En liten reciver guide(10`000,-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55
    Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post En liten reciver guide(10`000,-)

Til alle dere som skal kjøpe reciver i 10 000,- klassen her har jeg en første kandidat til dere:-P

I denne pris gruppen er det mange som handler og dvs. mange modeller og velge mellom! Kan jo sette opp en anbefalings liste til dere!

1. Pioneer VSX-AX2AV-S
    2. Denon AVR 3806
    3. Yamha RX-V1600
    4. Harman Kardon AVR 635

Alle disse er gode recivere, som absolut er et godt valg!

1. Pioneer VSX-AX2AV-S (Best i klassen)

Denne syns jeg er den beste reciveren i denne prisgruppen, fordi du får ekstremt mye for pengene.
    Her får du romkorreksjon, Hdmi og masse krefter til en billig penge.
    Den låter veldig nøytralt også.

+ Ekstremt god romkorrigasjon, og en veldig bra lyd.

- Til Prisen er det vel ingen ting?

Pris: 8442,- (www.sovida.com)

2. Denon AVR 3806

Denne gir også veldig mye for pengene, og har de samme egenskapene som Pioneer`en men koster også litt mer.

Sitat ifra Lyd og Bilde:
    Jeg utnevner herved Denon AVR-3806 til tidenes varp mellom 10.000 og 15.000 kroner og er klar for å ta diskusjonen med hvem som helst.
    Faktum er at Denon har klart ytterligere å finslipe sin edelsten AVR-3805 og bringe frem musikken og filmlyden på en enormt engasjerende måte.
    Det er i hjemmekinoen receiveren trives best og fjerner tankene fra ubetalte regninger inntil filmen er slutt. Dialogene er klare, kringlyden omsluttende, og det er nok kraft til å sende små vinder gjennom rommet når bassdundringen er på sitt mest intense.
    I stereo er det først og fremst perspektivet som imponerer. Diskanten er oppløst og nyansert uten å være overdrevet. Mellomtonen er stor og åpen, og i bassregisteret er det fundament nok til å presse de fleste bassinstrumenter gjennom nøkkelhullet.
    Det mangler litt kraft i dypbassen, men i prisklassen er det få om noen produkter som kan skilte med samme dynamiske evner som denne karen!

+ Veldig bra romkorreksjon, bra lyd

- Designet begynner å bli kjederlig, prisen er noe stivere en pioneer sin

Pris: 10`998,- (www.hifiklubben.no)

3. Yamaha RX-V1600

Denne "lille" krutt tønna er det krefter i! Den greier og drive relativt store høyttalere uten puste problemer. Jeg syns at denne ikke har like nøytral lyd som de andre her, men denne må vel passe utmerket som pre?
    Romkorreksjonen er også veldig enkel i bruk.

+ Design, Litt stiv pris?

- Blir veldig varm

Pris: 9`115,- (www.pixmania.com)

4. Harman Kardon AVR 635

Harman lever som altid masse strøm! Denne er opgitt til å levere 7x75 watt pr. kanal noe som er det laveste i dette sammendraget. Men alikevel har den en strømforsyning som leverer 1000 watt med alle kanelene i drift. Og wattene er i 50 ampere, så dette er ikke "tomme" watt, her snakker vi krefter! Det største minuset er at AVR 635 mangler Hdmi, noe som er must nå om dagen. Romkorreksjonen er også ganske dårlig iforhold til de andre i guiden.

+ Lever masse power, Klassens beste lyd?

- Ikke Hdmi, dårlig romkorreksjon

Pris: Rundt 9500,- (www.fyndborsen.se)

I slutten av sommer ferien kommer jeg selv til å kjøpe meg reciver, det blir en Pioneer VSX-AX2AV-S, som jeg syns er klart best i denne prisklassen! Iallfall til mitt behov!;-)

Håper dette gjør valget deres noe enklere!

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott innlegg Marius. Dette vil nok hjelpe mange kjøper som er i start fasen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott oversikt, men hva med eks. Marantz SR7500 og Onkyo TX-SR703. Absolutt kandidater i denne prisklassen de og.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset! Skal få lagt de inn i løpet av dagen.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du kommet frem til rangeringen? Har du sammenliknet dem, eller har du lest utdrag fra nett?

Mvh Dan

Newcomer ghost7 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kvifor er ikkje ax4 der i staden for ax2? den kostar jo tross alt kun 9700kr...?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av QPVision
    3. Yamaha RX-V1600

......Yamaha lever som de pleier, kan sammenligne Yamaha med Monster Cable. Du får det du betaler for!;-)
    Inquiring minds wanna know: Var utsagnet ironisk? Jeg pleier å ha gode følere for slikt, men her er jeg ikke sikker.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SEB
    Inquiring minds wanna know: Var utsagnet ironisk? Jeg pleier å ha gode følere for slikt, men her er jeg ikke sikker.
    Det må være ironi.... :?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det var ment som ironi ja.! Skal skrive det litt om jeg SEB, så alle skjønner det;-)

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghost7
    kvifor er ikkje ax4 der i staden for ax2? den kostar jo tross alt kun 9700kr...?
    Muligens fordi ein får meir for pengane ved kjøp av ax2 enn ax4? Ikkje veit eg, men var dette eg kom fram til då eg skulle kjøpe.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitat: Opprinnelig skrevet av ghost7

Muligens fordi ein får meir for pengane ved kjøp av ax2 enn ax4? Ikkje veit eg, men var dette eg kom fram til då eg skulle kjøpe.
    Det stemmer. Jeg syns man får mye mer for pengene ved å kjøpe lille broren! Da burde man heller bruke pengene man har til overs på et annet svakt ledd i anlegget:smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av QPVision
    Det stemmer. Jeg syns man får mye mer for pengene ved å kjøpe lille broren! Da burde man heller bruke pengene man har til overs på et annet svakt ledd i anlegget:smile:
    Hva gjør at du synes man får mer ved kjøp av lille broren?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghost7
    Det er VSX-AX4Vi du snakker om? Hvor koster den 9700? Trodde den billigste plassen var på pcutsyr.no. Der koster den vel 12-13k

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur han surrer litt med modellene ja, www.sovida.com er norges billigste nettsted for pioneer som jeg har finni iallfall.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig flott guide :grin: (selv om man kan banne på at det står en ny tråd her i morgen med følgende overskrift: "Trenger tips til reciever i prisklasse 10k" :wink: )

Skulle jeg vært kritisk til noe måtte det vært at du setter bra/dårlig lyd som et kriterie. Hva som er bra eller dårlig lyd er så til de grader individuelt at en person sier som du skriver at H/K har klassens beste lyd, mens noen andre (meg f.eks) ville sagt at de fortrekker lyden til Yamaha og Denon fremfor H/K (Pioneer har jeg ikke hørt selv, så der skal jeg ikke si noe).

Marantz SR7500 kunne muligens vært nevnt, men kanskje ikke som noe annet enn en outsider. Ikke misforstå meg, jeg simpelten elsker lyden i Marantzen min, men den har ikke noen fancy romkorreksjon og relativt få innstillingsmuligheter. Hvis man ikke liker lydsignaturen til Marantz veldig godt, er det ikke så mye annet ved denne recieveren som kan veie opp for det, og derfor blir det kanskje naturlig for de fleste å gå for en av de andre.
    Prisen på under 8000,- svenskekroner er vel er stort pluss da :wink:

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Hva gjør at du synes man får mer ved kjøp av lille broren?
    Kan berre svare for meg sjølv her, men;
    Det skil 10 watt per kanal. Desse er det vel blitt uttalt at ikkje skal gjere noko betydning i det store og heile.
    Ax4 he vel usb-tilkobling. For det begrensa(men voksande) utvalget som krev dette, er det såklart veldig kjekt å ha. Men for majoriteten vil vel dette vere ein lite brukt funksjon.

Lydmessig trur eg ein skal vere god for å skilje dei frå kvarandre. Kan ikkje personleg seie noko om ax4 sidan eg ikkje he fått testa denne, men he sjølv ax2, og den er rå

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Det skil 10 watt per kanal. Desse er det vel blitt uttalt at ikkje skal gjere noko betydning i det store og heile.
    Ax4 he vel usb-tilkobling. For det begrensa(men voksande) utvalget som krev dette, er det såklart veldig kjekt å ha. Men for majoriteten vil vel dette vere ein lite brukt funksjon.

Lydmessig trur eg ein skal vere god for å skilje dei frå kvarandre. Kan ikkje personleg seie noko om ax4 sidan eg ikkje he fått testa denne, men he sjølv ax2, og den er rå
    Ser man det ja. Var jo ikke rare greiene. Men må vel være et par ting til... Vurdere vertfall å gå over til pioneer selv, så var litt greit å få vite hva forskjellene var. Men kommer nok til å lese litt mer om begge moddelene om det er pioneer jeg kommer til å gå for...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz SR7500 bør absolutt være med i en oversikt. Jeg har ikke hørt en reciever til dags dato i den prisklassen som gir bedre stereo-lyd, selv om den ikke har like mange funksjoner innen EQ som for eks. AX-4 som står hjemme hos meg nå.

For å være litt kritisk til denne oversikten, så må jeg påpeke at det burde komme klarere frem at dette er qpvisions personlige mening, og ikke noe offisiell guide, slik at ingen misforstår. Ellers er det flott at folk bruker tid på å slike ting. Erfaringer gjør ofte valget mye enklere for andre og er et flott tilskudd til forumet.

Min erfaring av Pioneer AX-4 er at den lydmessig er litt lys i klangen, og er mer nøytral nedover i frekvensgangen. Dette er ofte en lyd som de fleste liker, men vær litt på vakt dersom man har høyttalere som er lyse i klangen fra før. Syntes ikke det var en helt 100% optimal match med for eks. Focal uten en effektforsterker som utjevnet litt. Vil tro denne lyden kjennetegner AX2 også, som skal være relativt lik.

HDMI ville jeg ikke ha veiet opp som viktig i en slik sammenheng, i allefall ikke som et "must". I disse tilfellene så er det altså snakk om en innebygget HDMI 2-til-1 svitsj, som det har kommet flere rapporter om ikke fungerer spesielt godt. Eksterne svitsjer finnes også rimelig.

Videre heter det romkorreksjon, ikke romkorrigasjon.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad

AX-4 har også I-Link, som også er en fordel dersom man har en DVD-spiller som utnytter dette.

Newcomer ghost7 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Det er VSX-AX4Vi du snakker om? Hvor koster den 9700? Trodde den billigste plassen var på pcutsyr.no. Der koster den vel 12-13k
    http://www.fyndborsen.se/kategori.php?main!filter!ID=34
    eg surrer nok ikkje på modellene nei. har nettop handla inn ax4 frå sverige og det kom totalt på 9700kr...den mulighet for styring av ipod, er vel ingen andre modeller som har det i den prisklassen... og akkurat den delen var meir enn nok argument til å kjøpe storebroren til ax2. det følger til og med kabel for det, på denon sine sider stod det at det måtte kjøpes i tillegg...

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •