Yamaha DSP-A1, For gammel??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha DSP-A1, For gammel??

Hei,
    Jeg har en DSP-A1 som jeg forsåvidt er godt fornøyd med, men lurer litt på om det er på tide og bytte den ut i noe mer moderne (6.1, Prologic2 o.l.)?
    Den er forsåvidt kraftig nok for meg(og mine B&W 640i,600i høytalere), så det er vel helst usikkerheten min til NYERE teknologi som får meg til å fundere.
    Skulle gjerne sett noen tester med "de litt eldre" forsterkerene (Som DSP-A1) mot noen av de som er "inn" på markedet i dag .
    Dersom Dere har erfaringer med denne, eventuelt har byttet denne, kom med dem

Sikkert flere der ute som sitter med "gammelt utstyr" og lurer på om det holder mål .
    (Vet jo at smak/lyd ikke alltid er lett og diskutere, men....prøv)
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr selv en Dsp-AX1, og er foreløpig veldig fornøyd... Så lenge det er dd og dts på den, så holder det for min del i massevis. Alle dvder leveres jo stort sett med en av disse uansett... Det avhenger jo litt av hva du bruker anlegget til...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at du savner ProLogic2, men ellers er det en kjempeforsterker på alle måter. Forskjellene på de digitale surrounformatene er ikke så veldig stor, og de analoge kretsene i den forsterkeren er av høy klasse. Det betyr mer enn formater mener nå jeg i hvertfall...

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også en DSP-A1 og er strålende fornøyd. Har masse krefter og mer enn bra nok lyd! Har ikke fått sammenlignet med noen andre, så vet ikke jo ikke om jeg går glipp av mye...hehe...

Kommer ikke til å oppgradere før lysten på 7.1-lyd blir for stor.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bblqg99,

som du kan se i en annen tråd er jeg mektig imponert over PLIIx. Har dessverre ikke noe erfaring med vanlig PLII, så mye av begeistringen er sikkert pga av II'ern. Uansett blåser det nytt liv i alle filmer som sendes på TV. Jeg har den største pakka til både CD og Viasat, så det var viktig for meg.

Jeg kom fra en rimelig 3 år gammel Denon-receiver, og grunnen til at jeg ønsket å oppgradere var de bakre surroundkanalene samt å få den oppgraderte Pro Logic'n. Slik sett var pengene vel anvendt. Har dessverre ikke fått testet DD-EX eller DTS-ES enda...men gleder meg til det

I samme slengen vil jeg si at Yamaha sin YPAO (automatisk nivåregulering og parametrisk EQ) gjør jobben veldig bra. Den har klart å sy sammen lydbildet fra alle høyttalerne mye bedre enn jeg noen gang klarte med øret. Jeg tipper at flere produsenter kommer med lignende system etterhvert.

Hvis du har pengene så deponer på en RX-V1400 (eller 2400) og hør selv.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel an på hva du bruker av formater, jeg for min del benytter sjelden (aldri) DPL2! Og hvis man ikke har plass til den 6. eller 7. høytaleren så vil de siste kanalene være ganske bortkastet..

Jeg hadde tenkt over hva du trenger og hva du bruker av formater!

Hvis du bruker mest DD og DTS så tror jeg at jeg hadde spart pengene og kjøpt noe annet.... Det finnes dessuten ikke alt for mange filmer med DTS ES og DD (6.1) enda.... Med unntak av Lotr og noen andre filmer. Selv om antallet sikkert kommer til å øke kraftig da!

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Hvordan er DSP AX1 kontra DSP A1???

Hvordan er DSP AX1 kontra DSP A1???
    Er AX1 bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    sitter fremdeles og er fornøyd med min gamle DSP-A1, men lurer litt på bytte den ut med en som har HDMI. ("Dessverre" har den vist seg og være svært pålitelig og god, så har liksom ikke kunnet rettferdiggjort et bytte enda)

Om denne skulle byttes i nyere Yamaha, på hvilket nivå måtte jeg lagt meg for ikke å tatt et steg tilbake i ytelse?
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •