Hjemmekinoanlegg til 20k+

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekinoanlegg til 20k+

Hei,

Tenkte aa gaa til anskaffelse av et nytt anlegg naa naar jeg kommer tilbake fra ferie. Jeg tenkte i hovedsak aa bruke anlegget til hjemmekino og vorspile(hjemmekino hoyest prioritert). Tenkte aa bruke rundt 20-25k paa dette, men er villig til aa bruke mer viss jeg faar noe som er en god del bedre for ikke saa alt for mye mer.

Onsker meg i bunn og grunn et stilrent oppsett med samme merke paa alle hoytalere, og samme med dvdspiller og forsterker. Har ikke noe saerlig peiling paa hifi i utgangspunktet saa tenkte det er lurt aa forhore seg litt her for jeg gaar inn paa hifiklubben og lar selgerene lure meg alt for mye =)

Anlegget skal kobles opp mot projektor samt lcd tv saa jeg onsker gode tilkoblingsmulighter(tv skal ogsaa kjopes traad om det paa tv delen)

Tenkte i utgangspunktet aa kjope tingene paa hifiklubben men er aapen for aa handle andre steder. Har sett meg ut B&W DM604 S3 som jeg sytes ser meget bra ut. Er disse bra?

Paa forhaand takk for alle svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne høyttalerpakken, pluss en sub? Så kan du f.eks. kjøpe DVD-spiller og receiver fra Denon?

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøp!

Var jeg deg så hadde jeg kjøpt 604 s3 med en gang, kanon ht som ikke koster skjorta, har den ikke selv men har hørt mye på de, meget pen lyd samtidig som de er noen råtasser på vorspiel. Husk å kjøpe en kraftig reciver.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var jeg deg så hadde jeg kjøpt klipsch rf82 med en gang, kanon ht til hjemmekino, har de ikke selv men har hørt litt på de (rf35). grei lyd samtidig som de er noen råtasser på vorspiel. husk at du ikke trenger å kjøpe kraftig receiver.

(hører du på jazz av og til passer de ikke)

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    (hører du på jazz av og til passer de ikke)
    Hvorfor ikke?

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kjøpet mine B&W 603 S3 leste jeg at hvis du skal ha 604 S3 så bør rommet vere minst 25 m3 stort, så det kommer litt an på størrelse av rommet du skal ha dem i

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er forholdsvis stort så tror ikke det blir noe problem.

Etter en tur på hifiklubben tenker jeg som følgende

BW 604s3
    BW Dm600
    BW LCR600
    BW ASW 650

Men jeg har ikke kommet fram til noen forsterker/reciver enda. Har tittet litt rundt omkring, og må si at jeg har forelsket meg litt i harman/kardon design. Syntes disse er temmelig dyre, så er litt tvillende, budsjettet er allerede sprengt. Men må vel ut med vel 10k for å få noe som skal stå i stil til høytalere? Hva anbefalere dere?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden du digger H/K, så hadde jeg handlet d. tror du klare deg med
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...,90,96&id=1241 , med tiden (eller økonomien ) er det bare å bygge ut med effektforsterker. ellers så kommer garantert andre til å annbefale deg å handle brukt, mye igjen for pengene...(er jo en smaks sak om en liker å handle brukt). de nye til pioneer får også en del skryt har jeg fått med meg, tror disse ligger rundt 10k.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig hadde jeg ikke kjøpt en 635 i dag. Er en gammel reciever, som mangler f.eks. HDMI. Liker du h/k hadde jeg ventet til de nye modellene kommer. De er på markeddet i USA, og er bare et tidsspørsmål før de når Norge. De blir da selvsagt mye dyrere, så dette blir kanskje uaktuelt(?).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke klar over at det kom en ny model. Selgeren på musikk magazinet eller hva det noe heter i bergen, sa at den serien h/k recivere var et halvt år gammel. Greit å vite at han er til å stole på da.

Kommer de nye til å koste iker i alle fall slik om man ser på watt og pris, eller er dette noe man ikke skal tenke for mye på?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha strøm nok til 604'ne så tror jeg du fort overskrider budsjettet ditt ja, for de krever sine watt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av t0bben
    Var ikke klar over at det kom en ny model. Selgeren på musikk magazinet eller hva det noe heter i bergen, sa at den serien h/k recivere var et halvt år gammel. Greit å vite at han er til å stole på da.

Kommer de nye til å koste iker i alle fall slik om man ser på watt og pris, eller er dette noe man ikke skal tenke for mye på?
    Den serien er ganske mye eldre enn et halvt år i hvert fall.. Men hvis du skal matche med B&W er kanskje ikke HK det beste valget uansett. Mange mener at de to matcher hverandre dårlig lydmessig, men det er vel noe du evt får lytte deg fram til.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den serien h/k-produkter er gaaaamle. Nye serien ender på xx0, istedet for xx5 (bortsett fra 745). I Norge har hittil 140, 240 og 340 kommet. I statene mange flere modeller, og 745, toppmodellen, ligger på 3500 USD har jeg hørt. Så den blir dyr i Norge ved lansering.

Som tidligere nevnt tror jeg heller ikke h/k er en god match til B&W.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joert
    Den serien er ganske mye eldre enn et halvt år i hvert fall.. Men hvis du skal matche med B&W er kanskje ikke HK det beste valget uansett. Mange mener at de to matcher hverandre dårlig lydmessig, men det er vel noe du evt får lytte deg fram til.
    Hifiklubben fører jo ikke h/k. kan vel li litt vanskelig å få hørt seg fram til da for meg i alle fall.

Vil det lureste for meg kanskje være kjøpe en litt svakere reciver til rundt 5k også en effektforsterker til rundt 5k? Viss jeg sakl bruke omlag 10k på den delen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •