Pioneer VSX-AX4SI-S - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11
Viser resultater 201 til 219 av 219
    Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Nohr
    Jeg tenker at når jeg har Pioneer dvd-spiller(696), Pioneer reciever, og setter dette opp med testmikrofon i rommet, så regner jeg med at audiogjengivelsen blir ok uten dial norm og andre forstyrrelser. Hvis det er ytterligere ting som må gjøres så skulle jeg likt å vite det. Mulig jeg er en naiv hjemmekinobruker...
    Dette vet jeg ikke mye om, men tror ikke dial norm har noe med utstyret å gjøre. Det har noe med innkodingen i kildematerialet å gjøre. Nyere recievere justerer seg selv etter dette, mens eldre ikke har denne funksjonen, og dermed merker man ikke det.

Om det er +/- 5 dB betyr det ikke allverdens. -26 derimot..

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ax2'a mi demper kanalene ganske mye når jeg kjører automatisk kalibrering..

Front L: -3 DB
    Front R: -3 DB
    Center: -6DB
    Surr L: -7DB
    Surr R: -7DB
    Sub W: -10DB

Eneste jeg trenger å småfikse på er Subwoofer utgangen... Låter ekstremt bra ved -5 DB.. Kan dette være pga ett lite rom som er åpent mot kjøkken/gang ?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det har blitt liv i denne tråden igjen kunne vi jo prøvd å hjelpe hverandre til å få mest mulig ut fra denne knall reciveren.

I menyen Av parameter:

Hibitsmp: På eller Av?
    Dnr: På eller Av?
    Dual: CH1 og CH2 eller CH1 eller CH2?
    Drc: Mid eller Max eller Av?
    Dialogue:På eller Av?
    Sacd Gain: 0 eller +6
    Hdmi: Amp eller Through?
    V.Conv På eller Av?
    Tone: Bypass eller On?
    Effect: Alt fra 10 til 90?

Gjelder alle disse innstillingene kun vanlig tv lyd?
    Eller følger den lydsporene fra dvd og fra cd?
    Kult hvis noen har peil og kan guide oss andre til hva disse forskjellige er gode for og hva man skal ha dem på?

Selv kjører jeg alle høytallerne til small og deler ved 80hz i setup menyen.
    Har ikke klart å bli enig med meg selv om dette er best eller kjøre frontene som large og resten av oppsettet på small med deling på 80hz
    Føler at ved stereo cd avspilling er det best med fronter som large men ved film eller sacd er det best med alle som small

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    I menyen Av parameter:

1-Hibitsmp: På eller Av?
    2-Dnr: På eller Av?
    3-Dual: CH1 og CH2 eller CH1 eller CH2?
    4-Drc: Mid eller Max eller Av?
    5-Dialogue:På eller Av?
    6-Sacd Gain: 0 eller +6
    7-Hdmi: Amp eller Through?
    8-V.Conv På eller Av?
    9-Tone: Bypass eller On?
    10-Effect: Alt fra 10 til 90?
    1-?
    2-Digital Noice Reduction. Bare å prøve hva du syntes var best. Denne ga bedre bilde på vanlig analog TV signaler for meg (Get dekoder med composit). Ikke store forskjellen, men litt mer detaljer (syntes det var rart selv)
    3-?
    4-? Min ble stående av
    5-Når jeg kjører dolby digital fra min Get dekoder, så blir dialog i senter kanalen, når jeg satte denne på, så ble de flyttet til frontene. Best for meg av.
    6-? Har ikke testet
    7-AMP så tar forsterkeren seg av lyddekodingen via HDMI. Through så sender den det videre til TV, slik at den kan gjøre det. La denne stå til AMP.
    8-Hvis du bruker noe annet enn HDMI bilder inn, så sett denne til PÅ. Da oppskalerer den bildene fra Composit, S-video og Component opp og til HDMI.
    9-? Husker ikke. Den ble stående av hos meg.
    10-?

Det er også en med Aspec Ratio. La denne stå til Through.

Jeg la mine kabler inn i veggen i går, og hadde da ikke lang nok Scart mellom min Get dekoder og TV. Måtte dermed bruke Composit via forsterker. Og ble mektig overrasket over kvaliteten. Forsterkeren er utrolig god på oppskalering til 1080i. Det ga det beste resultatet.

Jeg vil faktisk hevde at den gjør en bedre jobb enn hva min Denon 2910 gjør, selv med ett renere signal som DVD. Tenkte å få testet senere om forskjellen faktisk er så merkbar (Kanksje jeg bruker composit/s-video fra DVD i stedet for HDMI fremover?)

Jeg kjører faktisk alle min høytallere på Large. Syntes det gir litt mer fylde i lydbildet. Deler også ved 80.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    2-Digital Noice Reduction. Bare å prøve hva du syntes var best. Denne ga bedre bilde på vanlig analog TV signaler for meg (Get dekoder med composit). Ikke store forskjellen, men litt mer detaljer (syntes det var rart selv)
    3-?
    4-? Min ble stående av
    5-Når jeg kjører dolby digital fra min Get dekoder, så blir dialog i senter kanalen, når jeg satte denne på, så ble de flyttet til frontene. Best for meg av.
    6-? Har ikke testet
    7-AMP så tar forsterkeren seg av lyddekodingen via HDMI. Through så sender den det videre til TV, slik at den kan gjøre det. La denne stå til AMP.
    8-Hvis du bruker noe annet enn HDMI bilder inn, så sett denne til PÅ. Da oppskalerer den bildene fra Composit, S-video og Component opp og til HDMI.
    9-? Husker ikke. Den ble stående av hos meg.
    10-?

Det er også en med Aspec Ratio. La denne stå til through

Jeg kjører faktisk alle min høytallere på Large. Syntes det gir litt mer fylde i lydbildet. Deler også ved 80.
    Jeg har denne reciveren koblet opp med dv-989.Kun til lyd.Koblet opp med I-link.
    Har oxo digital tv fra Get,kun lyd.(spdif) inn på dvd inngangen.
    Bilde går direkte til 508xd
    Til Platstation 3 har jeg koblet hdmi inn og ut av denne reciveren for å få utnyttet de nye hd lydsporene(blir jo til ukomprimert Pcm)
    Eneste jeg da taper på det er 1080p24 som tven min takler,men ikke reciveren.
    Men føler jeg for mer igjen for lyden en bildet her,når jeg er nødt til å gi avkall på en av delene.

Har du noen andre gode tips angående denne reciveren?

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hibitsmp: På eller Av?
    Dnr: På eller Av?
    Dual: CH1 og CH2 eller CH1 eller CH2?
    Drc: Mid eller Max eller Av?
    Dialogue:På eller Av?
    Sacd Gain: 0 eller +6
    Hdmi: Amp eller Through?
    V.Conv På eller Av?
    Tone: Bypass eller On?
    Effect: Alt fra 10 til 90?

Dnr, digital noise reduction, på tidligere recievere har denne funksjonen bare virket på lyd.
    Dual, Skal stå på CH1(default) man velger lydspor på programmateriale som er kodet med to språk feks.
    Drc: dynamic range compression, av(default) eller annet om man ser film midt på natten og må begrense forholdet mellom høyt og lavt.
    Dialogue: er det enhanced dialogue? funksjon som hever dialog på DD?
    Effect: er dette graden av effekt i dsp moduser?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Bra!

Dette begynner å bli interessant... Skal kaste meg inn i menyene i kveld. Blir ikke helt klok på om det vil hjelpe på mine opprinnelige problemer(dial-norm-korreksjon), men litt knotting kan umulig skade!

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det, er det samme menyvalg i flere komponenter som skaper problemer.
    Feks om den nevnte reciever har dialog enhanced funksjon og man allerede har aktivisert denne funksjonen i dvd meny, hva skjer da, Vil man få dialog offset +6dB eller mer?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En del av valgene forsvinner når jeg spiller dvd.
    Bruker da i-link som lydtilkobling sammen med min dv 989.
    Kult om vi hadde funnet frem til de beste valgene i alle disse forskjellige menyene her

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult om vi hadde funnet frem til de beste valgene i alle disse forskjellige menyene her
    Husk at de beste valgene for deg, kanskje ikke er det for en annen.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at de beste valgene for deg, kanskje ikke er det for en annen.
    Sef.
    Men vi kan i alle fall prøve oss frem å tyde hva disse forskjellige innstillingene betyr

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er beste måte å koble disse ulike komponentene sammen for å få beste bilde og lyd:

X-box 360 (ikke med hdmi)
    VSX-AX4ASi-S (forsterker hdmi v 1.2)
    DVR-545H-S (Hardiskopptaker hdmi v 1.2)
    PDP-LX608D (Plasma hdmi v 1.3 1080p/24)
    BDP-LX70A (Blu-ray hdmi v 1.3 1080p/24)
    VPL-VW50 (prosjektor hdmi v 1.2 1080p/24)
    Digital kabeltv boks med RGB scart)

Håper noen kan komme med forslag

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pfordal
    Hva er beste måte å koble disse ulike komponentene sammen for å få beste bilde og lyd:

X-box 360 (ikke med hdmi)
    VSX-AX4ASi-S (forsterker hdmi v 1.2)
    DVR-545H-S (Hardiskopptaker hdmi v 1.2)
    PDP-LX608D (Plasma hdmi v 1.3 1080p/24)
    BDP-LX70A (Blu-ray hdmi v 1.3 1080p/24)
    VPL-VW50 (prosjektor hdmi v 1.2 1080p/24)
    Digital kabeltv boks med RGB scart)

Håper noen kan komme med forslag
    Best å bruke HDMI som lyd for for alt.

Og det kommer ann på hvordan du bruker de forskjellige fremviserene.

Hvis VW50 er til film bruk, og LX60 til TV så ville jeg gjort det slik:

Koplet alt til forsterker med HDMI, Optisk fra Xbox (komponent på bilde).Dekoderen med digital lyd, og composit video, hvis den ikke takler S-video. Jeg gjorde det i helgen, og merket faktisk ingenforskjell fra RGB scart på min 46". AX4 har en meget bra oppskalerer til 1080i.

Kople en splitter på utgangen så du får HDMI signal til begge fremviserene

På HDMI ut av LX70 så setter du en splitter, og får lyd til forsterker og 1080p/24 til PJ.

Hvis VW50 ikke har 2 HDMI innganger, så må du kanskje ha en samler for 2 til 1 hdmi.

Det letteste og billigste er nok å ikke få 1080p/24, og kjøpe en 1-2 HDMI splitter som du setter mellom forsterker og fremvisere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Best å bruke HDMI som lyd for for alt.

Og det kommer ann på hvordan du bruker de forskjellige fremviserene.

Hvis VW50 er til film bruk, og LX60 til TV så ville jeg gjort det slik:

Koplet alt til forsterker med HDMI, Optisk fra Xbox (komponent på bilde).Dekoderen med digital lyd, og composit video, hvis den ikke takler S-video. Jeg gjorde det i helgen, og merket faktisk ingenforskjell fra RGB scart på min 46". AX4 har en meget bra oppskalerer til 1080i.

Kople en splitter på utgangen så du får HDMI signal til begge fremviserene

På HDMI ut av LX70 så setter du en splitter, og får lyd til forsterker og 1080p/24 til PJ.

Hvis VW50 ikke har 2 HDMI innganger, så må du kanskje ha en samler for 2 til 1 hdmi.

Det letteste og billigste er nok å ikke få 1080p/24, og kjøpe en 1-2 HDMI splitter som du setter mellom forsterker og fremvisere.

Tenkt å bruke både tv og prosjektor till alt. Så derfor lurer jeg på om noen kan anbefale en splitter/switch som er 1080p24 hdmi v 1.3 kompitabel, slik at jeg kan koble på utgangen til LX70a slik at den ene hdmi kabelen går fra splitter til Plasmaen ( bilde) og den andre går til forsterkeren (hdmi lyd + videosignal til prosjektor hvis jeg vil bruke den)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pfordal
    Tenkt å bruke både tv og prosjektor till alt. Så derfor lurer jeg på om noen kan anbefale en splitter/switch som er 1080p24 hdmi v 1.3 kompitabel, slik at jeg kan koble på utgangen til LX70a slik at den ene hdmi kabelen går fra splitter til Plasmaen ( bilde) og den andre går til forsterkeren (hdmi lyd + videosignal til prosjektor hvis jeg vil bruke den)
    AVshop har slike under pro utstyr (let godt) og Leteng.no har slikt (importør).

Så litt på slike selv, og så ingen som hadde nevnt at de støttet 1080p/24.

Søk litt i avforumet her, flere har spurt etter slike.

Bare synd de er så jævlig dyre

EDIT: http://avforum.no/forum/produkt-pris...-splitter.html

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg spiller dvd fra min dv-989 som er koblet med i-link til min ax4 velges jo automatisk lydsporet dolby/digital eller dts..
    Men jeg har ytterlig 3 valg:
    1: Auto surround
    2: Direct
    3: Puredirect
    Alle disse valgene kan jeg `legge` oppe på lydsporet..
    Hva er forskjellen?
    Hva er best?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg spiller dvd fra min dv-989 som er koblet med i-link til min ax4 velges jo automatisk lydsporet dolby/digital eller dts..
    Men jeg har ytterlig 3 valg:
    1: Auto surround
    2: Direct
    3: Puredirect
    Alle disse valgene kan jeg `legge` oppe på lydsporet..
    Hva er forskjellen?
    Hva er best?
    Pure Direct tar vekk alt som ikke original er i lydsporet. Med Auto Surround så legger forsterkeren på sin "klang" og jobber med signalet. Direct er en mellomting.

Normalt så brukes Pure Direct ved analog overføring, for å bevare signalet fra avspiller. Hvis denne har bedre DA konvertere enn forsterkeren. Det eneste forsterkeren gjør er å regulere volumet.

Trodde man ikke fikk dette alternativet ved digital overføring. Men har aldri brukt iLinken.

Hva som er best, må nok være opp til dine ører. Men både avspiller og forsterker ligger nok i samme klasse innen kvalitet, så det burte ikke være store forskjellen mellom valgene.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pure Direct tar vekk alt som ikke original er i lydsporet. Med Auto Surround så legger forsterkeren på sin "klang" og jobber med signalet. Direct er en mellomting.
    Hvis AX4 har de samme funskjonene på dette området som LX70 så ligger det ganske mye mer i disse funksjonene enn du nevner her.

Men ellers er det vel slikt grovt sett:

Pure Direct: MCACC, PHASE (romkorreksjon) osv. og alle andre funksjoner "av".

Direct: MCACC, PHASE osv. og valgte lydkorrigeringer (tone, loudness osv. ) "på" - men alle THX, neo:6 osv. lydmodus "av".

Auto Surround: MCACC, PHASE osv. og valgte lydkorrigeringer "på" - i tillegg legger receiver til en på forhånd bestemt lydmodus, for eksempel ved dts (5.1) lyd brukes dts+Neo:6 (med back surround tilkoplet og modus "on" ).

For Auto Surround, se liste i bruksanvisning for hva som er forhåndsbestemt ved hver lydformat. Disse valgene skifter også alt ettersom du har 5.1 - 6.1 eller 7.1 antall høytalere tilkoplet. Valgene varier også etter hva du har valgt for modus for back surround høytalerene, Off, Auto eller On.

Dette sålangt jeg har forstått det - men det kan hende det er enda fler detaljer her.... ops:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg har ett merkelig problem med min AX4, lurer på om noen andre har opplevd noe lignende.

Det har skjedd ett par ganger at jeg ikke har hatt lyd fra min Get dekoder. Jeg bruker coax inn til AX4. Når jeg switcher over til analog (scart til RCA) så er det også lydløst. Dette har skjedd ett par ganger. Naturligvis så har jeg regnet med at dette er en feil i dekoderen, siden alt annet har fungert strålende (andre innganger osv).

Men i dag så fikk jeg Rock Band til PS3 (koplet til med HDMI). Hadde full lyd i PS3 menyen, men fikk ikke lyd inne i spillet. Tenkte at dette var en disk feil, da jeg prøvde alt av lydinnstillinger i PS3 og spillet.

Når jeg ga opp etter en time eller noe slikt, så kikket jeg innom TV. Den var da lydløs.

Litt senere så funket TV-lyden igjen, så jeg kjappet meg å teste Rock Band igjen. Og da var det lyd.

Har aldri hatt noe problem med lyden fra PS3 før, og det er jo ekstra rart at det var lyd fra alt annet enn spillet på PS3.

Noen som har peiling på hva som kan være galt?

Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •