Hvilken H/K Receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken H/K Receiver?

Har i dag en H/K 670 stereoforsterker.
    Vurderer å skaffe en H/K receiver pga av at jeg trenger noe med lipsync.
    Jeg har Plasma og sliter med syncing mellom lyd og bilde.

Er ikke min plasma det er noe galt med, har sjekket på både dyrere og billigere
    plasmaer og det er det samme.
    Ser mye musikk live DVD`er, og der ser man ting ekstra tydelig!

Hvilken H/K receiver spiller like bra i stereo som min 670?
    Er åpen for andre forslag og, men jeg har DVD 31 fra før og da hadde det passa bra med H/K receiver også

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konsert DVD'er er vel ofte litt ute av sync på enkelte kamera vinkler også tror jeg. Å produsere en flerkameraproduksjon med det samme lydsporet vil jeg tro at er vanskelig, og at man derfor vil oppleve at noen av scenene ikke er helt i sync med lydsporet.

Men tilbake til spørsmålet ditt så ville jeg gått for HK AVR 635 som nå er på tilbud til 9000 om dagen. Det eneste du må være obs på er at det er begrenset hvor lang delay du kan sette (husker ikke helt nivået), og at jeg har lest i noen forum at det ikke er nok for noen tilfeller av problemet.

Har en selv, og må si at jeg er meget godt fornøyd med stereolyden i Surroud Off modus (uten DSP). Siden du skal bruke DVD31 har du kanskje tenkt å kjøre digital kabel, men da må den bruke DSP noe som fører til at jeg må spille ca. 15db høyere på volumskalaen for å få samme effekt på lyden.
    Dette fenomenet gjelder bare når man bruker romkorreksjonssystemet EQ = on. Med denne av så er det ikke tilsvarende nivåforskjeller forstå det den som kan.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Noen konsert DVD`er er veldig slurvete lagd, noe jeg merker godt siden
    jeg er musiker selv.
    Men sync problemet mitt er konstant for når jeg bruker lyden i plasmaen er lyden i sync. Når jeg kjører lyden rett i annlegget er den helt ute!

Må prøve å måle hvor mange ms forsinkelse jeg trenger, kanskje det er for lite på HK635 (har ikke sjekka hvor mye den har) Primare syncboksen har opptil 600ms! Ihvertfall nok!

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, på min Pioneer 436 er det nok med ~40-50ms med HDMI fra dvd, når jeg brukte komponent så var jeg oppe i 70-80ms.

Ifølge http://www.abesofmaine.com/rebates/hkreceivers2.pdf
    har Avr-635 kun opptil 80ms delay, men noe som burde holde.

Denon 3805 som jeg har selv, har opptil 200ms. Men 80ms skal holde i 'massevis'.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •