pioneer vsx 915 d. Fornøyd??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer peritass sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pioneer vsx 915 d. Fornøyd??

jeg har akkurat gått til innkjøp av en pioneer vsx 915 forsterker og en høytaler pakke fra dantax. dantax advantage og sub 12 tommer aktiv. Dette er det første surround systemet jeg har. Valgte en god forsterker for å kunne ha noe til å dra bedre høytalere senere. Er godt fornøyd med forsterkeren, spesielt det automatiske oppsettet gjør det mye enklere for en rookie som meg. Har og er fortsatt endel prøving og feiling på innstillinger og mye lesing av manual, men hittil har den helt klart stått til forventningene. Vil anbefalle denne til alle som ikke har flere tusen og bruke med engang. Jeg fikk den for 3200 helt ny på euronics..

Er det andre som har samme forsterker og er fornøyd eller misfornøyd eller har noen innstillings tips så hadde det vært fint og kunne diskutere det litt i denne tråden...

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom 915 er bra, så må da vel 916 være bra den også.
    Jeg har forøvrig et spørsmål som jeg kunne trengt et svar på. Hvordan vil man karakterisere lydbildet som pioneer forsterkere gir?

For å ta noen eksempler så har jeg blant annet hørt at Denon er litt tynn i bassen, mens NAD er kraftig men kanskje litt kjedelig.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oyfinn
    Dersom 915 er bra, så må da vel 916 være bra den også.
    Jeg har forøvrig et spørsmål som jeg kunne trengt et svar på. Hvordan vil man karakterisere lydbildet som pioneer forsterkere gir?

For å ta noen eksempler så har jeg blant annet hørt at Denon er litt tynn i bassen, mens NAD er kraftig men kanskje litt kjedelig.
    bassen vil eg si er "midt" på tre, men lyden generelt er litt lys i klangen.
    men for all del, det er den beste forsterkeren eg har vert borti, i denne prisklassen. den er jævla bra!! ANBEFALES!!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    bassen vil eg si er "midt" på tre, men lyden generelt er litt lys i klangen.
    men for all del, det er den beste forsterkeren eg har vert borti, i denne prisklassen. den er jævla bra!! ANBEFALES!!:-D
    Kjenner meg veldig igjen i dette. Har en AX5 selv, og vil si at lyden er veldig klar og ren, og generelt "lys" i klang. Bassen er stram og fin, slik den skal være.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eivind_
    Kjenner meg veldig igjen i dette. Har en AX5 selv, og vil si at lyden er veldig klar og ren, og generelt "lys" i klang. Bassen er stram og fin, slik den skal være.
    enig med det ja.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet om klangkarakter på såpass billig utstyr synes jeg er høyst relevant. Det som ofte skrives om klangkarakter gjelder gjerne litt dyrere utstyr, mens på billigere utstyr, sånn som VSX915 og liknende, blir det gjerne fokusert på watt, om det er "ekte" watt, om den har pre-out, osv. men disse boksene har jo også klangkarakter.

Jeg har faktisk lurt på dette selv, og siden jeg ikke har fått testet noe særlig utstyr hjemme, så har jeg ikke hatt noe sammenligningsgrunnlag. Jeg synes lyden på VSX915 er glimrende til mitt bruk, diskanten er crisp og fin og bassen virker ganske stram, som nevnt over her. Men jeg kunne godt tenke meg litt mer krefter. Når man drar på med et litt komplekst lydbilde, så blir det fort litt grøtete og ufokusert. Men det er vel her man må opp i pris for å få det man er ute etter. Til hverdagsbruk, så er hvertfall jeg kjempefornøyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •