Pioneer VSX-AX4SI-S - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 219
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    -S på slutten av produktnavnet er kun en indikator på hvilken farge receiveren har, derfor utelot jeg bokstaven. Receiverne har en S på slutten når de er i sølv og de sorte har av en eller annen grunn en K på slutten.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellene på AVi-ASi:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Sort ?

ingen sort variant av denne ? ?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PJ
    ingen sort variant av denne ? ?
    Da jeg undersøkte om muligheten for å få AX4AVi i sort ble jeg fortalt at den kun kom i sølv. Om det var fordi det ikke var importert sorte til landet, eller ikke ble produsert vet jeg ikke. Jeg sjekket ikke denne gangen om den kom i sort, noe jeg angrer litt på. Hvis betegnelsen K nå står for sort så kommer de nok også i sort.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer ingen AX4-VSi-K så vidt meg bekjent.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer Totte sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stereo

Noe jeg altid har lurt på:

Når man har en 7.1 Reciever (f.eks. AX4asi som jeg har bestilt) kan man spille 3 x Stereo da? Altså frontene sammen i stereo, surroundene sammen i stereo og bak sammen i stereo på en gang.

Ps.: Har ikke hatt ny reciever siden -00, og det var en kenwood til 2 lapper

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Totte
    Noe jeg altid har lurt på:

Når man har en 7.1 Reciever (f.eks. AX4asi som jeg har bestilt) kan man spille 3 x Stereo da? Altså frontene sammen i stereo, surroundene sammen i stereo og bak sammen i stereo på en gang.

Ps.: Har ikke hatt ny reciever siden -00, og det var en kenwood til 2 lapper
    jepp.. det heter 5/7 ch stereo

Newcomer Totte sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo genialt!
    Da må musikk bli deilig?!?

Hvordan jobber senter og sub da?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senter jobber da som vanlig i stereo oppsettet og likt med front høytalere. Du vil få ca +3db på samme volum f.eks -46dB på reciver med å gå fra stereo 2ch til 5/7 ch stereo

Subben spiller slik du har satt den til å gjøre. På pioneer må en kjøre "plus" setting hvis en vil ha subb ilag med "large" høytalere. Hvis alle høytlere er satt til "small" spiller subb under delefrekvens f.eks 80 HZ:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Totte
    Det er jo genialt!
    Da må musikk bli deilig?!?

Hvordan jobber senter og sub da?
    ikke etter min mening,.. bakhøytalere spiller mye høyere enn frontene da og det ødelegger for opplevelsen. de spiller også fo høyt før subben når du sitter nære. jeg har ikke fått justert dette på noen måte på min 2105. men har solgt den og venter pioneer. jeg liker best musikk i surround

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå vurdert oppgradering fra min ca 11år gamle denon avr 3200
    som jeg har vært meget godt fornøyd med i disse årene, og har nå bestilt lcd tv med hdmi inngang
    Har planer om å koble opp en pc med hdmi skjermkort og sende sinalet via reciveren og frem til tv som støttet Pc tilkoblning via hdmi med 1:1 pixelmapping
    I den forbindelse er denne pioneer forstekeren egnet til dette?
    Kan jeg forvente bedre lyd enn med min nåværende denon forsterker
    bruker infinity kappa 7.1 høytallere som ble kjøpt samtidig.
    jeg har også en kappa senterhøytaller som er meget dårlig ihvertfall med min reciver ,så jeg bruker stort sett stereo mode ,fordi jeg syntes dette gir klart best lyd og AC3 dersom filmer støtter dette.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når har jeg fått koplet opp min AX4ASi og fått testet den litt i helga.

Oppsette var lett gjort, det er første gang jeg har vært borti romkorreksjon, og syntes det fungerte bra.

Syntes det var litt rart at den satt alle mine høytallere til 3 meter, siden senter bak (har 6.1 anlegg) ligger ca 80 cm i fra ørene. Men i følge animasjonene på Pioneer sin side, så skal dette være riktig.

Lydbildet er i hvertfall meget detaljert, jeg syntes senter forran ble litt langt borte, så jeg satt den opp 2 dB, og da ble det mye bedre.

I forhold til min Sony VA555ES som jeg byttet ut, så høres AX4ASi litt mer "klinisk" ut, den farger lyden mye mindre. Det tar nok litt tid å bli vant med, men det gir nok mye bedre lyd. Min dårlige Radionette sub fungerer faktisk meget bra med her, den tilføyer kun i bunn. Selv om jeg hørte noen sub lyder under Fotball Extra på TV2 i går.

Betjeningen av anlegget er litt knotete, men jeg tror det heller har med at jeg var vært vant med noe annet i 4-5 år, enn at Pioneeren er dårlig her.

Men jeg syntes fjernkontrollen er litt knotete, den har utrolig mange knapper (60+) og mange funksjoner på hver av de, så oversiken mister man fort, men alt er farge kodet. Noe jeg fant direkte dårlig er hvis man kjører TV lyden via forsterkeren, så må man trykke inn "Shift" og "Sat" knappen til for å sette den til TV inngangen. Det samme er det for CD. Litt tungvindt. Spesielt når du har en knapp som heter TV Cont, som er alene.

Når jeg får brukt denne forsterkeren en stund (Og spesielt programert inn styringen via min programmerbare fjernkontroll) så vil jeg nok bli Strålende fornøyd med denne.

Da er det bare å begynne å spare til ny TV

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klinisk

Har fått i hus ein ax4asi også, og koblet den til i går. Er enig med at den er litt klinisk og hard i lyden.

For øyeblikket har eg 2.1 oppsett. I forhold til min gamle stereo technics forsterker på 2x50watt er lyden i ax4 markant meir klinisk og hard/skarp, slik at det blir slitsomt å lytte til musikk. Film er klart bedre, men får ikkje testet det skikkelig før utpå høsten når bakhøyttalerne er i hus.

Advanced MCACC er heller det ikkje store i mitt oppsett, men det kjem nok av at rommet er ganske greit og bare 2.1 høyttalere for øyeblikket. ..

Alt i alt var dette litt skuffende, men da eg for tida bruker annlegget mest til musikk så var eg forberedt på at finnes bedre løysinger. Overraskende at min rimelige gamle stereoforsterker gjorde det så mykje bedre på musikk egentlig, for musikken på ax4 kan eg Ikkje leve med som den er no.. Kjem til å sette opp min gamle(8 år) technics til å kjøre frontene til eg finner ei løysing på det. AX4 vil fungere som forforsterker for meg dei neste måndene kan det sjå ut til.:P

Har forresten Zu Druid MK4 høyttalere og rimelig XTZ sub som skal skiftes ut.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Når har jeg fått koplet opp min AX4ASi og fått testet den litt i helga.

Oppsette var lett gjort, det er første gang jeg har vært borti romkorreksjon, og syntes det fungerte bra.

Syntes det var litt rart at den satt alle mine høytallere til 3 meter, siden senter bak (har 6.1 anlegg) ligger ca 80 cm i fra ørene. Men i følge animasjonene på Pioneer sin side, så skal dette være riktig.

Lydbildet er i hvertfall meget detaljert, jeg syntes senter forran ble litt langt borte, så jeg satt den opp 2 dB, og da ble det mye bedre.

I forhold til min Sony VA555ES som jeg byttet ut, så høres AX4ASi litt mer "klinisk" ut, den farger lyden mye mindre. Det tar nok litt tid å bli vant med, men det gir nok mye bedre lyd. Min dårlige Radionette sub fungerer faktisk meget bra med her, den tilføyer kun i bunn. Selv om jeg hørte noen sub lyder under Fotball Extra på TV2 i går.

Betjeningen av anlegget er litt knotete, men jeg tror det heller har med at jeg var vært vant med noe annet i 4-5 år, enn at Pioneeren er dårlig her.

Men jeg syntes fjernkontrollen er litt knotete, den har utrolig mange knapper (60+) og mange funksjoner på hver av de, så oversiken mister man fort, men alt er farge kodet. Noe jeg fant direkte dårlig er hvis man kjører TV lyden via forsterkeren, så må man trykke inn "Shift" og "Sat" knappen til for å sette den til TV inngangen. Det samme er det for CD. Litt tungvindt. Spesielt når du har en knapp som heter TV Cont, som er alene.

Når jeg får brukt denne forsterkeren en stund (Og spesielt programert inn styringen via min programmerbare fjernkontroll) så vil jeg nok bli Strålende fornøyd med denne.

Da er det bare å begynne å spare til ny TV
    hmm. det va rart.. jeg merker ikke noe skarpere/ hardere lyd enn den andre recieveren. jeg er kjempefornøyd jeg den har bedre diskant selvsagt men..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at byttet til ax4 er musikken slitsom å høre på, synes den blir for skarp på film og egentlig. Kan jo alltids være innstillinger som er feil, men både eg og dama reagerte på det. Det er ikkje behagelig som det er no ihvertfall. 10-15 min og ein er klar for ein pause..:/

Min gamle stereoforsterker, Technics A700MK3, kunne ein høre på musikk med i timesvis uten å merke at ein blei antydning til sliten i øyrene..Skal skifte litt fram og tilbake dei neste dagene og sjekke litt. Er jo mulig forskjellen ikkje er så stort som eg innbiller meg no, kan være litt tilvenning og innstillinger.

Får håpe det ikkje er kraæsj med høyttalerne, da blir det ein veldig lite brukt ax4si til salgs veldig snart.:P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må gi de litt tid da, forsterkeren trenger å bli innspilt. Ikke uvanlig at de låter litt "hardt" i starten.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min låt perfekt fra starten. hører på veeldig høy musikk uten noen skarpe lyder..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerk
    Må gi de litt tid da, forsterkeren trenger å bli innspilt. Ikke uvanlig at de låter litt "hardt" i starten.

OK, tenkte ikkje på det. Skal la den kjøre seg litt dei nærmeste dagene når eg er ute, så får me sjå om det hjelper.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tidligere en HK AVR5000, og noe av det første jeg la merke til med AX4 var en bedre diskant. Men gamle HK'er var kjent for en noe skarp diskant.

Jeg har dessverre ikke fått testet den ut så veldig mye, det blir en del film og litt spilling, men lite testing, prøving og feiling. kanskje noen andre kan rettlede meg hvis det er en opplagt justeringssak.

En ting jeg syntes var en stor fordel var HDMI switching. Men, når man velger HDMI inngang så er lyden tilsynelatende nødt til å komme via denne.

Et eksempel: Jeg har DVI utgang fra pc'en, og denne sender som kjent kun bilde. Altså bruker DVI-HDMI kabel. Når jeg velger denne HDMI-utgangen får jeg ikke valgt annen lydinngang. Veldig irriterende. Det er kjipt å spille på storskjerm ved lyden via pc-høyttalerne...

Noen som vet om dette er en justeringssak på noen måter?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du ikkje velge annen lyd når du bruker bilde via hdmi??

Hrm.. Har planer om å kjøre HTPC->HDMI->AX4->HDMI->Projektor, men da må lyden inn via spdif.. Må vel la bilde gå utenom ax4 da.. kjipt. Må vel være ein fiks på dette??

Ein anna ting, med sub så kan ein sette frekvensskillet på 200/150/100/50hz.. Eg har behov for å sette dette til lavere, noke rundt 45-30hz. Er ikkje dette mulig kanskje??

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •