaleren (1 meter eller noe slikt). Det hadde selvfølgelig vært fint å være foruten, men det er ingen dealbreaker synes jeg.

Hadde en Technics reciever tidligere. Den støyet mer enn det som var ønskelig...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Min Primare P30 surround pre. gjør også dette. Den må da også kunne sies å ha vært øvre mellomklasse i hvert fall. Det er visst nok ikke så enkelt å få til, for støyreduskjon i forsterkeren kan vel også ha negative effekter på lydgjengivelsen, altså med tanke på at en kan miste dynamikk?

Jeg finner ikke susingen noe irriterende, ettersom jeg ikke kan høre denne før jeg er svært nær høytaleren (1 meter eller noe slikt). Det hadde selvfølgelig vært fint å være foruten, men det er ingen dealbreaker synes jeg.

Hadde en Technics reciever tidligere. Den støyet mer enn det som var ønskelig...
    Jeg vil heller ha litt støy på kloss hold enn å miste viktige detaljer i lyden. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skilletrafo

Kjøp en galvanisk skilletrafo til 90 spenn mellom antenne / AV utstyr. Fjernet mitt brum. oh yes

Lignende tråder

1. The calibrator. Normalt med mørkt bilde?
    By glx-rider in forum Kalibrering/tweaking
    Svar: 8
    Siste melding: 01-26-2007, 22:35
  2. Ny HTPC
    By lygren in forum Generell HTPC
    Svar: 0
    Siste melding: 12-18-2002, 12:54
  3. Problemer med "uekte" 16:9 prosjektor.
    By lygren in forum Lerret
    Svar: 0
    Siste melding: 12-14-2002, 20:31

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •