infinity kappa tips? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    har akkurat hvert og hørt 9.2 på en nad 218 og trodde at klipsch rf7 skulle være skrikete i hornet men maken til skjæring i ørene er det lenge siden jeg har hørt.klipschen grusa 9.2 men nå låter kansje 9.2 mye bedre med noe annet enn nad218

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du kjøper Infinity høyttalere, så nevner jeg at har en Infinity Kappa sub. Kan vurdere å selge den selv om jeg egentlig er veldig fornøyd med den.
    Men mye vil ha mer.....

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til det bruket du snakker om ville jeg annbefalt Infinity SM-155 istedet. De er ganske rimelige brukt. De har sykt høy følsomhet og spiller meget pent for å være denne type høyttaler. Fòr dem med en NAD 216/c270/c272 eller intregrert 319/c370/c372 og de vil garantert gi deg mye glede. Eventuellt jo mer kraft jo bedre men det holder lenge med en av de nad forsterkerene der. For prisen av Kappa 9.2 får du sikkert 2 par SM-155 med penger til overs.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    har akkurat hvert og hørt 9.2 på en nad 218 og trodde at klipsch rf7 skulle være skrikete i hornet men maken til skjæring i ørene er det lenge siden jeg har hørt.klipschen grusa 9.2 men nå låter kansje 9.2 mye bedre med noe annet enn nad218
    Tror ikke NAD generellt er noe å satse på til disse høyttalerene nei. De trenger kraftigere lut enn det samt noe med litt fokus på lydkvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem 9.2. Kjøp Infinity Renaissance 90. Sinnsykt fin lyd, ganske sikkert knuser de foregående eksemplene.Mye mer for pengene ville jeg tro. Fås på EBAY av og til. Gml. nypris var ca 10000 DMARK for disse, brukte går de for ca 8-10 lapper. ....Krever dog SKIKKELIG anlegg , KRAFTIG forsterker. Kjenner jeg Infinity rett må de ha noe enormt med krefter for å fungere skikkelig. Jeg har avr 635 på Infinity Kappa 40, klarer ikke å drive dem halvparten så godt som Classic 6.6 -en min...(2*160 i 8ohm)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Min erfaring med 9.2i er at gir du dem feil lyd, dvs forer dem med mp3'er eller spiller musikk fra billige cd-spillere / DAC'er kan de høres helt €%&%€##!! ut, og da spesielt hvis du spiller trance. Etter min mening er Klipschene er genelt bedre på trance enn Kappa'ene, så jeg er ikke overrasket over dine erfaringer.

...antar at det var trance du testa de på , eller ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det Buril og Bones skriver her er bare tull. Jeg har hatt Kappa 9.2 i flere år og de gikk helt fint an å drive med en Nad 216. Den ble aldri spesielt varm. Spilte høyt og kontuinuerlig helt opp til klokka 12 uten å vrenge på all slags musikk over lang tid og låt i tillegg bra. Testet også med en Parasound 350 watter og det var muligens en noe bedre match, men det gikk helt greit med 216 både effekt og lydmessig.

Riktig nok er det nok riktig at denne høyttaleren er en vanskelig last for effektforsterkeren, men Rotel er et merke som er meget bra på akkurat dette. Så en grundig test av 200 watteren til Rotel og den var ekstremt sterk til å drive vanskelige laster... 1090 hadde vært en super match rent styrke messig og hadde fått maks ut av Kappa 9.2 Det du eventyuelt må vurdere er om du liker komboen lydmessig. Rotel 1090 er lett å videreselge.

Ikke hør på disse idiotene som mener at en ekstremt strømsterk effektforsterker på 380 W kontinuerlig ikke klarer å drive denne. De vet rett og slett ikke hva de prater om og burde vært bannlyst fra dette forumet. Hvis man skal ta de alvorlig

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forresten

Nad 218 er en mer eller mindre totalt ubrukerlig effektforsterker etter min subjektive mening. Låter horribelt

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Det Buril og Bones skriver her er bare tull. Jeg har hatt Kappa 9.2 i flere år og de gikk helt fint an å drive med en Nad 216. Den ble aldri spesielt varm. Spilte høyt og kontuinuerlig helt opp til klokka 12 uten å vrenge på all slags musikk over lang tid og låt i tillegg bra.

Ikke hør på disse idiotene som mener at en ekstremt strømsterk effektforsterker på 380 W kontinuerlig ikke klarer å drive denne. De vet rett og slett ikke hva de prater om og burde vært bannlyst fra dette forumet. Hvis man skal ta de alvorlig
    Om jeg kan sitere et av dine andre innlegg
    Jeg drev Kappa 9.2 i et år med NAD 216. Aldri noen problem for 216 som knapt ble varm. Spilte i tillegg opp til ca klokken 12 på forsterkeren uten at den slo seg av eller begynte å vrenge. Klarte faktisk å sprenge diksanten på 9.2 med denne og det skylte heller ikke vreng, men det faktum at Emit R diskanten i denne er noe "lett sprengelig" og igrunn udimesjonert i forhold til resten av elementene.
    Regner med at du vet hvorfor diskanter ofte ryker på større høyttalere? For lite effekt!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Utifra det du skriver her og måten du gjør det på, tror jeg man godt kan ta det du skriver med en klype salt også......

Kappa 9.2 er vel en høytaler konstruksjon som nettop er beryktet for at den krever helt spesielle egenskaper hos forsterkeren som skal drive dem, ellers får de ikke vist hva de duger til. Det er mange tråder her i forumet som handler om dette og andres erfaringer med matching, blandt annet denne

Problemet med valg av effekt forsterker, går ikke bare på om det blir lyd eller ikke eller om man kan spille forholdsvis høyt, men hvor god kontroll forsterkeren til en hver tid har, og hvordan det låter. Personlig synes jeg Rotel effekt forsterkere har en litt "metallisk"/kald og grovkornet lydkarakter, noe som som jeg ikke synes helt passer for 9.2, men det er klart det å finne en forsterker som ikke lager røykringer og kobbler ut pga termiske forhold, er ganske viktige egenskaper det også

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trym Nielsen
    Jeg har tenkt til å kjøpe infinity kappa 9.2i men er ikke sikker om ampen takler det

Jeg lurte på om en rotel 1090 hadde klart å dra dem i gang.. Jeg er ikke noen ekstrem audio entusiast så jeg trenger bare noe som kan få de to 12"erene til å flytte på seg.. hva med en p.a amp?? eller takler ikke de noe ned til 2ohms eller hva det er for noe Har aldrig forstått ohms..

Jeg er DJ, men er ingen vanlig DJ.. Jeg har bare det beste av DJ utsyr for best mulig lyd.. derfor kjøper jeg noe mer high-end.. jeg trenger noe med mye mer dynamikk og klarhet en P.A høytalere..

takker for alle svar
    Jeg har nå mitt tredje par Kappa 9.2i, har prøvd masse annet inklusive Renaissance 90, de kan du bare glemme hvis du ønsker dynamikk og høye volumer, bassen bunner ut rimelig tidlig.

Som sagt har hatt mye i hus men samtlige alternativer uansett priser opp til 160.000 kroner feiler på ett eller flere områder, Kappa 9.2i er for meg og mine behov en komplett høyttaler som spiller all slags musikk på en tilfredstillende måte, og skuffer meg aldri!
    På jazz og funk/soul med mye dynamikk er de overlegne det meste.

Kjøp en bra forsterker til de, Vincent 991 monoblokker har jeg hatt 2 ganger og jeg likte det mye bedre enn Rotel 1090 på Kappaene lydmessig.
    Parasound HCA3500 må du ikke velge, låter ikke bra med Kappa i toppen.

Har du større budsjett kan du kjøpe en Pass Labs X350, Plinius SB-300 eller SA-250 eller McIntosh MC602 som jeg selv skal ha nå. Alle disse vil gjøre en glimrende jobb.

mvh
    Dag :-)

mvh
    Dag

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig med Dag

Jeg kan bare si meg enig med Dag,

Jeg kjører et par Vincent SP-991 monoblokker på 9.2i'ene og det fungerer rimelig bra i mine ører. ... og i andres også - som kommer på besøk.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •