Eltax slipper ny forsterker - AVR-900! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg tror den eltax forsterkeren vill funke konge for de fleste som ikker er spess kresne pga den har preout
    og 500w strØmforsyning

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltax = Eltrash

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Morsom tråd.. Jeg satt faktisk og så på disse eltax-greiene på komplett her for en uke eller 2 siden (ikke med handlende hensikter, bare for å ha sagt det! :P).

Jeg bestemte meg da for å kommentere forsterkern og dens effekt i forhold til strømforsyning etc.

husker ikke helt hva jeg kom fram til, men mener å huske jeg fant ut at forsterkeren dytta ut sånn ca 40 watt per kanal og at om effekten oppgitt skulle stemme, så måtte forsterkeren dra ca 2500 watt fra strømnettet.. Kan det stemme?

I alle fall, så skrev jeg da dette i en kommentar til produktet, aka anmeldelse!

Tenkte jeg skulle sjekke om noen hadde reagert på det jeg skrev, så jeg gikk på komplett.no for å se.. men da var visst kommentaren min borte vekk! :P

Newcomer CW-Sephiroth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thore
    Eltax = Eltrash
    å så seriøst.
    kan jo spare seg for slike komentarer

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til prisen kan man jo ikke vente all verden! til en 14 åring ( eller alle andre ) som har et veldig stramt budsjett så er jo dette midt i blinken! det er jo tross alt bedre en et kompakt anlegg

Og på den måten de måler watt så stemmer det sikkert også
    Alle som har hodet på rett sted skjønner jo at det er "små" avvik.

Ikke noe for meg jeg synes også det er noe dritt men kjøpe gruppen er der.

Skal du ha ekte Watt kjøper du Harman Kardon !!! slik er det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Moro og lese! her er det mye meninger, men kan ikke Eltax skrytte på seg watt når alle andre gjør det? Denon er jo ikke noe bedre dem! 2807 som leverer 7*120 watt..... skulle jeg like og se...
    Men det er stor lyd messig forskjell selfølgelig på disse produktene.
    Husk! man får det man betaler for!:-D

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Skal du ha ekte Watt kjøper du Harman Kardon !!! slik er det

Nå ja, vet nå ikke det...

Nå er jo Harman/Kardon veldig flike til å få det til å se ut som de er mye kraftigere enn alle konkurenter. Harman/Kardon oppgir maks effektforbruk bak på sine recievere, mens andre merker (Yamaha iallefall) oppgir gjenomsnittsforbruk. Folk er jo ikke klar over dette, og det vet Harman/Kardon å utnytte, vel, iallefall de som selger Harman/Kardon.

Når produsentene velger forskjellige måter å oppgi effektforbruk (maksforbruk, snittforbruk og hvem vet hva ellers) bak på sine aparater, hvordan kan man da komme fram til slike konklusjoner, bare ved å sammenligne disse tallene?

Har man andre måliner/tester å vise til som bekrefter at Harman/Kardon er kraftigere enn sine konkurenter i samme prisklasse?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan A M
    Nå ja, vet nå ikke det...

Nå er jo Harman/Kardon veldig flike til å få det til å se ut som de er mye kraftigere enn alle konkurenter. Harman/Kardon oppgir maks effektforbruk bak på sine recievere,
    AVR 745 7.1 A/V receiver
    Pris: kr. 24.995,-
    Høydepunkt:
    7.2 DD/DPLIIx/DTS ES, 7x85w

De oppgir toppmodellen sin som koster 25k til 7 & 85W. Er de da egentlig så flinke til å skryte?? bare lurer jeg

Hva de oppgir bak er vel ikke akkurat det en vanlig person tenker på! de tenker på det som står foran!
    Det kan godt hende at du har noe rett i det du sier men det ser ikke jeg så mye til

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    AVR 745 7.1 A/V receiver
    Pris: kr. 24.995,-
    Høydepunkt:
    7.2 DD/DPLIIx/DTS ES, 7x85w

De oppgir toppmodellen sin som koster 25k til 7 & 85W. Er de da egentlig så flinke til å skryte?? bare lurer jeg

Hva de oppgir bak er vel ikke akkurat det en vanlig person tenker på! de tenker på det som står foran!
    Det kan godt hende at du har noe rett i det du sier men det ser ikke jeg så mye til
    Jeg har sett mange H/K reklamer (i div. magasiner) hvor de spesifikt ber folk om å ta en titt på konkurenters effektforbruk/uteffekt, kontra deres eget, så ja, jeg vil påstå de skryter på seg litt ja.

Jeg lovpriser ikke DIN(4ohm 1kHz, ofte bare en kanal av gangen) målingene, og PMPO og andre "i medvind og nedoverbakke"målinger som ofte blir brukt av diverse merker. Og spessielt (nett)butikker liker jo dette, da det ser så bra ut med store tall osv.

Hvis man gjør bare bitte litt research så finner man som oftest RMS(i 8ohm, 20 - 20kHz, alle kanaler samtidig) eller FTC målinger hos konkurentene også. Og disse verdiene er jeg ganske sikker på er minst like korekte som Harman/Kardon sine.

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har sett, så ser det da virkelig ut som om H/K er en god del mer troverdige når de oppgir utgangseffekt. Enn maange andre merker i det minste..

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Harman/Kardon har lov til å skryte av seriøs wattgivning mener jeg er rett og rimelig imed at de er så å si de eneste på markedet som oppgir så lave watt-verdier.

Dessuten er vel watt inn bak oppgitt ved normal drift, og ikke ved maks?

Som Svantekiller sier: "De oppgir toppmodellen sin som koster 25k til 7 & 85W. Er de da egentlig så flinke til å skryte?? bare lurer jeg"

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/K har jo alltid vært kjent for å ha strømsterke forsterkere/recivere med mere beskjedne eller ærligere tall enn andre produsenter, men allikevel leverer de som regel mere kraft.

Ang effektforbruk så kommer jo dette litt ann på forsterker type og hvordan det blir målt. Måling ved normal bruk, hva vil det si? Det blir vanskelig å definere. Maks effekt, er det i løpet av ett tusendels sekund, eller er det kontinuerlig over tid? Det mest korrekte ville jo vært kontinuerlig maksforbruk. En rask og enkel måte å avsløre skrytewatt på er å se maksforbruket i forhold til effekten som er oppgitt til alle kanaler. MEd tanke på at en vanlig transformator har en ca 70% effektivitet så forsvinner jo allerede 30% av effektforburket til varme der. Dvs vi har en forsterker med 1000W effektforbruk, da har forsterkeren internt ca 700W til rådighet, og dette skal brukes til diverse signaler, prossesorer, display osv, men mesteparten går jo til selve forsterker delen. Kommer jo helt ann på forsterkertype som er brukt, men her igjen så går mye til varme, og resten til lyd, bevegelse og varme/friksjon i høytaler. Tilbake til de 1000W som nå iallefall har kommet under 700W igjen, og langt mindre enn det igjen. Her er det i allefall lett å avsløre mange forsterkere. Som feks denne eltaxen med sine 6x130 watt eller hva det er. Mens effektforbruket på hele forsterkeren kun ligger på 500w. Dette klarer vel de fleste å regne ut i hodet....

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •