Rettigheter ved service

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Rettigheter ved service

Heisann.

Jeg har en Marantz SR7500 som for tiden er på service.
    Den ble levert inn 12.6.2006 og enda kan de ikke si når jeg får den igjen.

Grunnen til at den er på service er at den røk rett før påsken og da klarte de ikke å reparere den skikkelig. Det er derfor den er inne nå.
    Jeg sendte den inn nå grunnet at projektoren sa pang ( poweret kortslutta ) og fikk beskjed om at jeg ville få den tilbake om ei uke. Etter ei uke ( 19 el. 20.6 ) ringer jeg og får beskjed om at de måtte bestille deler som de ventet å få i løpet av 3-4 dager. Slik har det da gått siden den gang. De har sagt at de ikke har fått delen og at de er ganske så sikre på at delen kommer enten den dagen eller dagen etter.

Nå er det bare 1 dag igjen og da har den vært inne 1 måned. Noen som vet hvilke rettigheter jeg har på slike ting? Kan forresten nevne at første service var ikke en garantisak visstnok.

Jeg vil nemlig ikke betale for dette siden de ikke klarte å fikse den skikkelig sist.

På forhånd takk
    Marius

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breiker
    Heisann.

Jeg har en Marantz SR7500 som for tiden er på service.
    Den ble levert inn 12.6.2006 og enda kan de ikke si når jeg får den igjen.

Grunnen til at den er på service er at den røk rett før påsken og da klarte de ikke å reparere den skikkelig. Det er derfor den er inne nå.
    Jeg sendte den inn nå grunnet at projektoren sa pang ( poweret kortslutta ) og fikk beskjed om at jeg ville få den tilbake om ei uke. Etter ei uke ( 19 el. 20.6 ) ringer jeg og får beskjed om at de måtte bestille deler som de ventet å få i løpet av 3-4 dager. Slik har det da gått siden den gang. De har sagt at de ikke har fått delen og at de er ganske så sikre på at delen kommer enten den dagen eller dagen etter.

Nå er det bare 1 dag igjen og da har den vært inne 1 måned. Noen som vet hvilke rettigheter jeg har på slike ting? Kan forresten nevne at første service var ikke en garantisak visstnok.

Jeg vil nemlig ikke betale for dette siden de ikke klarte å fikse den skikkelig sist.

På forhånd takk
    Marius
    Du har ihvertfall 3nmd garanti på utført arbeid av dem. Altså kan dem ikke kreve deg for penger, DERSOM feil er lik som sist, eller at feilen er forårsaket at dem.

Så lenge det ikke var garanti i utgangspunktet så spørs det om du kan kreve så mye mer.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er samme feilen eller en feil som har oppstått pga den tidligere reperasjonen er det en garantisak, og dermed skal varen være ferdig reparert i løpet av to uker, om den ikke er det, har du rett til å heve kjøpet, eller i dette tilfellet få pengene igjen for forrige reperasjon.

Du skal selvsagt ikke betale for noe som heldst.

NB: Dette forutsetter at det er reklamasjon på tidligere service!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok.. fordi de fikset jo den ikke skikkelig sist. sist gjaldt det alle kanalene nå gjelder problemet bare en. skal ringe dem igjen i morgen

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har krav på avhjelp

..og tar reparasjonen mer enn en uke har du rett på å få låne et tilsvarende produkt til reparasjonen er ferdig. Du kan ikke forlange å få den samme forsterkeren men en tilsvarende og med det menes en enkel forsterker og ikke nødvendigvis en på 7 x 150W.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk i dag vite at den var ferdig. de lovet å ringe meg så fort den var ferdig med det skjedde ikke. kom på over 800kr. skal hente den i morgen. ta med meg kvitteringen fra sistgang og diskutere litt

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye feilinfo gitt...

-avhjelp gjelder kun dersom det er feil på produktet i henhold til forbrukerkjøpsloven. Siden feilen ikke skyldes produsent har han ingen krav på avhjelp.

-garanti på service er noe det enkelte verksted kan gi, eller ikke gi. Siden trådstarter ikke har skrevet det noe sted er det ikke nødvendigvis så. De fleste norske verksteder har dog 3mnd garanti på normale reparasjoner. Unntak er feil grunnet fukt-/væskeskade, fallskader og lynnedslag/overspenning.

Om du må betale for denne servicen eller ei kommer an på hva feilen skyldes. Dersom forsterkeren var mer skadd enn de trodde, eller at dette er en følgefeil må du nok regne med å måtte betale dessverre.

Lykke til iaffal!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis feilen skyldes en følgeskade av at prosjektoren gikk føyken, og prosjektoren er dekket av reklamasjonsrett gjelder vel forsatt ukesregelen. Han kan kreve reparasjonen dekket av prosjektor produsenten.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hvis feilen skyldes en følgeskade av at prosjektoren gikk føyken, og prosjektoren er dekket av reklamasjonsrett gjelder vel forsatt ukesregelen.
    Han sier i første innlegg at feilen første gang ikke ble dekket av garanti/reklamasjon, det medfører altså at feilen er påført/skyldes feil bruk. Følgefeil av slikt dekkes heller ikke, og er heller dermed ikke hjemlet i forbrukerkjøpsloven.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •