Forsterker som matcher Infinity

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker som matcher Infinity

Har prøvd å lese meg litt klokere rundt om på forumet, uten at det ser ut til å hjulpet noe videre.

Saken er at jeg har nettopp fått et par nye høyttalere i hus; Infinity Beta 40, veldig fornøyd med disse, men jeg føler kanskje at forsterkeren min ikke utnytter dem helt optimalt.

Oppsettet mitt er som sådann:

Forsterker: Pioneer VSX-D711
    Front: Infinity Beta 40
    Bak: Proson (usikker på modell, men relativt billige og greie)
    Senter: Mission (også usikker på modell)

Både DVD-spiller og CD-spiller er Pioneer, og jeg har forsåvidt bra erfaringer med Pioneer generelt sett, men produktene jeg har er en 4-5 år gamle og jeg er usikker på hva som ville passet meg best idag.

Har luktet litt på H/K, men er også usikker på hvor høyt det er vits å gå på modell-lista der.

Er det noen som har erfaringer med Beta 40 eller tilsvarende, eller har gode forsterker-anbefalinger?

Brukes nok mest til film/tv; når det spilles musikk er det mye house, dvs jeg trenger noe som klarer å holde bassen ryddig men tung (var det en bra beskrivelse?)

Håper veldig på noen tips, har vært ute av game'et en stund og vet ikke helt hva jeg skal gå for nå

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nå helt an på hva budsjett du har;-)

Newcomer sindre82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

H/K kan være tingen

Den spyr ut masse bass,men hva er budsjette ditt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja, det var det ja. Har ikke noen absolutte grenser, men ikke så veldig mye over 6.000 håpte jeg på. Men må man så må man, selvsagt

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min menig er at du her bør gå for så stor h/k som du kan ta deg råd til.
    Infinity høyttalere liker strøm, og det får de av h/k

Flotte høyttalere du har skaffet deg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk mine Beta 50 i går og gikk til innkjøp av Pioneer vsx-1016. Litt usikker på kombinasjonen, da høyttalerne er i innspillingsmodus. Kan komme tilbake med et referat om noen dager...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, har bare blitt litt forvirret av den lave effekten H/K oppgir. Men jeg er stor fan av designet, så det er et relativt stort pluss, men jeg har lite erfaring med HK og vet ikke helt hvilke alternativer jeg bør vurdere...

Høyttalerene er helt fantastiske, og er absolutt blandt de peneste høyttalerene jeg har vært borti. Hadde vurdert Beta50 hadde de ikke vært så gudsforjammerlig store.

Beste 6.000 jeg har brukt på en stund

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den lave effekten h/k oppgir trenger du ikke å bekymre deg nevneverdig for. Dette er konservativt målt og er meget strømsterke watt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av proturbo
    Jeg fikk mine Beta 50 i går og gikk til innkjøp av Pioneer vsx-1016. Litt usikker på kombinasjonen, da høyttalerne er i innspillingsmodus. Kan komme tilbake med et referat om noen dager...
    Hadde vært genialt om du kunne gjort det; er ikke helt fornøyd med min infinity/pioneer kombo, men forsterkeren min er som sagt 4-5 år gammel, så jeg er litt nyskjerrig på de nyere modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av statik
    Hadde vært genialt om du kunne gjort det; er ikke helt fornøyd med min infinity/pioneer kombo, men forsterkeren min er som sagt 4-5 år gammel, så jeg er litt nyskjerrig på de nyere modellene.
    Allright, nå begynner høyttalerne å løsne. Var litt skuffet i begynnelsen, da de hørtes litt "harde" ut, men etter noen timer med innspilling begynner man virkelig å høre dynamikken og bassen fra oppsettet. Du trenger ikke å bekymre deg for at forsterkeren ikke har nok guffe. Jeg har et forholdsvis stort rom ( 25m2 + åpen kjøkkenløsning ) med skråtak og vanskelig plassering av høyttalerne og i normalt volum (har ikke kjørt full pinne enda, av hensyn til miljøet - testet ned til -25 dB og det var høyt nok for mine ører) er det mer enn nok trøkk.
    Musikk: Hører mye på radio og har også testet en del CD'er: Pulp fiction, Les Miserables, Metallica, en del Trance/Techno etc. og det er fiiin lyd. Jeg liker bass og diskant og synes disse passer godt til Techo/Trance også.
    Film: Her begynner det virkelig å likne noe. Kjørte Toy Story 2 og må si at jeg ikke har "bruk" for sub ( i hvertfall enda ). Fikk også med dypbassen på LOTR: Fellowship of the Ring i begynnelsen, da ringen blir kappet av fingeren til Sauron. De to 8" gjør jobben og lyden er helt fantastisk, spesielt når man kjører i THX modus på forsterkeren. Måtte watte opp litt mer på film enn musikk for å få samme subjektive volum. Kjører altså et 5.0 oppsett med Beta 50, C360 og B&W M-1.

Nå blir jo dette innlegget noe subjektivt, men i mine ører høres dette bra ut. Har desverre ikke noe spesielt sammenlikningsgrunnlag, men hvis det er noe spesielt jeg kan teste for deg er det bare å si i fra. Har kjørt romkorreksjon uten å helt merke den store forskjellen, men må vel kanskje bli vant til oppsettet før jeg legger merke til det.

Jeg kjører all lyden gjennom en HTPC, S/PDIF optisk ut (altså ingen prosessering i lydkortet i PC'en).

Newcomer chFresh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Pioneer vsx-1016

hvordan er Pioneer vsx-1016
    har oxo kjøpt meg nye Infinity Beta 50 og en C360 center.

så neste gang det blir penger til overs, kunne jeg tenke meg ny Reciver, den jeg låner av fattern nå er syk på å levere krutet, men ingen DTS decoder osv, Bare krutt tønne.
    Det er enProton Digital surround reciver AVS-2661

er du fornøyd med Pioneer spilleren ?
    Har den noe krutt å levere, ser den takkler det meste av lydformater det er jo et pluss

mvh Christer Fresh_
    http://minhjemmekino.no/chFresh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •