Begynner anlegg til rundt 15000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer FoN sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Begynner anlegg til rundt 15000?

Sliter litt med å bestemme meg for hva jeg skal gå for med min "limited" kunnskap . Har sett litt på Denon 2106 og concept 8 (til å starte med) og heller fylle på med diverse etterhvert... Men er det noen som har noe bedre oppsett til rundt 13-15000?
    Kan også bevege meg LITT oppover.. ;-)

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det aktuelt for deg å kjøpe brukt? Da får du mye mer for 15k.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF 5 og enn grei vincent , harman kardon forsterker valg mulighetene for forsterker er uendlige uansett pris .

Vet ikke om du skal ha cd spiller med inn i prisen....

Men Om du hadde valgt RF5 som fronter vill du ikke bli skuffa , lett drevne og masse trøkk . Ligger på rundt 10-12k fleste plasser nye . Finnes også brukt selfølgelig.

Newcomer FoN sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, brukt funker fett :grin: Men helst ikke for godt brukt..
    Nei de 15000 er tenkt for bare receiver/forsterker pluss høytalere.. CD/DVD spiller får komme i tilleg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Klipsch RF 5 og enn grei vincent , harman kardon forsterker valg mulighetene for forsterker er uendlige uansett pris .

Vet ikke om du skal ha cd spiller med inn i prisen....

Men Om du hadde valgt RF5 som fronter vill du ikke bli skuffa , lett drevne og masse trøkk . Ligger på rundt 10-12k fleste plasser nye . Finnes også brukt selfølgelig.
    Har fått en liten følelse av at du enten hater eller så elsker du lyden i Klipsch. Har jeg rett her eller? Har aldri hørt noe fra de selv, men etter å ha lest en del om disse høytallerene så er det dette jeg tenker selv. Men va vet vel jeg! Har jo ikke hørt noe fra de engang!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FoN
    Sliter litt med å bestemme meg for hva jeg skal gå for med min "limited" kunnskap . Har sett litt på Denon 2106 og concept 8 (til å starte med) og heller fylle på med diverse etterhvert... Men er det noen som har noe bedre oppsett til rundt 13-15000?
    Kan også bevege meg LITT oppover.. ;-)
    Har selv consept 8 og har hatt denon 2106 på de. Det funka veldig bra. Men gikk over til nad T753 pga det synes jeg lått enda bedre. Pluss et par andre grunner. Men om du kjøper dette, så ville jeg senere kjøpt noe mer effekt til de. Først da du får ut potensialet i consept 8=D:wink:

Newcomer FoN sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har snakka med de jeg kjenner som kan litt om dette, og sier at jeg burde kjøpe noen effekt forsterkere til frontene. Så dette blir nok en av de første tingene jeg isåfall måtte fylt på med først.
    Men er det noe bedre alternativ enn dette oppsettet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FoN
    Ja, har snakka med de jeg kjenner som kan litt om dette, og sier at jeg burde kjøpe noen effekt forsterkere til frontene. Så dette blir nok en av de første tingene jeg isåfall måtte fylt på med først.
    Men er det noe bedre alternativ enn dette oppsettet?
    Va er det du er ute etter? Bass, bass å mere bass? Eller design? Eller lyd kvalitet? Her føler jeg jo selv consept er en liten blanding av alt:grin: Å det liker jeg! Hvilken musikk pleier du å spille?

Newcomer FoN sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker helst en mix. Liker at det er litt "trøkk" i høytaleren selv, men den må høres fin ut også, ellers er det jo bare å kjøpe CV :-|
    Hører på så godt som alt mulig, fra blues til metall og tilbake igjen. Men mest litt rock relatert trur jeg ;-)

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 2106 og Concept 8 er en veldig god kombo for prisen, samt at man da har en reciever med oppgraderingspotensiale ved videreutvikling av anlegget. Klipsch fantaster er det mange av, og sikkert ikke uten grunn, de spiller morsomt og engasjerende, men uten å skape en for stor diskusjon, tør jeg påstå etter mine ører, at klipsch er mere egnet til kun filmbruk/party eller hva som måtte bli spilt av i "ungdomsromma" rundt om.

Likevel, ikke tro at jeg mener Denon 2106 og Concept er heaven i prisklassen, finnes masse annet snæcks på markedet også.. dog mere ukjente merker(ukjente i den forstand at HFK & HFC ikke har dem).

:wink:

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja favoriserer kansje Klipsch siden jeg har hatt Klipsch et par ganger selv .

Men jeg mener for den som liker litt trøkk i lyden og hører på mye rock/metal passer Klipsch Ypperligt , å den litt kvasse lyden fra toppen mykes fort opp med den rette forsterkeren , noe som jeg mener er enn rør forsterker .

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og rør koster fort flesk, det er vel heller ikke det helt optimale for en førstegangskjøper som FoN etter min mening:wink: Men ja, det meste kan spille riktig med riktig matching. Jeg er ingen anti-klispch eller anti-cv, jeg synes klipsch spiller fasinerende og engasjerende til hjemmekino bruk, men til musikk synes jeg mye mangler. Heldigvis er ingen meninger like, hadde vært kjedelig om alle hadde hatt de samme høytalerene..

*Tips*
    BJB her på forumet skal selge sine AV Mi3 til 6,5k. Dette burde være et veldig godt førstegangskjøp for FoN etter min mening:wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •