Forsterker til mitt lille cerwin vega oppsett! :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer fred_stian sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til mitt lille cerwin vega oppsett! :)

Heisann!

Lurer på om noen her har noen gode tips til forsterker/receiver som kunne passet mitt oppsett?

Det jeg har til dags dato er cerwin vega;

*V-6F

*V-5C

*V-5M

Det skal inn i en stue som er 23 kvadrat, dette er inkludert kjøkken, kun stua har jeg ikke no eksakt mål på siden leiligheten er ferdigstilt om et års tid! :lol:

Dette kommer til å bli brukt til både musikk og film/tv, og forsterkeren trenger ikke være noe voldsomme greier, siden høyttalerne er såpass lettdrevne. Med min gamle sony stereo forsterker synes jeg det var såvidt man var borti volumknotten og vips så var det altfor mye lyd! :?

Pris; tjaaa... opptil 4000,- brukt har jeg ikke noe i mot for å si det sånn!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny: Denon AVR-2106 ca. 5000.-

Brukt: Denon AVR-2805 bør du kunne få til 4-5k.

Hvis du vil handle utenfor HFK, så var det en Onkyo receiver til ca. 4-5k som var testvinner for ca. 1 år tilbake. Husker ikke i farten modellbetegnelsen.

Velkommen!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=fav&mypage=1

Denne... løp og kjøp.. Med denne får du masse effekt og go lyd til cv'ene dine.. Denne kostet 6000,- ny!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=fav&mypage=1

Denne... løp og kjøp.. Med denne får du masse effekt og go lyd til cv'ene dine.. Denne kostet 6000,- ny!
    Hmm.. Ja den så neimen ikke dum ut! Liker virkelig utseendet på harman kardon sine forsterkere!
    Jeg har riktignok ikke testet de selv, men har hørt mye positivt om de!

Må bare se å få solgt stereo'n jeg har nå så! :-|

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett litt her og litt der, + fått noen tips...
    Så akkurat nå står det hovedsakelig mellom noen receivere:

Harman Kardon er tross alt dyrere enn de andre hvis man kjøper den ny,så det kan jo være posititivt.....? :-?
    Harman Kardon AVR235

Nad T743v2

Nad'en fikk jeg et tips om av en som hadde det samme oppsettet som meg,bare V-8F i stedet for,altså 8"...
    Men etter å ha lest et par tester mente de at pioneer også hadde en veldig god utfordrer til Nad'en;

Pioneer VSX 915

Så nå er jeg et hundre og ti prosent usikker! :-?

Så hvis noen kunne være så snill og gi meg noen tips om hvem man burde velge og hvorfor så skrik ut! Alt mottas med stor takk!

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg hadde gått for HK-en den er strømsterk og du kan sikkert bruke masse forskjellige høytalere på den hvis du skal bytte i fremtiden og den er ganske fin men jeg kan jo egentlig ikke uttale meg om no jeg da som ikke har hørt den men JEG tror jeg hadde gått for den

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    Jeg tror jeg hadde gått for HK-en den er strømsterk og du kan sikkert bruke masse forskjellige høytalere på den hvis du skal bytte i fremtiden og den er ganske fin men jeg kan jo egentlig ikke uttale meg om no jeg da som ikke har hørt den men JEG tror jeg hadde gått for den
    Du mener det ja! Den er visstnok ekstra strømsterk pga to strømforsyninger, så det er jo helt klart noe som trekker den opp! Pluss den delen med at jeg synes den ser helt fantastisk ut!

Jeg har ikke hørt noe av dette, så jeg kan kun gå ut i fra kommentarer her, tester jeg finner og spesifikasjonene!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er de forskjellige receiverne når det kommer til bilde da? Noen som har noen formeninger om det?

Jeg heller mer og mer mot Harman Kardon receiveren, men det hadde vært greit å fått prøvd den før jeg evt. kjøper. Noen som vet om en butikk i Oslo området som har denne inne? Eller noen av de andre for den saks skyld! :smile:

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv liker jeg HK veldig godt! Har en AVR-7000 selv. Noen år gammel men funker som fy enda
    Driver alt du kaster på den og passer ypperlig til Cerwin-Vega! pga strømstyrken i forsterkerne.
    Annbefales

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Selv liker jeg HK veldig godt! Har en AVR-7000 selv. Noen år gammel men funker som fy enda
    Driver alt du kaster på den og passer ypperlig til Cerwin-Vega! pga strømstyrken i forsterkerne.
    Annbefales

:-x Tror du neimen ikke det HK receiveren var solgt du a!
    Jeg får vente og se hva som skjer fremover nå, om det kommer noe lignende til salgs f.eks!
    Skal jo tross alt ikke kople opp annlegget før om ca et år... Leiligheten er ikke ferdig før det så jeg har god tid!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skulle være interessert så har jeg en Sony STR-De635 til salgs! Men det er i en lavere prisklasse enn de du har sett på da.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ironside
    Hvis du skulle være interessert så har jeg en Sony STR-De635 til salgs! Men det er i en lavere prisklasse enn de du har sett på da.
    Njææ.. Ellers takk!

Men jeg har nå fått en melding fra en som vil selge meg en harman kardon avr2550s for 2000kroner. Noen her som har noen formening om denne receiveren? Prøve å finne litt tester o.l. på nettet, men fant lite,fant jo spesifikasjonene på harman kardon sine sider men ikke no særlig mer....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •