Pioneer vsx ax2av

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Pioneer vsx ax2av

Har hatt denne forsterkeren en stund nå men savner bass i frontene når e ser film, hvordan justerer man dette, og visst noen kan forklar me litt om di forskjellige mcacc instillingene, det e seks av di, syns nr,1 har ingen bass, så bruker nr. 2 nå, for og få mer bass men er enda ikke fornøtd me trykke i frontene, som fronter har e dali consept 8. takker for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver at du bruker nummer 2. Har du i det hele tatt gjort alternative kalibreringer? Jeg vil tippe nummer 2 rett og slett er "tom" hos deg, slik at når du bruker den kjører du helt uten (reel) korreksjon.

Hvordan er høyttalerinnstillingene? Du nevner ikke noe om sub - høytalerene står som "large", og sub står som "no"?

Hvordan er oppsettet ditt - du har fronthøyttalere, hva mer?

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjørt gjennom autooppsettet og lagret det i første mcacc-posisjon? I såfall så kan du gå inn i manuelt oppsett og skru opp sub'en der. I utgangspunktet vil du da få mer bass enn lydsporet på dvd'n gir ifht de andre sporene, ettersom oppsettet kalibrerer nivået ut fra samme signal på alle ht.

Jeg syntes selv jeg manglet litt bass v musikkspilling, så jeg la inn en ny lagring for stereo på lagringsplass 2 hvor jeg har litt mer guff i bassen.

De 6 lagringsplassene kan du justere og kalibrere selv, og så lagre forskjellige innstillinger avh. av hva du vil spille av, og hvor du sitter i rommet... Lagre 1 på godstolen, 2 på første plass i sofaen osv. Står beskrevet i manualen, både for hurtigoppsett (helt i starten) og mer utfyllende et stykke bak.

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, har et 5.1 oppsett, har nå satt den tilbake til nummer en, fronthøytalerene står som large og center og bakanalene til small,skal se film straks så får e se hvordan de blir, men oppsetet blir vel lagret på posisjon 1 automatisk elller?? da har jeg ikke hatt koreksjon i det heletatt en stund nå:-/

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan selv velge hvilken nr du vil lagre på og et navn. Får å få mere bass i kun fronter ville jeg først ha Bi-ampet frontene(hvis mulig) deretter gått i menyen å justert "bass peak" nivået til maks (0 dB).

Du kan også velge å kailbrere kun ut fra frontene eller hele annlegget som helhet. Det er også mulig å gå i i manuell MCACC og legge på noen dB på de forskjellige innstilinger på frontene har selv gjort dette på "party innstillingen".

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole
    Har hatt denne forsterkeren en stund nå men savner bass i frontene når e ser film, hvordan justerer man dette, og visst noen kan forklar me litt om di forskjellige mcacc instillingene, det e seks av di, syns nr,1 har ingen bass, så bruker nr. 2 nå, for og få mer bass men er enda ikke fornøtd me trykke i frontene, som fronter har e dali consept 8. takker for svar.
    Siden du nå har startet to forskjellige tråder om AX2AV med diverse spørsmål som bruksanvisningen garantert kan svare deg på, så anbefaler jeg deg at du tar deg tid til å lese nettopp den. Kan være det sparer deg for mye bry og ergrelse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •