Lyngdorf SDAI 2175 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dere som kjenner Lyngdorf SDAI 2175, vil dere anbefale den i kombinasjon med B&W 703?
    Har i dag Thule IA150B og i utgangspunktet planer om å bygge ut med effektforsterkeren Thule PA150B. Det gir meg muligheten til å bi-ampe og med så mye krefter blir det full kontroll på høyttalerne.
    I og med at Lyngdorf SDAI 2175 er såpass billig, kan jeg vurdere den også (selge Thulen).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Dere som kjenner Lyngdorf SDAI 2175, vil dere anbefale den i kombinasjon med B&W 703?
    Har i dag Thule IA150B og i utgangspunktet planer om å bygge ut med effektforsterkeren Thule PA150B. Det gir meg muligheten til å bi-ampe og med så mye krefter blir det full kontroll på høyttalerne.
    I og med at Lyngdorf SDAI 2175 er såpass billig, kan jeg vurdere den også (selge Thulen).

Lyngdorf SDAI 2175 er i mine ører bedre enn alle Thule forsterkere.
    Men om den er en perfekt match må du selv finne ut.Burde ikke være vanskelig,da Hifiklubben selger begge produkter.
    Den er mer enn kraftig nok for 703.
    Som nevnt tidligere vil CD spilleren ha meget stor betydning,så ta den med i betrakningen,da den vil farge lyden mer enn Lyngdorf.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basse
    Lyngdorf SDAI 2175 er i mine ører bedre enn alle Thule forsterkere.
    Men om den er en perfekt match må du selv finne ut.Burde ikke være vanskelig,da Hifiklubben selger begge produkter.
    Den er mer enn kraftig nok for 703.
    Som nevnt tidligere vil CD spilleren ha meget stor betydning,så ta den med i betrakningen,da den vil farge lyden mer enn Lyngdorf.
    Takk for svar. Skal lytte til Lyngdorf SDAI 2175 ved anledning. Dersom den er interessant, skal jeg låne den med hjem sammen med CD spilleren min (Jungson Moon Harbour Lux).
    Har forresten Lyngdorf SDAI 2175 prosessor inngang?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selg Thule! Du finner mange bedre forsterkere for å si det slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Er ikke S200 et rent effekttrinn?
    Sorry trodde du mente Cayin S-200

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan selvfølgelig vurdere det. Thule er kjempe bra. Er ikke sikkert at du vil bytte det ut. Dette må du prøve. Tror produktene kan ha en del forskjellige kvaliteter. Lyngdorf er veldig nøytral, mens Thule er litt på mørke siden.
    CD-spilleren vil ha stor betydning i dette tilfellet. Match Lynddorf med feil Cd-spiller og bli skuffa. Den krever, og fortjener kun det beste.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thule B150 var den klart dårligste av de jeg testet hos meg med Focal i allefall.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fornøyd

Bruker SDA2175 sammen med mine Concept 10, spiller fletta av meg hvertfall! Meget bra kjøp etter min mening men er jo slettes ikke dermed sikker at den spiller pent på andre høytalere.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte i dag Lyngdorf SDAI2175 på B&W 703. Det var en skuffelse. Lyd er tydeligvis subjektivt. Det låt veldig gjennomsiktig, men det var uengasjerende og kjedelig. Mulig man må venne seg til den mye mer nøytrale lyden, men det ble for klinisk for meg.
    Hørte Thule IA150B biampet sammen med Thule PA150B og det likte jeg mye bedre. Liker godt den varme og behagelige lyden som Thule lager, passer veldig bra til 703ene.
    Lyttet også litt NAD M3. Lydmessig var den mer nøytral enn Thule og hadde mer i toppen. Den var ikke mørk som jeg trodde NAD var. En bra kombinasjon NAD og 703, men utifra det lille jeg hørte foretrakk jeg Thule komboen. En oppgradering til Thule PA150B blir også billigst, så da er valget enkelt.

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger i startgropa for kjøp av integrert...og Lyngdorf er en mulig kandidat. Etter hva jeg har sett/lest andre steder, stemmer det at det kan låte veldig dårlig på "feil" høyttalere. Aner ikke hvordan en Lyngdorf SDAI 2175 ville takle mine DLS R55....noen som har prøvd ? Det hadde vært meget interessant med en test mellom denne og MF A3.5/A5.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyngdorf /Tact 2175 er en glimrende forsterker, både det rene effekttrinnet og den integrerte. Men det må matches riktig, da de fleste mennesker faktisk ikke liker helt nøytral lyd. Dersom en mather denne med 703 som vel også regnes å være veldig nøytral, kan det kanskje bli litt feil. I tillegg vil den låte flatt og kjedelig om den ikke er sterk nok til å drive høyttalerne skikkelig. Jeg vet ikke hvor tungdrevne nevnte høyttalere er, så skal ikke uttale meg om det. En ting som er sikkert, er at de som nær sagt alle B&W trenger mye plass ut til sidene for å ikke få for mye førsterefleksjoner, da de er veldig vare på det grunnet spredningskarakteristikken (gjelder også div. JMLab høyttalere).
    Jeg har testet mye forsterkere i prisklassen under 30.000,- og har funnet at for meg er kombinasjonen EC 4.7 og digital effektforsterker = sant
    Parasound p3 ble for kaldt og analytisk for meg (spesielt når jeg testet den på LC Audios Barracuda (2x200w digital).
    På mine høyttalere ble 2175 litt svak (ble flat og uengasjert), så jeg testet deretter Emblas største modell og Midgard 6.1.
    Disse 2 siste gjorde et grandiost inntrykk, og det er minimale forskjeller på dem. Midgard er noe mindre påtrengende i toppen (uten at embla nødvendigvis er det, snakker her nyanser og matching). Har du høyttalere som er litt mørke i klangen, foreslås Embla - hvis ikke anbefales Midgard. Har du lettdrevne høyttalere som er litt mørke, er 2175 eller tilsvarende størrelse embla aktuelle osv.
    Mitt valg ble Midgard Oberon 6.1 parret med Ec4.7 forforsterker. Har ikke hørt noe som spiller i nærheten i den prisklassen. Blir lenge til oppgradering av anlegget her i gården, bortsett fra at jeg ønsker meg en god dvd-spiller med glimrende analogdel og dac, ettersom jeg ikke har hjemmekinoforsterker (eller digital inngang på forforsterkeren).

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til discel for et flott og utfyllende innlegg.
    BW 703 er vel en tre-veis konstruksjon med nominell impedanse på 8 Ohm og følsomhet på 90 dB, mens DLS R55 er 2.5-veis med noe mindre bass/mellomtone-elementer. DLS er nok en tyngre last, med 4 Ohm impedanse og en følsomhet på 88dB. Jeg opplever DLS som nøytral, så da er kanskje ikke Lyngdorf det rette til å drive disse. (Forøvrig er jeg imponert over hvordan denne høyttaleren spiller, rett ut av esken og på en blodfattig 5.1 receiver).

*stryker Lyngdorf fra kandidat-listen* :-?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd er tydeligvis subjektivt.
    Jepp! Og heldigvis. Hvis ikke ville det eneste lydanlegget (både til stereo og surround) vært en alt-i-ett-boks fra Microsoft. Eller Tupperware :-)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    låter det udynamisk og ullent med rør har du feil forsterker på feil høyttaler rett og slett!
    Låter det udynamisk og ullent med transistor har du feil forsterker på feil høyttaler rett og slett!

Newcomer XanaX sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det ikke var Denon 2000AE du hørte sammen med 703? Hørte denne kombinasjonen da jeg kjøpte 703, og i mine ører fungerte ikke det i det hele tatt. Denon hadde pusteproblemer og null kontroll på bassen. Har fått inntrykk av at Denon sliter skikkelig med kontroll på bass og har hørt flere andre si det samme.
    Hadde samme oppfattelse av den kombinasjonen selv...ikke særlig god match.
    Fikk 703 til høres ut som "boombox" uten kontroll...uten at han egentlig "dro på" noe særlig....Rett og slett negativ opplevelse...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyngdorf SDAI 2175 og Dali Mentor 6

Bruker denne forsterkeren sammen med Cambridge DAC foret med 96khz signal fra PC, og hydribkabler fra Van den Huul.

Det spiller detaljert og oppløst på lave volum og tar helt av om jeg drar på litt! Men som jeg ser nevnt i innleggene må den bli god og varm før den spiller skikkelig! Har mye kompiser som har fått antydning til hakeslepp ved demo....
    Eksdama nikket til og med bekreftende når disse kom i hus, og hu fikk seg en skikkelig lytt.

Har ikke vært borti merker som Midgard (som virker veldig interessant) med flere. Men jeg kan etter timevis med lytting hos både soundgarden og "klubben" på diverse kombinasjoner si at jeg kommer ivertfall til å holde meg til Lyngdorf og Dali, og heller eksperimentere med kabler og DAC´er. Nå skal det sies at det er kritisk å utnytte det at forsterkeren har XLR innganger. XLR vs. Phono på denne er som natt og dag!
    Er et tungt slør som løftes av lyden når det kobles til gode XLR kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det pre-in mulighet på Lyngdorf SDA2175 ? Jeg vurderer denne som effektforsterker til min gode gamle Denon AVR2807 receiver, for å drive nyinnkjøpte Mentor 6 fronter. Har vurdert NAD C275bee effektforsterker, men ser at Lyngdorfen får mye skryt her inne !

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •