Pioneer VSX-AX4SI-S - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 219
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hei wizkid.

Har gjordt som du skriver. vet hva som er koblet hvor.
    Problemet er med engang en velger HDMI i setupen på recieveren så kobler den ut lyden som kommer fra coax signalet.

Har også trålt bruksanvisningen opp og ned uten å finne noe om hvordan endre lydsignal når du bruker HDMI for bilde.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pondus123
    hei wizkid.

Har gjordt som du skriver. vet hva som er koblet hvor.
    Problemet er med engang en velger HDMI i setupen på recieveren så kobler den ut lyden som kommer fra coax signalet.

Har også trålt bruksanvisningen opp og ned uten å finne noe om hvordan endre lydsignal når du bruker HDMI for bilde.
    jeg har samme problemet... bruker også dvi/ hdmi på dataen. jeg har også røvd å koble lden et helt annet sted som feks "cd" og dermed valgt bildekilde, det funket ikke. utrolig dårlig for oss som bruker dvi/hdmi

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i ditt tilfelle fungerer det forresten hvis du får bilde opp på hdmi 1 og deretter velger hvilken digital kilde du vil spille lyden fra. i mitt tilfelle fungerer ikke det fordi jeg bruker analog lyd.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    jeg har samme problemet... bruker også dvi/ hdmi på dataen. jeg har også røvd å koble lden et helt annet sted som feks "cd" og dermed valgt bildekilde, det funket ikke. utrolig dårlig for oss som bruker dvi/hdmi
    Etter det jeg har forstått så må du velge èn av de, altså HDMI eller coax. Har du sjekket med coax i inputmeny, deretter går du inn i AV PARAMETER på fjernisen og setter HDMI>AMP, og V.CONV>ON. Hvis du prøver det så kanskje??? La meg høre fra deg etterpå om det går.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forresten ingen HDMI og teste med. Er midt i mellom DVD-spillere...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Etter det jeg har forstått så må du velge èn av de, altså HDMI eller coax. Har du sjekket med coax i inputmeny, deretter går du inn i AV PARAMETER på fjernisen og setter HDMI>AMP, og V.CONV>ON. Hvis du prøver det så kanskje??? La meg høre fra deg etterpå om det går.
    Jeg bruker ikke coax, men analog. ved bruk av coax må man nullstille bruken av hdmi på f. eks dvd inputet og deretter velge hdmi (1, 2, 3, etter hvilken port du har puttet den inn i) deretter går du inn i innstillingene og velger digital in: coax, optical etc. etter hva du bruker. men siden jeg bruker analog kan jeg ikke gjøre dette og skifting av video kilde med en forvalgt lyd fungerer heller ikke.

Newcomer Totte sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analog-lyd og Hdmi-bilde er vel ikke noen mulighet på denne tror jeg. Men Hdmi-bilde sammen med coax eller optisk lyd skal være fullt mulig. Uten at jeg i praksis har prøvd. Må du ha analog-lyd og hdmi-bilde vet jeg Yamaha-RX-v2700 kan dette, og en av de siste marantz og tror jeg.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Totte
    Men Hdmi-bilde sammen med coax eller optisk lyd skal være fullt mulig. Uten at jeg i praksis har prøvd.
    Jeg har ikke fått tatt meg tid til å forske rundt det her, men fikk det ikke til tidligere. Gi gjerne beskjed om du får det til i praksis. Rimelig tåpelig om det ikke er mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker ikke coax, men analog. ved bruk av coax må man nullstille bruken av hdmi på f. eks dvd inputet og deretter velge hdmi (1, 2, 3, etter hvilken port du har puttet den inn i) deretter går du inn i innstillingene og velger digital in: coax, optical etc. etter hva du bruker. men siden jeg bruker analog kan jeg ikke gjøre dette og skifting av video kilde med en forvalgt lyd fungerer heller ikke.

Dette er prøvd på alle hdmi inngangene, får ikke lyd. Hvis eg setter kabel ifra pc til hdmi1, lyd i coax 1 og velger dette i hdmi1 oppsettet på reciever, får eg bilde, men ikke lyd. Trekker eg ut HDMI kabelen ifra forsterker forsvinner (selvsagt) bilde, men lyden kommer!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Testet uten hell!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvor man får kjøpt en RS232C-kabel for å få ut kalibreringsbilder fra forsterkeren og inn på PC? Finner ikke noen kryssetkabler på komplett.no engang. Trodde de hadde det meste. Mulig det er meg som roter men si fra hvis dere har noen tips.
    hvis du ikke har funnet enda, sjekk ELFA -- Distributør av elektronikk i Nord-Europa, de har alt av kabler.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener jeg leste ett sted har inne at det ikke var mulig å velge annen lydkilde til HDMI, enn HDMI inngangen. Dermed må man kjøpe seg skjermkort med HDMI utgang, som samtidig har lydinngang på skjermkortet, og ett lydkort/hovedkort som har utgang for S/p-dif på pinner innvendig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg mener jeg leste ett sted har inne at det ikke var mulig å velge annen lydkilde til HDMI, enn HDMI inngangen. Dermed må man kjøpe seg skjermkort med HDMI utgang, som samtidig har lydinngang på skjermkortet, og ett lydkort/hovedkort som har utgang for S/p-dif på pinner innvendig.

Bestillte et slikt kort på fredag, men det irriterer meg grenseløst at det ikke går ann. Hva er da vitsen med at du kan velge digital inn på hdmi inngangene i recieveren??

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge skibent i Hjemmekino er det kun de nyeste receiverne fra Yamaha og Marantz som kan ta lyd fra ennen kilde enn HDMI. Pioneer kan, som dere smertelig har fått erfart, ikke dette.

Hvordan eierne av Pioneerreceiverne skal kunne nyte lyd fra HD-DVD / BD via analoge innganger når bildet tas fra HDMI, er meg en gåte.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    I følge skibent i Hjemmekino er det kun de nyeste receiverne fra Yamaha og Marantz som kan ta lyd fra ennen kilde enn HDMI. Pioneer kan, som dere smertelig har fått erfart, ikke dette.

Hvordan eierne av Pioneerreceiverne skal kunne nyte lyd fra HD-DVD / BD via analoge innganger når bildet tas fra HDMI, er meg en gåte.
    Den tar i mot full PCM som spillerene sender ut via HDMI.

Det burte vel kunne fikses i en firmware oppgradering også håper jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker fint her å kombinere analog lyd + bilde via en av hdmi inngangene.. Har f.eks pc koblet til hdmi(dvi/hdmi) inngang nr2 og analog lyd koblet til forsterkeren.. Da gikk jeg først inn på f.eks SAT hvor jeg valgte de ulike inngangene jeg benytter.. Deretter trykker jeg på sat via fjernkontrollen, og det kommer frem bilde. Men for at jeg skal få frem lyd, må jeg trykke på "signal sel" hvor jeg kan velge mellom analog,digital, hdmi eller lyd gjennom pcm..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaaal
    Funker fint her å kombinere analog lyd + bilde via en av hdmi inngangene.. Har f.eks pc koblet til hdmi(dvi/hdmi) inngang nr2 og analog lyd koblet til forsterkeren.. Da gikk jeg først inn på f.eks SAT hvor jeg valgte de ulike inngangene jeg benytter.. Deretter trykker jeg på sat via fjernkontrollen, og det kommer frem bilde. Men for at jeg skal få frem lyd, må jeg trykke på "signal sel" hvor jeg kan velge mellom analog,digital, hdmi eller lyd gjennom pcm..
    ja der sier du no!! skal prøve det ut. takk

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det funka!!! takk!! nå ble jeg glad da funker det sikkert med coax også

edit: da tok vel hjemmekino feil.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det forresten noen som vet hvordan man får forskjellig oppløsning på pc skjerm og projektor med ati catalyst control centre? sliter litt med at skjermen ikke helt takler 720p, alt blir sammenpresset og jeg ser ikke teksten helt, mens hvis jeg setter til noe annet enn 720p på dataen vil prosjektoren vise dette i 4:3 og med flimmer som irriterer.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det forresten noen som vet hvordan man får forskjellig oppløsning på pc skjerm og projektor med ati catalyst control centre? sliter litt med at skjermen ikke helt takler 720p, alt blir sammenpresset og jeg ser ikke teksten helt, mens hvis jeg setter til noe annet enn 720p på dataen vil prosjektoren vise dette i 4:3 og med flimmer som irriterer.
    Det du spør etter der er ett *******s styr. En kompis fikset noe slikt, men jeg skjønte ikke hva han gjorde. På det området der så er Nvidia mye bedre/enklere. Kanskje hør på Hardware.no sitt forum, hvor de oftere er innom slike temaer.

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •