Eltax slipper ny forsterker - AVR-900!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Eltax slipper ny forsterker - AVR-900!

Hallelujah, øyeblikket vi alle har ventet på er her! Eltax har kommet for å skape veien til evig frelse da de slipper sin nye forsterker AVR-900. Denne gangen kan de blant annet by på 6x130w RMS @ 8 ohm, og 6x210w @ 4 ohm. OG ikke nok med det.. dette klarer de med en strømforskyning på 500w! Haha..

Vel, det blir sikkert bedre enn AVR-800.. Men erlig talt, finnes det produsenter som lyver enda mer på watt? Dette var jo ekstremt!

Produkt flyer: http://www.eltax.com/eltax/documents/11134_flyer1.pdf

EDIT: No offence til alle Eltax eiere der ute. Dette er ikke drittslening om Eltax generelt, men en advarsel om et produkt som høyst sannsynelig ikke lever opp til spesefikasjonene.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om 6x130W er målt med 0.01% forvrengning og fra 20-20kHz med alle kanaler i kontinuerlig drift.. høhø.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke være helt edru han som har målt i såfall..

Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står også at den er high end! Lurer på hva den koster?;-)

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel high-end innefor eltax sitt sortiment de mener? Eltax har jo veldig lave priser, og det er jo ganske positivt, men etter mine erfaringer med eltax så er prisene fortsatt altfor høye :razz:

A

Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bak enden på den så faktisk ganske rå ut! Men man må vel velge kvalitet ifordel for kvantitet?;-)

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av QPVision
    Bak enden på den så faktisk ganske rå ut! Men man må vel velge kvalitet ifordel for kvantitet?;-)
    Kvalitet kommer først

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6x130Watt i 8 ohm det er ganske mye juice fra et produkt som veier rund 15kg. Kanskje den bruker klasse D forsterkere?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns nå STORE produsenter som Denon, Marantz og Sony etc lyver på seg mer, og disse skal jo være skikkelig seriøse. Eltax ja, hehe, aldri i livet at det kommer i hus. Men sikkert helt ok for de som har litt lite å rutte med, samt laber interresse (men alikevell vil ha litt suround..).

Måler Eltax på samme måte som Denon etc, så er det ikke så ille, om de oppgir 2kanaler samtidig . Uansett, dette er ikke noe nytt. JVC er vel hakket værre..

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cinema_mort
    Kvalitet kommer først
    Hehe, jeg syns at designet ser ut som søppel... Ser billig og kjedelig ut... :-|
    Dette er vel en forsterker mange kjøper som "første reciever" og lærer senere at det finnes så mye bedre....

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at det selges "søppel" (hva annet kan det være ?) til slik pris, for alle skjønner at dette er skrot. Sorry eventuelle eiere...

/L

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare fordi det er ett billig merke betyr det ikke at de ikke klarer å levere wattene sine. Er du sikker på at de oppgitte 500wattene er maks forbruk da Håvard90, og at det ikke er gjenomsnittsforbruk, slik som andre kjente merker ofte bruker?

De som kjøper denne recieveren har enten ikke bruk for noe bedre (de er ikke hifi-freaks), eller de har ikke gjort grundig nok undersøkelse av hva markedet har å by på til deres bruk. Med andre ord de har seg selv å takke om de føler de har gjort ett dårlig kjøp etter å ha handlet denne. Man kan ikke stole på effektoppgivelse, det sier INGETING om lydkvaliteten.

Så hva er det egentlig å klage over, eltax lager ett billig produkt beregnet på(regner jeg med og håper for eltax sin skyld) et marked hvor lydkvalitet og "tung"hifi ikke er førsteprioritet akurat.

Synes nå det er jævla teit å drive å hetse produkter som dette på denne måten. Selv om de sikkert ikke låter fortreffelig hifi, tipper jeg det er mange fornyde eltax eiere der ute, som rett og slett ikke trenger noe bedre.

Hallelujah og gudene vet hva! Teit tråd...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Godt sagt og bra du sier ifra Jan. Jeg skal ikke legge så mye idet, men synes det blir feil å hetse et produkt utifra pris, spec og navn. Vi kan snakkes når noen har prøvd produktet utifra egen erfaring og gjerne testet opp i mot andre og gjerne mer kjente merker og gjort opp en objektiv mening. Hvis dere synes produktet er så ille, så er det kanskje bedre å holde det for seg selv? Er da bedre å prøve produktet å se hva det er godt for, for det er jo ingen tvil om at det er mye for pengene!

Lyd og utseende er smakssak og jeg respekterer det dere mener, men ikke kritiser på grunnlagg av hva dere tror og ikke vet

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jan, om du hadde sjekket linken hadde du sett det står maks forbruk.

Men alvorlig talt, prisklassen tatt i betraktning, hvem leverer bedre?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette produktet er det lov å slakte litt mener jeg. De såkalte "billig" merkene kan jo ikke bare sette helt ville specs på prduktene sine. Jeg mener at det som er sagt om denne her er på sin plass!!!

Og JAN jeg er litt enig med deg også! men denne kan ikke levere 6*130W.. ingen produkter i den prisklassen gjør det!

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jan, om du hadde sjekket linken hadde du sett det står maks forbruk.

Men alvorlig talt, prisklassen tatt i betraktning, hvem leverer bedre?
    Ok, fikk ikke sett på linken (må bruke en gammel dårlig pc for tiden), men ærlig talt, hva har wattene å si? Hvis valget står mellom to forsterkere til samme pris, vil man ikke da velge den som låter best? Å se på effektoppgivelse er egentlig bare tull i de prisklassene som Eltax og andre billige recivere fra andre merker ligger i.

Man får somregel alltid det man betaler for, og når man kjøper ett produkt fra ett billigmerke som eltax MÅ man bare regne med at produktet ikke måler seg med dyrere produkter fra mer annerkjente merker, uansett hva "effekten" skulle tillsi. Om det derrimot skulle kunne måle seg med og kanskje til og med gjøre det bedre enn dyrere løsninger fra konkurentene, ja da har man vel gjort ett kupp da, men det er jo ikke noe man kan gå rundt å regne med til enhver tid.

Hvis man blir "lurt" av slikt så har man lurt seg selv mener jeg. Man må selv finne ut hvilket behov man har, og prøve å kjøpe ett produkt som dekker det behovet. Eltax dekker nok behovet til mange folk der ute. Så det blir bare tull av oss som har litt større krav til lyd, å gå rundt å le av og storkritisere billigmerker som eltax på ett stort og offentlig forum som dette.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud da folkens , Eltax er eltax og ja et billigmerke ,men altså å whine om kvalitet/nermest henge ut eltax eiere osv er bare teit. Watt'en som Eltax oppgir kan sikkert diskuteres til man blir blå ,men likevel vil det alltid være noen som er fornøyd med sin Eltax -Hvorfor ikke la dem være fornøyd til dem selv finner ut om dem er tilfreds eller ikke istede for og kjefte og nærmest mobbe dem bare fordi dem sitter med en avr 800 osv osv.

-Prisene til Eltax passer faktisk meg veldig godt, selv har jeg en pioneer som er i samme prisklassen og jeg er mer en fornøyd fordi mine ører ikke krever eller har behov for forsterker/kabler/processor osv til 20k pr komponent.

-Ikke det at jeg snakker stygt om dere som prioriterer dette ,men innse da at folk kan leve med eltax også å ikke er noe dårligere en dere.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aiai.. her går det for seg! Får vel rydde opp litt her da

For det første har jeg ikke til hensikt om å henge ut lykkelige eltax eiere! (hadde selv en eltax AVR-800 reciever med eltax høytalere før. Denne står nå i stuen til foreldrene mine.)

For det andre.. Det er ikke hvor mye forsterkeren gir som plager meg! Det er hva Eltax skriver på papiret. Jeg mener det er bedre å opplyse folk om at dette produktet ikke oppfyller det spesefikasjonene tilsier.. den som tier samtykker?

Og for det tredje.. Ja, uerfarene brukere kan sikkert ha mye glede av denne. Men de fleste her inne kan sikkert si at Eltax så langt heller ikke har vært det helt store lydmessig. Dessuten så vet vi ikke prisen på denne herligheten. Klarer Eltax og levere de 500w som påstått så er det vel og bra hvis prisen er fornuftig.. alikevel mangler den så vidt jeg ser romkorreksjon osv.

Beklager hvis jeg har fornærmet noen med denne tråden, men på tidspunktet jeg så flyeren virket det fornuftig å bringe det på bane.

Og tilslutt, hvorfor lages det ikke bare strengere regler om strømmåling pr.kanal på forsterkere/andre el-produkter? Må da gå ann å få trykt dette under noen EU-regler eller lignende?

PS: Trådtittel redigert!

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eltax`n har strømforsyning til å yte 6x50w kontinuerlig i 4 eller 8 ohm`s last,
    noe som faktisk er svært bra til å koster under 2.000kr!

Jeg har hørt Eltax Concept 600 på en Proson forsterker å det spilte ikke så gale, bare at forsterkeren var for svak, men da atomic 12 subben fra eltax kom inn i bildet likte jeg lyden!

Eltax lager greie ting selv om de har falske watt.
    så slutt å klag på eltax.
    Hadde dere bare hatt råd til eltax for noen år siden så hadde dere ikke klagd på eltax slik som dere gjør!

Hvis man ser på JVC`s 5kanaler den har 140w MAX strlmforbruk! så hvorfor klager ikke på det, det står oppgitt effekt på 5x100w så kan den kan ikke yte det ved 1 kanal en gang, begyn å klag på andre produkter enn eltax!:neutral:

Newcomer CW-Sephiroth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltax er som oftes første skritt inn i en hifi verden for utrolig mange mennesker, inkludert meg. Jeg begynte med eltax pga pris, og var godt fornøyd med det det gav meg,, nå vet jeg bedre, men dog.

Ingen nybegynnere begynner med MartinLogan, CLASSÉ og de dyre B&W produktene. hvis ikke man har nok av pappa penger seff.

Jeg vil gi ros til Eltax, og som men sier, man får hva men betaler for.

Seph

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •