Strømkabler, idiotisk investering? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Men for all del, kjøp i vei og snu pluggen (?) dersom du tror dette hjelper.
    Husk, dette er MIN MENING og det er det lov til å ha.
    Å snu støpselet kan faktisk ha en analytisk og praktisk funksjon i enkelte tilfeller. De fleste andre hifi-tweaks er betydelig mer mystiske...

Å kjøpe dyr nettkabel i den tro at det gir bedre lyd virker på meg som om man er litt lettlurt. Har man kjørt litt blindtester på seg selv?

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Mulig jeg tar feil, men jeg vil tro at denne kursen PASSERER tett inntil f.eks. et lysstoffrør (som kan være på en annen kurs), denne støyen er kraftig og kan lett smitte over på den nesten ubrukte kursen. Selvsagt ikke så lett å gjøre noe med, men la oss si at det er et Lysstofrør på Kjøkkenet som foråraker støyen, så kan du jo vurdere å bytte til vanlig glødelampe (som ikke støyer).

Kun et tips for å identifisere støykilden (den er garantert i ditt hus, eller så hadde du hatt tilsvarende problemer på flere kurser). Skjermen i den andre kursen virker som et "skjold" mot slik støy, derfor er denne bedre / renere.

/L
    takk for svar, skal få sjekket opp dette, er egetnli litt i tvil fordi den kursen som jeg bruker bør egetnlig ikke gå inærheten av noen andre kurser..

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    takk for svar, skal få sjekket opp dette, er egetnli litt i tvil fordi den kursen som jeg bruker bør egetnlig ikke gå inærheten av noen andre kurser..

Har den eget sikringsskap??? :?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe selvsagt ikke, men det er kunn ut av sikringsskapet kablene kan ligge tett, men det er vel kansje nokk til at det kan forårsake støy..jævli irriterende er det nå uansett :P

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å ta ut alle kursene, da luker du hvertfall bort det problemet på en veldig lettvint måte!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Bare et lite innlegg angående forskjellen mellom høyttalerkabler og strømkabler som kom opp her. Høyttalerkabler er jo musikksignal førende kabler og har en helt annen oppgave enn strømkabler som kun skal transportere spenning/strøm inn til komponentene og eventuelt isolere dette fra omgivelsene
    Hva annet enn spenning og strøm er det som går i en høyttalerkabel? Musikksignal sa du? Nuvel....

Skal man tro skeptikere, så er det like liten forskjell å bytte ut strømkabler som høyttalerkabler. Altså ingen betydning, men dette er et tema som diskuteres daglig.

Jeg kjøpte Supra LoRad strømkabler, med LoRad fordeler m/nettfilter og vern. Mest fordi jeg trengte en ny fordeler med overspenningsvern, og alternative lengder på strømkablene, men også fordi det ser bra ut.

LoRad serien er også 100% skjermet, noe som er litt betryggende ift. støy på andre ting. Dette er enkelt målbart med en volt-penn, men om det har noe praktisk betydning vet jeg ikke.

Bottom line: Tror ikke strømkabler har noen betydning. Men jeg tror, som med alt annen kabling at det gjelder å ha god kvalitet på plugger og termineringer. Videre er det mange som legger litt ekstra kroner i anlegget for at det skal også se pent og solid ut. Det er noe med kvalitetsfølelsen. Om man også får et løft i lyden som følge av placebo el. lign så er vel det også bare positivt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja spørs om jeg ikke skal prøve det der, for håpe det blir godkjent av resten av huset, spørs vor populært det blir å koble vekk, noen frysere,kjøleskap,varmtvann osv.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo være at en eller annen plass på denne kursen er det en tilkobling som ikke er skikkelig skrudd til, og lager støy. Gå over med et skrujern i alle stikkontakter o.l. Er en fase litt løs, kan man få litt "brumming". KAN være en mulighet...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    ja spørs om jeg ikke skal prøve det der, for håpe det blir godkjent av resten av huset, spørs vor populært det blir å koble vekk, noen frysere,kjøleskap,varmtvann osv.

Du bruker jo maks 1,5 minutt på det! så d går nok fint! bare ikke spør!

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal ikke jeg kritisere noen for å kjøpe dyre strømkabler, for det er tross alt ikke min lommebok , men jeg har mine tvil at det blir bedre , med å kjøpe en stømkabel til f.eks 6000, men det er da bare å låne en kabel , å prøve om det blir forskjell.
    Jeg tror Kabel produsenter generelt utnytter forbrukere med de prisene de tar. Produsentene vet at ,med vår hobby, strever man etter det "ultimate" Lydbildet, det vet produsentene å melke godt... det er bare min mening, håper jeg ikke har fornærmet noen

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •