Pioneer VSX-AX4SI-S - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 219
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen av dere som har UPC og har klart å programmere fjernkontrollen til AX4/AX2 til å styre UPCs motorola dekoder?

Newcomer Totte sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått AX4'n i hus. Etter mye om og men.
    Til å begynne med var jeg litt skuffet, bl.a. av OSD, det kunne vært en litt mer nice meny oppå bildet så det var litt lettere å se hva man driver med på video delen. Og komponent konverteringen til HDMI, bildet blir litt dårlig, så det holder ikke med en kabel til tv'n (merkbar forskjell i bildekvalitet fra xbox'en når man kjører comp-hdmi mot comp-comp). Lyden har jeg ikke testa så veldig enda, men jeg merket det ble litt kjapt småskurr i høyttalerne og jeg tror kanskje det har noe med at høyttallerne mine står på large, noe de definitivt ikker er, fikk ikke forandret dette under automatiske korreksjonen, men har lest litt manual så skal nok få ordna det og da sender vel recieveren alt under 80hz til LFE, og da forventer jeg et godt løft i lyden. Ellers så er den meget pen. Og displayet er deilig.

Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Får du ikkje velge annen lyd når du bruker bilde via hdmi??

Hrm.. Har planer om å kjøre HTPC->HDMI->AX4->HDMI->Projektor, men da må lyden inn via spdif.. Må vel la bilde gå utenom ax4 da.. kjipt. Må vel være ein fiks på dette??
    På min kan du man velge annen "assignable" lydkilde til hdmi-kontaktene. (coax/optisk) Gå på input options i menyen på recieveren.

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hva står volumet på hos dere?

Jeg syntes den må veldig høyt for å oppnå noe lydnivå. På Dolby Digital spor så ligger den på 23-25 dB på mitt PSB Image 6.1 anlegg. Da er lyden passe høy, men føler at det burte være mulig å skru enda høyere. Men det er liksom lå lite igjen på volumet, siden den kun går til 0.
    Min går til +12db.

Og er det noen her som har greie på hvordan man får kjørt alle signaler inn i recieveren. Har jo f.eks. en VHS/DVD spilller som kun har scart (CVBS/RGB) og en dekoder som oxo kun har scart med samme utsignalene. Har prøvd scart->component uten resultat. Vanlig scart til composit går greit, men bildet er dårlig. Regner med CVBS er composit (slitt usikker på om jeg bokstavene står i riktig rekkefølge men -CVSB?) Og s-video får jeg heller ikke til å virke. Men regner med RGB er endel bedre enn s-video.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Totte
    Og er det noen her som har greie på hvordan man får kjørt alle signaler inn i recieveren. Har jo f.eks. en VHS/DVD spilller som kun har scart (CVBS/RGB) og en dekoder som oxo kun har scart med samme utsignalene. Har prøvd scart->component uten resultat. Vanlig scart til composit går greit, men bildet er dårlig. Regner med CVBS er composit (slitt usikker på om jeg bokstavene står i riktig rekkefølge men -CVSB?) Og s-video får jeg heller ikke til å virke. Men regner med RGB er endel bedre enn s-video.
    Har selv en på prøve og har scart til S-video inn fra VHS(tuner), og component ut til PJ. Synes bildet er merkbart dårligere enn på Yamaha RX-V2600. Er det noen trix jeg har oversett???

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare kommentere mitt innlegg over her.

De fleste av standard (DVD/SAT/DVR etc kan assignes med HDMI kontakt) Samtidig er Hdmi inngangene lagt til Input Hdmi 1 - 4 som kan ha coax eller optisk lyd. Det eneste som ikke går med er dersom man har lyden inn i hdmi kabelen så vil ikke lyden komme ut på de optiske utgangene.

Og etter å fått testa lyden på musikk via usb, og satt høyttalerne til small så ble lyden knall bra. Kunne nesten spille til det gjorde vondt uten at lyden ble forringet. Det var til å få tårer i øynene av....utrolig deilig! :-D

Men hadde et lite problem, når jeg spillte film fra data'n via usb og stilte data'n inn på 5.1 ble plutselig stemmene nesten borte, kunne virke som senterkanalen ble skrudd ned på minimum. Mulig det er noe som kan fikses med software?!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke dialog lift på den da?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    På recieveren? Det tror jeg ikke.....

Newcomer BeoMaster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Artig

Etter å ha lest igjennom spec'en på denne AVR boksen så lurer jeg veldig på hva - Luxury Powerful Cosmetic er for noe

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å plugge en harddisk i USB og styre via fjernkontrollen?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BeoMaster
    Etter å ha lest igjennom spec'en på denne AVR boksen så lurer jeg veldig på hva - Luxury Powerful Cosmetic er for noe
    Oversatt betyr det noe sånt som "Kraftfult og flott ytre". Kan sikkert oversettes på en rekke andre måter oxo.

Det tviler jeg på. Må vel ha en form for medieavspiller som kan sende lyd ut usb'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et problem, har lyst å koblet på pc-en min med vi dvi kabel til hdmi inngangen på forsterkeren, men får da problemer med lyden.. Hadde vært fint å kjøre lyden gjennom usb inngangen.. Hvordan kan jeg få dette til?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaaal
    Har et problem, har lyst å koblet på pc-en min med vi dvi kabel til hdmi inngangen på forsterkeren, men får da problemer med lyden.. Hadde vært fint å kjøre lyden gjennom usb inngangen.. Hvordan kan jeg få dette til?
    Etter alt jeg vet går ikke dette. HDMI og USB i samme input er ikke noe valg. Men hvis du kjører optisk eller coax fra pc'n går det.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost ....sorry

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Totte
    Sitat Opprinnelig postet av BeoMaster
    Oversatt betyr det noe sånt som "Kraftfult og flott ytre". Kan sikkert oversettes på en rekke andre måter oxo.

Det tviler jeg på. Må vel ha en form for medieavspiller som kan sende lyd ut usb'n.
    Her gikk jeg på en smell, se på side 37 i denne brosjyren, står at den fungerer som en USB Host....ops:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer ASX4ASi er nå bestilt. Snakka med Pioneer i Norge som kunne fortelle at denne ikke kunne brukes som memory-host for USB. Det står jo derimot noe om det i linken som Totte la ut i forrige innlegg: "via en vertsmaskin". Uansett den beste reciver jeg har sjekka. Har da sjekka kun 3 forskjellige Yamaha, 2 Denon og 2 Pioneer. Men som sagt den er bestilt og jeg blir fornøyd.:-D

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det har den...

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flott med folk som kan svare seg selv

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som tidligere nevnt har jeg handlet. Etterhvert som jeg graver frem kunnskap om den må jeg nesten svare meg på hva jeg har funnet ut.:-D

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det Lipsync på AX4 eller AX2?

Er det noen som vet om det er lipsync på noen av disse? Sliter med signalet fra dvd spiller og HTPC, bildet ligger litt etter lyden, og det begynner å irritere meg kraftig...

Går i tankene om å kjøpe nye receiver, så da er vel lipsync tingen... Pioneer'ene ser jo veldig interresante ut.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lipsync er på plass på disse ja. Men ikke se for mye, lytt istedet.

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lipsync er på plass på disse ja. Men ikke se for mye, lytt istedet.
    Takk for svar. Joda lytting må til
    Kjører idag Rotel RSP 985 og RB 985 MK2, så blir interesant og høre forskjellen på Pioneer AX2/4 og min kombinasjon.

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •