kobling mellom høyttalere, forsterker og etterforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kobling mellom høyttalere, forsterker og etterforsterker?

hei, det her er sikker blitt spurt om maange ganger før men eg har leita å finner inge lignende tråder om de..(sikkert fordi dere er veldig mye smartere en meg så dere ikke trenger hjelp med det) spm. gjelder som følgende: ska kjøpe meg en DENON AVR-2106 og ett par Cerwin-Vega CLS-215 å har tenkt å ha en effektforsterker (Muligens en Carver ZR 1600) men kan noen gi meg en detaljert forklarin på hvordan eg ska koble de sammen? (gjerne en tegning om de hadde vært mulig) takk for alle svar

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaje
    hei, det her er sikker blitt spurt om maange ganger før men eg har leita å finner inge lignende tråder om de..(sikkert fordi dere er veldig mye smartere en meg så dere ikke trenger hjelp med det) spm. gjelder som følgende: ska kjøpe meg en DENON AVR-2106 og ett par Cerwin-Vega CLS-215 å har tenkt å ha en effektforsterker (Muligens en Carver ZR 1600) men kan noen gi meg en detaljert forklarin på hvordan eg ska koble de sammen? (gjerne en tegning om de hadde vært mulig) takk for alle svar
    Du tar en rca kabel, putter den i "Front PreOut" på Denonen å putter andre enden av kabelen inn i inngangen på effektforsterkeren. Så tar du bare noen høyttaler kabler fra effektfor. å putter i terminalene på høyttalere. Så trykker du på "On" knappen på denonen å spiller musikk så mye du vil;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey... så de er så enkelt? men hva er da vitsen me to sett terminaler på høyttalerne da?å en ting til, har de noe å si i forhåld til left/right med en sån effektforsterker me tank på hjemmekino liksom? takk for svare da

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey... så de er så enkelt? men hva er da vitsen me to sett terminaler på høyttalerne da?å en ting til, har de noe å si i forhåld til left/right med en sån effektforsterker me tank på hjemmekino liksom? takk for svare da
    Er ikke helt sikker på om jeg forstår deg. Men left/right fra denonen sine Front preouts utganger kobler du til effektfor. sine left/right innganger. Trengs ikke noe magi til for å koble opp en effektforsterker;-)
    To sett? Mener du bi-wire? Bi-wire gjør det mulig å koble slik at du har fks. en effektfor. på mellomtone å diskant, å en på bass elementene. Om det var det du lurte på...?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja de var vell egentlig alt, nå blei eg mye klokere så takker igjen for hjelpa.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja de var vell egentlig alt, nå blei eg mye klokere så takker igjen for hjelpa.
    Ingen problem!;-) Er slike ting vi har dette forumet til vettu!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •