En liten reciver guide(10`000,-) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 55
    Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    He ax2, og denne he ipod-inngang på baksida. Då eg kjøpte meg ein ipod mini(omtrent samme tid som eg kjøpte ax2) oppdaga eg at det ikkje fulgte med ipod-kabel til ax2. Sendte mail til pioneer norge med fakturanummer, og kabel blei sendt til meg gratis frå Pioneer Belgia(elns). Tok under ei veke å få den frå eg sendte mail. Det er god service

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghost7
    http://www.fyndborsen.se/kategori.php?main!filter!ID=34
    eg surrer nok ikkje på modellene nei. har nettop handla inn ax4 frå sverige og det kom totalt på 9700kr...den mulighet for styring av ipod, er vel ingen andre modeller som har det i den prisklassen... og akkurat den delen var meir enn nok argument til å kjøpe storebroren til ax2. det følger til og med kabel for det, på denon sine sider stod det at det måtte kjøpes i tillegg...
    Se det ja. Har ikke sakt du surrer på noen modeller jeg. Lurte bare på hvor du fikk den så billig. I kjøps guiden til hjemmekino bladet er denne på første plass for recivere mellom 10 og 20k. Der sto det også den billigste plassen å kjøpe den var på pcutstyr.no. Så lurte bare på hvor du fikk den 3000kr billigere. Denne moddelene ble verfall ganske mye mer intresang for meg nå:grin:

Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for mange tips her! Skal få med Marantz`en også. Trur en sånn guide som dette er til veldig stor hjelp for mange, siden de fleste handler i denne pris gruppen. Skal fylde ut litt mer info om hver reciver oxo!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.fyndborsen.se/kategori.php?main!filter!ID=34
    eg surrer nok ikkje på modellene nei. har nettop handla inn ax4 frå sverige og det kom totalt på 9700kr...den mulighet for styring av ipod, er vel ingen andre modeller som har det i den prisklassen... og akkurat den delen var meir enn nok argument til å kjøpe storebroren til ax2. det følger til og med kabel for det, på denon sine sider stod det at det måtte kjøpes i tillegg...
    Beklager at jeg og Jens123 har misforstått deg litt, men den hovedsaklige grunnen til at jeg valgte AX2 isteden for AX4, er fordi jeg personlig mener at AX2 er et mye bedre kjøp, man det skiller vel ca. 2000,- på disse to, noe som jeg syns er bortkastet å bruke når forskjellen er så liten.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av QPVision
    Beklager at jeg og Jens123 har misforstått deg litt, men den hovedsaklige grunnen til at jeg valgte AX2 isteden for AX4, er fordi jeg personlig mener at AX2 er et mye bedre kjøp, man det skiller vel ca. 2000,- på disse to, noe som jeg syns er bortkastet å bruke når forskjellen er så liten.
    Om det er borkastet, kommer vel ann på hvilke behov man har.

For å være litt kritisk her. Hva har du basert denne rangeringen på? Prøver du å lage en guide, eller prøver du å lage en personlig review? Evn. er disse "resultatene" noe du har kommet frem til under intensiv testing selv, eller er det noe du antar etter å ha dannet deg div. inntrykk fra flere steder?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt alle forsterkerene selv, men dette er også på forskjellige høyttalere. Mye av det jeg har skrevet har også kommet ifra tilbake meldinger ifra folk her på forumet og ifra Oslo HiFi center.

Newcomer ghost7 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av QPVision
    Utifrå behov og slikt så kan noken tykkje at det er bortkasta, mens noken, som f.eks meg, tykkje dei ekstra funskjonene er gull verdt. ipod biten var avgjerende for meg mellom 3806 og ax4, fann ut at eg ikkje sku basere mitt kjøp etter power eller lign med features. vurderte 4306 pga webradio og ipod, men den vart litt dyr dessverre...

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

trenger litt hjelp her

hei.

eg lurer på å køpe ny forsteker i prisklassen 8-9000, men lurer på hvilken som er det beste alternativet?
    har sett på AVR-2807, har noen hørt den?? ( brukes i lag med concept 8 )
    andre forslag?

og viss noen lurer på hvorfor eg " hoppet" inn på denne tråden med spørsmålet, så er det fordi at eg ikkje veit korleis eg starter ein tråd.

Newcomer ghost7 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    hei.

eg lurer på å køpe ny forsteker i prisklassen 8-9000, men lurer på hvilken som er det beste alternativet?
    har sett på AVR-2807, har noen hørt den?? ( brukes i lag med concept 8 )
    andre forslag?

og viss noen lurer på hvorfor eg " hoppet" inn på denne tråden med spørsmålet, så er det fordi at eg ikkje veit korleis eg starter ein tråd.
    har du lest første posten i tråden? der står det vel rimelig greitt korleis recievere som er bra. mellom dei kan du eigentle velge og vrake etter utseendet, alle byr på samme kvalitet. korleis "ekstra" ting som skal vere på recieveren er vel kanskje det mest avgjerende for folk. les første posten du, velg ein som du tykkje er best og du blir fornøyd.

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Onkyo fortjener en plass her.. Tydeligvis så er det fåtall som har hørt Onkyo sine recievere. Men vil påstå de er meget musikalske til prisen i forhold til mye annet. Strømforskyningen sier ikke alt om forsterkeren...

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino har satt opp en oversikt i 3 prisgrupper, som gir et greit bilde av hvilke de mener utmerker seg. Det er ikke fasitsvar på hvilken som er best, men må ses i sammenheng hver enkletes behov. Personlig er hdmi og romkorreksjon uten betydning mens for andre kan dette være et must.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghost7
    har du lest første posten i tråden? der står det vel rimelig greitt korleis recievere som er bra. mellom dei kan du eigentle velge og vrake etter utseendet, alle byr på samme kvalitet. korleis "ekstra" ting som skal vere på recieveren er vel kanskje det mest avgjerende for folk. les første posten du, velg ein som du tykkje er best og du blir fornøyd.

men eg trenger ein som har krefter til å dra Dali concept 8, og helst har HDMI.
    og hvilken som passer best til det, ja det veit ikkje eg.

men eg har sett på pioneer VSX-AX2AV, og Denon AVR-2807, men hvilken som er best til mine høytalere, det veit ikkje eg.

Newcomer Diabloto sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmz

På hvilket sett har h/k den dårligst rom korreksjonen? At de var først ute med Ezet på sine eldre varianter var jo abre et pluss, om ikke et veldig fungerende et. Det nye Ezet/EQ systemet fungerer jo veldig bra? På hvilken basis er dette rom korreksjons systemet det dårligste i klassen(Må stille det inn riktig med tips fra avforum.no/avsforum.com). Pluss denne recieveren blir jo solgt for godt under 9k nå. (Den blir vel snart byttet ut med noe bedre)

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne hatt beskrevet lydkatakteristikken på de forskjellige. Er jo viktig ift match med høyttalere. Skal selv ha en receiver til mine Infinity Kappa 600 og senter, og Tannoy Mx2-m bakht.

Her er de oppfatningene jeg har, uten å ha hørt de:

Denon2807/3806: Fyldig og varm, god surround prosessering

Pioneer AX2/4: Nøytral, kan bli spiss med lystklingende høyttalere. Bra romkorreksjonssystem

Yamaha: En mellomting mellom Denon og Pioneer.

HK: Varm og fyldig, kinolyd som trøkker til.

Marantz: Også den heller vel mot det varme. Litt lite pulver til hjemmekino ift de andre?

Onkyo: Nøytral

Noen som føler seg kallet til å bekrefte/avkrefte?

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan Pioneer og B&W låter sammen?

Lurer på ny (for)forsterker og Pioneer er veldig interessant mener jeg. Noen som vet om dette blir veldig lyst? Har DM604 S3 og Rotel RBM1075 som effektforsterker...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Skulle gjerne hatt beskrevet lydkatakteristikken på de forskjellige. Er jo viktig ift match med høyttalere. Skal selv ha en receiver til mine Infinity Kappa 600 og senter, og Tannoy Mx2-m bakht.

Pioneer AX2/4: Nøytral, kan bli spiss med lystklingende høyttalere. Bra romkorreksjonssystem

Marantz: Også den heller vel mot det varme. Litt lite pulver til hjemmekino ift de andre?

Dette stemmer meget godt med mine opplevelser også (etter å ha hørt de), sett bort i fra Onkyo som jeg har liten erfaring med.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av JD

Dette stemmer meget godt med mine opplevelser også (etter å ha hørt de), sett bort i fra Onkyo som jeg har liten erfaring med.
    Jeg skal sette in dette også!

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som gidder å lytte før de kjøper her eller?

Dette er ikke ment som kritikk av QPvision som sikkert har hatt de beste intensjonene med denne tråden. Men jeg blir overasket over hvor mye som blir ment her (i denne tråden og i AV Forum generelt) basert på hva andre har ment uten å ha lyttet selv.

Denne tråden bærer veldig preg av dette, og spesielt når man kommer til lydsignatur og forutintatte meninger av forskjellige merkers romkorreksjon o.l. Jeg tror kanskje at man bør være tydelig på at dette er en subjektiv oppfatning som ikke er relatert til en direkte sammenligning med andre forsterkere og på samme høyttalere/signalkilder o.l. og ikke en sannhet.

Jeg skal ikke påberope meg å være spesialist på dette feltet (for det er jeg absolutt ikke) men jeg opplever ofte å ha en annen oppfatning av hva som er bra lyd (for meg) enn andre og kan ikke kjøpe ting basert på anbefalninger o.l. men kun utfra mine egne ører. Min oppfatning av riktig lyd (for meg) tror jeg er veldig avhengig av preferanser fra tidligere anlegg jeg har hatt (en slags tillært deffekt om man vil) og at jeg sannsynligvis ikke er den eneste her som har det.

Derfor ikke undergrav viktigheten av å lytte selv i stedet for å hive ut tråder som "Hjelp skal kjøpe noe til X kroner, men hva..." Kjøper man basert på svarene man får så er det vel nesten større sjans for å velge galt enn riktig. Da kan man like gjerne kjøpe basert på design / featuresliste / ergonomi o.l.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja hva skal man si? Det er alltid nyttig å høre andres erfaringer vedrørende lyd og beskaffenhet for utstyr. For mange er det ikke alltid like enkelt å gå til byen (Oslo) for å høre alle alternativene som finnes. Da er det nyttig å lese andres meninger og erfaringer mhp utstyr selv om dette er personlig og subjektivt. For oss som bor nærme Oslo er det svært enkelt å si "lytt og velg" men for de fleste er det utopisk å få til. Da er andres "subjektive" erfaring nyttig å ha med i ballasten. Er mange nok enige om hva som er bra - er det sannsynlig at det er slik.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden kan være en veldig grei pekepinn på hva du får i prisklassen og hva du bør lytte til. Så de som vurderer forsterkerne og som leser denne tråden vil jo få et par anbefalinger, for så å kunen høre på de forsterkerne de finner mest interessant.

Det er jo fort gjort å undervurdere enkelte produkter som du ikke har sett på mye selv. Som meg selv, jeg har aldri tenkt på Pioneer, og finner denne tråden meget interessant fordi den gir en pekepinn på at den er en knall reciever. Så derfor har jeg tenkt å teste denne AX2 selv

Men som så mange, jeg kjøper ikke uhørt!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •