Ødelagt frontluke på AVR-3806

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ødelagt frontluke på AVR-3806

I går kveld da jeg skulle teste ut romkoreksjon på 3806'en så knakk jammen det høyre festet på frontluken..
    Da jeg kjøpte forsterkeren påpekte jeg at jeg syntes luken var alt for hard å få opp, men selger mente det var helt normalt. Det tviler jeg sterkt på nå.

Flere som har opplevd dette?
    Kvier meg nesten for å sende den inn til reparasjon og, siden det garantert kommer til å ta ukesvis før reperatørene får somlet seg til å bestille ny del og bytte luken.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fikser du vel selv.... Ellers skal det ikke ta mer enn en uke uten at du får låne et tilsvarende produkt.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klart jeg kunne fikse det selv, men da ryker garantien i samme slengen.
    tror ikke det er noe krav til at de må låne ut tilsvarende receiver uten at "det er ventet å ta/har tatt" urimelig lang tid.
    Selvfølgelig er det nok ventet fra deres side å ta 1 uke.. men det har vel skjelden skjedd at reperatører holder slike lovnader

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avhjelp ved reklamasjon/rep

Dette med avhjelp ved reparasjon som tar mer enn en uke er nok lovfestet. Bare les hva som står i paragraf 30.

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftl...l&emne=avhjelp&

Hvis du ikke får den reparert i løpet av en uke kan du komme tilbake å forlange å få en forsterker på lån. Som oss andre audio/video nerder er du selvfølgelig helt avhengig av produktet ditt :razz:. Du må imidlertid regne med å ta til takke med en billig og enkle en.

Var selv på Elkjøp for litt siden - på retur/service avd i Sandvika. Alle som leverte ting til rep fikk beskjed om å komme tilbake å få låne produkt hvis det tok mer enn en uke. Mens jeg stod der kom det en kar som hadde mobilen på rep. Han fikk en billig men grei Nokia med seg da det tok mer enn en uke å fikse feilen.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man har vel krav på tilsvarende låneerstatning også? Til en viss grad iallefall? Leverer man inn f.eks toppmodellen til Denon og får med seg en Eltax hjem, er det noe som ikke stemmer:wink:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mmn - tror ikke man kan være for storforlangende her da man må sansynliggjøre et reelt behov før man strengt tatt har krav på avhjelp. Blir litt opp til foretningen hvor god service man ønsker å yte og om man vil beholde kunden :razz:

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestandig fått lov til å låne med meg tilsvarende produkter på HiFi klubben. De liker sjeldent å låne noe bort "dyrere" enn bruktverdien i det som er innlevert, med mindre man da selvfølgelig viser kjøpeinteresse i et produkt. :wink:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en grei ordning

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Dette med avhjelp ved reparasjon som tar mer enn en uke er nok lovfestet. Bare les hva som står i paragraf 30.

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftl...l&emne=avhjelp&

Hvis du ikke får den reparert i løpet av en uke kan du komme tilbake å forlange å få en forsterker på lån. Som oss andre audio/video nerder er du selvfølgelig helt avhengig av produktet ditt :razz:. Du må imidlertid regne med å ta til takke med en billig og enkle en.

Var selv på Elkjøp for litt siden - på retur/service avd i Sandvika. Alle som leverte ting til rep fikk beskjed om å komme tilbake å få låne produkt hvis det tok mer enn en uke. Mens jeg stod der kom det en kar som hadde mobilen på rep. Han fikk en billig men grei Nokia med seg da det tok mer enn en uke å fikse feilen.

Man har vel ikke krav på noen som helst ting hvis man selv ødlegger noe, og leverer det til reperasjon...kjøpsloven/forbrukerloven gjelder jo bare hvis det er en feil fra produsentens side...

Dani

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dani
    Man har vel ikke krav på noen som helst ting hvis man selv ødlegger noe, og leverer det til reperasjon...kjøpsloven/forbrukerloven gjelder jo bare hvis det er en feil fra produsentens side...

Dani
    Det var vel snakk om en produksjonsfeil her.....

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har hele saken ordnet seg!

Selger hadde ingen problemer med å innrømme at luken var treg fra begynnelsen, (han nevnte det faktisk selv FØR jeg sa noe om det!).
    Det har tatt noen uker totalt, men siden det tok så lang tid og selger ikke fikk noe fornuftig svar fra danmark(?) om hva som måtte gjøres for å fikse receiveren, skulle jeg bare ta med meg min og få bytte den i en ny.
    Så da er saken ute av verden!

Edit: Er egentlig veldig glad jeg slapp å levere den inn til rep. siden jeg da slipper å være uten receiver i ukesvis! Nå får jeg jo ny i det jeg leverer min

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og selgeren var.... Folk som yter slik service bør få navnet på trykk :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Og selgeren var.... Folk som yter slik service bør få navnet på trykk :-D
    Vet ikke navnet hans.. ops:
    Men lurer på om han er butikksjef eller noe på Lillehammer HFK.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Man har vel krav på tilsvarende låneerstatning også? Til en viss grad iallefall? Leverer man inn f.eks toppmodellen til Denon og får med seg en Eltax hjem, er det noe som ikke stemmer:wink:
    Men det er ofte dette som skjer!! jeg har opplevd dette 2 ganger!

leverte min sony ericsson W810 fikk en råtten gammel samsung
    leverte min 28" phillips widescreen.... - var så heldig å fikk låne en 14" reisetv med en sandblåst skjerm. Heldigvis tok det bare 1 mns å reparere tv`en

Mulig det er jeg som er dum snill men man får sjelden "Låne" noe som matcher...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •