Effektforsterker til Dali suite 2.8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til Dali suite 2.8

Som tittelen sier, så trenger jeg effektforsterker til frontene mine. Så vist noen har gode råd til hvilken jeg burde spare til så hadde det vært kjempeflott Da jeg gikk inn i butikken til HFK så hadde jeg bestemt meg for å kjøpe Concept 6. Men med meg ut av butikken hadde jeg altså plutselig et par demobrukte Suite 2.8! :shock: Noe som fra HFK sin side er genialt, da de allerede viste at jeg har Denon 2105 + Gale front,center,sub & bakhøytalere...slik at jeg er nødt til å bruke masse penger på å få komplett Suite serie
    Har tenkt å kjøpe Nad C272, 2*150 watt (4998,-)
    Men ser at www.bmaudio.no selger Vincent SP 996 & SP 331. Er disse bra til mine høytallere? Eller har dere noen andre alternativer? Gjerne med litt forklaring av hvilke forskjeller de har på lyden, da jeg er helt noob på dette :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suite serien har fine kasser da.
    Har ikke hørt dem jeg men.
    Mye penger skal du bruke da?
    Er vel mange som missliker NAD.
    Hva med Midgard Oberon 2.1 da?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde som nevnt ovenfor tenkt å spare til Nad C272. Den koster 4998,- på HiFi klubben. Hvor mye koster den du nevnte da? ny/brukt? Selvfølgelig...vist det er noen av dere hifi-proffer som mener jeg absolutt MÅ vurdere noe dyrere så...ja hvem vet hehe Ja de er faktisk veldig pene å så på også synes jeg og oppgraderingen fra de frontene jeg hadde er formidabel!! Men kan ikke skru så høyt føler jeg med reciveren min

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne karen har jo Suite og Nad, så du kan jo sende han en PM:

http://minhjemmekino.no/Thomas%20H

Er meget fan av brukt selv :grin:

Forøvrig mener jeg det er liten prisforskjell mellom alternativene i forhold til ytelse på Midgard, så jeg hadde nok gått for 6.1 når man først legger ut så mye i effektforsterker. Men da har du jo budsjettet ganger 3, om du skulle kjøpe c272.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var innom å tittet på Midgard... den billigste kostet jo det samme som 2 stk c272 :razz: burde jeg legge sååå mye penger i forsterkern? ingen problem vist jeg hadde brukt 40-60K på frontene, men de kostet meg 5 lapper så.. men kom med tips. Ska gruble på alt dere skriver :grin:

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo verdt å vurdere 6.1, skal selv teste de neste uke. Betaler 14k og har de en stund, så leverer jeg de tilbake etter et par dager... Avtale med butikk... Du får sikkert en lik avtale om du vil, så får du teste im det er verdt pengene....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i Tromsø, så blir litt langt å dra ned til Oslo blir vel til at jeg går innom HFK & HFC for å høre om jeg kan låne med meg noen hjem til prøvelytting.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste match jeg har hørt på Dali Suite var en Arcam P90. Har et par SP-996 selv, fungerte forsåvidt greit med Dali de og.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det noe å si på hvilken reciver jeg har når jeg skal velge effektforsterker? Har Denon 2105.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tlysaa
    Bor i Tromsø, så blir litt langt å dra ned til Oslo blir vel til at jeg går innom HFK & HFC for å høre om jeg kan låne med meg noen hjem til prøvelytting.
    Hei, hvis du bor i Tromsø kan du gjerne få låne mine Oberon 4.1 en helg eller noe, slik at du får testet. Send meg en PM hvis det er interressant.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jøss...snille folk her inne takker for tilbudet! Fikk en pm om at de selges her i byen, så da kan jeg dra innom å titte. Men helt ærlig så synes jeg det blir altfor mye penger med tanke på hva frontene mine koster.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tlysaa
    jøss...snille folk her inne takker for tilbudet! Fikk en pm om at de selges her i byen, så da kan jeg dra innom å titte. Men helt ærlig så synes jeg det blir altfor mye penger med tanke på hva frontene mine koster.
    Jepps, de har de på Bilstereospesialisten, så du kan jo stikke innom der, men de er litt kjipe på hjemlån da, men hvis du har muligheten så ta med deg høyttalerne, så kobler de opp der, så får du jo testa ihvertfall.

Suite 2.8 har jo en impedans på 4 ohm, så de krever nok litt krefter for at de skal yte sitt beste. Ser at du har ett budsjett på ca. 5k, siden du vurderte den NAD'en. Da vil jeg helt klart anbefale deg å heller kjøpe brukt.
    Rotel RB 1070 er en bra effektforsterker, den dukker opp med jevne mellomrom til rundt 4k både her på torget og på Finn.no.
    Midgard Oberon dukker også opp av og til på bruktmarkedet, dog ikke så ofte, de er helt klart en kanonmatch til mine Dali og jeg har prøvd mye rart til de:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har vært inne å tittet på bruktforumene, men var lite akkurat nå. Bilstereospesialisten...mulig jeg kanskje kan gå noen omveier med kjenninger av en kjenning som kjenner en annen for å låne hjem hehe
    At jeg har satt budsjettet til ca 5k er kunn fordi det høres fornuftig ut inni hodet mitt. Jeg har aldri rørt en effektforsterker, så kunnskapen min er lik null. Men det jeg har funnet ut til nå er at Midgard er bra å satse på, men koster. I tillegg har jeg fått beskjed at vist jeg satser på HFK med mitt budsjett så gir c272 mye power, mens Thule PA100 gir mere fylde(mulig finere lyd) men dog ikke så mye power som Nad`en.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad 218THX til 5000,- Strøken effektforsterker..
    har bruksandvisning, kvitering og orginalembalasje..

Er denne bra??? er til salgs på finn.no

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det selges en Nakamichi PA-7E 2x225watts effektforsterker på hifisentralen for 3000 kroner.

Jeg ville valgt denne foran NAD anytime. Og så får du 2000 kroner du kan bruke på noe annet fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Det selges en Nakamichi PA-7E 2x225watts effektforsterker på hifisentralen for 3000 kroner.

Jeg ville valgt denne foran NAD anytime. Og så får du 2000 kroner du kan bruke på noe annet fint.
    Har du noe erfaring med denne? good shit? :-D var inne å tittet og surfet litt på nettet. Er vist den "gamle" versjonen 2x200watt...ser den fikk veldig bra kritikk da den kom på markedet, så 3000 er vel en grei pris.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må være rask. Har inntrykk av at de har blitt omsatt raskt i det siste.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Tror du må være rask. Har inntrykk av at de har blitt omsatt raskt i det siste.
    Nakamichi PA-7E på hifisentralen du tenker på? noe stor forskjell på de to PA-7E versjonene bortsett fra 2x200 & 2x225watt..?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus

Støtter denne jeg også, men så har jeg heller aldri vært noen stor fan av NAD heller, ikke imponert over det jeg har hørt fra de.
    Du kan finne veldig mye bra til rundt 5k brukt.
    Men er du heldig og finner et par Oberon på bruktmarkedet, så anbefaler jeg helt klart de, skulle ikke forundre meg om det ble knallmatch til dine Suite 2.8.
    Ta deg en tur på Bilstereospesialisten og hør om du ikke får låne med deg hjem f.eks fra lørdags ettermiddag til mandag morgen. Tror det skal gå greit.
    Sjefen der er en veldig trivelig kar:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stk

litt avsporing fra oberon, men noen som har erfaring med STK forsterkerne som Sound1.no selger ?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •