Pioneer VSX-AX4SI-S - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 219
    Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Får du ikkje velge annen lyd når du bruker bilde via hdmi??

Ein anna ting, med sub så kan ein sette frekvensskillet på 200/150/100/50hz.. Eg har behov for å sette dette til lavere, noke rundt 45-30hz. Er ikkje dette mulig kanskje??
    Jeg får det ikke til på min reciever, dessverre.

Laveste deling er 50 Hz.

Newcomer Totte sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    .............En ting jeg syntes var en stor fordel var HDMI switching. Men, når man velger HDMI inngang så er lyden tilsynelatende nødt til å komme via denne.

Et eksempel: Jeg har DVI utgang fra pc'en, og denne sender som kjent kun bilde. Altså bruker DVI-HDMI kabel. Når jeg velger denne HDMI-utgangen får jeg ikke valgt annen lydinngang. Veldig irriterende. Det er kjipt å spille på storskjerm ved lyden via pc-høyttalerne...

Noen som vet om dette er en justeringssak på noen måter?
    Det må jo være mulig? Det er i tilfelle skikkelig tett om det ikke går. I så tilfelle må dette kortet anskaffes:

Skjermkort med Hdmi (coax-inn innlemmes i hdmi)

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dumt å måtte ut med enda flere kroner da...
    Å det blir jo fort 1500 med frakt i dette tilfellet...

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Jeg hadde tidligere en HK AVR5000, og noe av det første jeg la merke til med AX4 var en bedre diskant. Men gamle HK'er var kjent for en noe skarp diskant.

Jeg har dessverre ikke fått testet den ut så veldig mye, det blir en del film og litt spilling, men lite testing, prøving og feiling. kanskje noen andre kan rettlede meg hvis det er en opplagt justeringssak.

En ting jeg syntes var en stor fordel var HDMI switching. Men, når man velger HDMI inngang så er lyden tilsynelatende nødt til å komme via denne.

Et eksempel: Jeg har DVI utgang fra pc'en, og denne sender som kjent kun bilde. Altså bruker DVI-HDMI kabel. Når jeg velger denne HDMI-utgangen får jeg ikke valgt annen lydinngang. Veldig irriterende. Det er kjipt å spille på storskjerm ved lyden via pc-høyttalerne...

Noen som vet om dette er en justeringssak på noen måter?
    hadde samme greia med å bruke dvden på cd inputtet. jeg skal nå kjøpe meg et nytt skjermkort, så jeg får lyd og bilde fra samme kontakt, kanskje noe å vurdere?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=crusade]Etter at byttet til ax4 er musikken slitsom å høre på, synes den blir for skarp på film og egentlig. Kan jo alltids være innstillinger som er feil, men både eg og dama reagerte på det. Det er ikkje behagelig som det er no ihvertfall. 10-15 min og ein er klar for ein pause..:/ [/QUTE]

Haddde samme "problemet" selv når jeg fikk AX4 i hus. Selv mine på mine "mørke" høytalere men nå tenker jeg ikke over det lenger digger lyden i den.
    Har du prøvd å justere på "X-Curve" dette pleier å hjelpe!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Etter at byttet til ax4 er musikken slitsom å høre på, synes den blir for skarp på film og egentlig. Kan jo alltids være innstillinger som er feil, men både eg og dama reagerte på det. Det er ikkje behagelig som det er no ihvertfall. 10-15 min og ein er klar for ein pause..:/
    Haddde samme "problemet" selv når jeg fikk AX4 i hus. Selv mine på mine "mørke" høytalere men nå tenker jeg ikke over det lenger og liker lyden i den fra AX4.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Totte
    Det må jo være mulig? Det er i tilfelle skikkelig tett om det ikke går. I så tilfelle må dette kortet anskaffes:

Skjermkort med Hdmi (coax-inn innlemmes i hdmi)
    Ja, rimelig tett ja.. Det er noen innstillinger på HDMI lyden, men uansett hva jeg prøver kommer ikke lyden via andre kilder.

Jeg har en Denon 2910 og HDMI signalet er som kjent også svakt på HDMI utgangen på disse. Forpult irriterende, så når det er film i heimen går bildet fra DVI rett til projektor. Hadde jo håpet å kunne kjøre alt via recieveren, men den gang ei.

Recieveren er også kresen på bildesignalene via HDMI inngangen. Jeg kan se bilde via HDMI, men om jeg bytter mellom andre innganger og velger tilbake til en av HDMI inngangene, så finner den ikke signalet. Så må jeg sette signalet igjen fra kilden før den kommer. Det er også et irritasjonsmoment.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Haddde samme "problemet" selv når jeg fikk AX4 i hus. Selv mine på mine "mørke" høytalere men nå tenker jeg ikke over det lenger og liker lyden i den fra AX4.
    Skal ta ein kikk på X-Curve. Takk for tipset.

Den begynner å komme seg litt no etter 2-3 døgn med spilling..men må bruke pure direct på musikk.. Når ein tar auto surround, direct eller andre modus så blir det latterlig stor endring, musikken skifter totalt karakter. Det blir så mykje diskant at alt anna forsvinner.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre erfaringer med denne forsterkeren????
    Noen som har testet skikkelig opp mot film??
    Hvordan er den mot musikk, og mp3???

Kom gjerne med alle slags erfaringer.. Da jeg sterkt vurderer denne

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Andre erfaringer med denne forsterkeren????
    Noen som har testet skikkelig opp mot film??
    Hvordan er den mot musikk, og mp3???

Kom gjerne med alle slags erfaringer.. Da jeg sterkt vurderer denne

har sett mange filmer på den bl.a get rich or die tryin (så den igår) skikkelig bra lyd har den -MYE bedre enn min gamle denon 2105. nå har ikke jeg testet mange recievere heller. den gir mye mere surround følelse enn 2105 en. eneste minus er at den støyer litt i standard modesene, men det hører du ikke når den holder på uansett kjempe diskant, og bra bass (stilte subben på "no" igår og fikk sjokk pga mye mere bass fra front). tror nok høytalerne min hadde godt av en reciever oppgradering. mer trøkk!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question VSX-AX4ASi og Ipod Nano

Noen som vet om AX4 støtter Ipod Nano. Mulig dette er en selvfølge for mange, og at Nano automatisk støttes hvis vanlig ipod støttes. Men jeg vet ikke, og kunne ikke finne info om dette noen steder.

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FranKeRS
    Noen som vet om AX4 støtter Ipod Nano. Mulig dette er en selvfølge for mange, og at Nano automatisk støttes hvis vanlig ipod støttes. Men jeg vet ikke, og kunne ikke finne info om dette noen steder.
    Støtter også nano.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer VSX-AX4ASi-S = 15,000

Lurer I Og Kjøpe Denne, Men Finner Den Bare Til Rett Under 15 000 I Sverige Og De Blir Ikke Mere En Ca 3000 Mindre I Valuta Pluss Frakt Og Toll, Er Da Nesten Oppe I 15 Igjen. Leter Jeg Feil Plass Eller? Finner Den Ikke For Salg I Norge I De Hele Tatt.

http://www.fynda.se/index.php3?prodi...=Google+Search

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fyndborsen.se ? Fekk den til litt over 10k

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FranKeRS

Alle iPoder som har docking kontakt, dvs. fra generasjon 3 og nyere, foruten shuffel versjonene, skal fungere med alt iPod tilbehør som har docking.

Testet selv denne funksjonen med min iPod gen. 3, og det funker greit nok, men det er meget tregt å styre.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva står volumet på hos dere?

Jeg syntes den må veldig høyt for å oppnå noe lydnivå. På Dolby Digital spor så ligger den på 23-25 dB på mitt PSB Image 6.1 anlegg. Da er lyden passe høy, men føler at det burte være mulig å skru enda høyere. Men det er liksom lå lite igjen på volumet, siden den kun går til 0.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hva står volumet på hos dere?

Jeg syntes den må veldig høyt for å oppnå noe lydnivå. På Dolby Digital spor så ligger den på 23-25 dB på mitt PSB Image 6.1 anlegg. Da er lyden passe høy, men føler at det burte være mulig å skru enda høyere. Men det er liksom lå lite igjen på volumet, siden den kun går til 0.
    min går til +12. har kjempe høyt volum på filmer med i dts med optisk kabel på -7. det noen filmer jeg må gå over 0 for å få skikkelig volum. det er som oftest dts filmene som har skikkelig volum, men jeg spilte saving private ryan igår (den har bare dolby) og det var skikkelig høyt på -7. det er litt rart...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har AX2AS, og en liten kuriosa lurer jeg på. På displayet i recieveren lyser lampene for alle høyttalerene untatt SBL og RBR. Det fungerer jo som det skal med 7.1 lyd og alt ting så det er ikke noe problem i og for seg. Men jeg trodde lampene skulle lyse for de høyttalerene som er koblet på? Altså 7 stk?

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyser vel for alle kanalene/signalene den får inn, og ikke hva den dytter ut.

Evt så ser du jo i mcacc'en hva som står på og av...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ikke sant. Tenkte bakvendt jeg tror jeg. Står jo oppført i mcacc'en med begge bak, så det er vel heller mangelen på 7.1 materiale som er greia da Anyway, thanks.

Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •