AVR 635, AVR 340, AVR-2807 eller AVR-3806

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer Tulling sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question AVR 635, AVR 340, AVR-2807 eller AVR-3806

Jeg skal få meg ny surroundreceiver av min kjære til bursdagsgave, men vet ikke helt hvilken jeg skal ønske meg.... Pris ca kr 10.000 og de nevnt i overskriften er nok mest aktuelle. Har en styggammel H/K fra før som jeg har vært meget fornøyd med i lang tid, men den duger ikke lengre. Kunne godt tenke meg å koble dvd-spiller, x-box og tuner direkte på receiveren med dvi-kabel videre til plasmaen. Enkel i bruk og fin lyd er viktig for meg. Fordeler/ulemper med disse? Kan noen hjelpe meg?????

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avr635 kan du glemme for den mangler dvi/hdmi

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de du nevner her er vel 2807 det beste kjøpet rett og slett pga at den er den nyeste og har flest muligheter. Den er ikke fullt så kraftig som 3806, men det kan man fikse med effektforsterkere hvis man synes det er for lite trøkk. Yamaha og Pioneer har jo også aktuelle kandidater i dette prissjiktet.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Av de du nevner her er vel 2807 det beste kjøpet rett og slett pga at den er den nyeste og har flest muligheter. Den er ikke fullt så kraftig som 3806, men det kan man fikse med effektforsterkere hvis man synes det er for lite trøkk. Yamaha og Pioneer har jo også aktuelle kandidater i dette prissjiktet.

Ok. Noen fordeler med HK?? Jeg liker designet mye bedre på HK. Denon er så gørr kjedelige.. Hvilke modeller av Yamaha og Pioneer kan være aktuelle for meg utfra specs? Hvem forhandler disse?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/K er veldig strømsterk. Valg av receiver kommer veldig an på hva slags høyttalere du skal drive med den. Jeg er veldig fornøyd med Yamaha RX-V2600, men den passer aldeles ikke til høyttalere som har brå fase-endringer eller trekker mye strøm ved lave impedanser feks.

Jeg har også tro på Denon AVR 2807 som en allsidig receiver, men det kommer altså an på hva du skal bruke den til.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha har et par som kan være aktuelle for deg: RX-V1600 og RX-V2600. Se på www.stereofil.no for specs og pris.

Pioneer har den som heter VSX-AX2AV-S som har fått veldig god kritikk og den finner du blant annet på www.komplett.no

Alle disse er kraftige nok til å starte med så kan du øke effekten med effektforsterkere i ettertid om du ønsker det.:-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den store fordelen til HK er at den er ca 2x så sterk som Denon'en (som rett og slett er slapp i forhold). Men HK har jo som sagt ikke HDMI. Denon'en syns jeg også er mer behagelig, samt har vistnok et godt romkorreksjons system. Uansett, alt kommer ann på hva du skal bruke de på. HK er klart den sterkeste i klassa. (Denon oppgir effeten med 2 kanaler samtidig, samt RMS, HK bruker alle kanalene samtidig, og FTC, som er den strengeste måleformen.).

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og slapphet fikser man med f.eks. Midgard Oberon, ikke sant skorob ;-) Det er ikke like lett å fikse på features som ikke finnes i receiveren (Les: HDMI etc.) :!:

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut Pioneer AX2 eller AX4 og.
    Har selv 3806 og bruker den sammen BEL, og jeg synes overhodet ikke den virker slapp.

Denonen (regner med AX2og4 kan det og) kan koble om rear surround til front slik at du får dobbel effekt til frontene dersom du bare bruker stereo eller 5.1 surround.
    Ellers er romkorreksjon en stor fordel, svært mange entusiaster begynner å få opp øynene for dette, et must!

Newcomer ghost7 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.fyndborsen.no har også pioneer. er ein del billigere enn på komplett. rundt 5-7dagers leveringstid. min ax4 kosta meg 9600kr feridg momsa og levert på dør...
    dei selger også ovennemnte yamaha...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget for gode svar. Er det slik at disse ax4 og ax2 også har hdmi-svitsjing? Noen som forhandler disse i Trondheim? Forøvrig: Vil H/K komme med hdmi-svitsjing snart - noen som vet det?? Jeg kan vente noen mndr på godt design...80-tallsdesignet til Denon vil jeg aller helst unngå. 8)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    ...og slapphet fikser man med f.eks. Midgard Oberon, ikke sant skorob ;-) Det er ikke like lett å fikse på features som ikke finnes i receiveren (Les: HDMI etc.) :!:
    Eller med en amerikaner . MEn Icepower fixer opp endel ja . Veldig fornøyd iallefall. Litt vanskelig å få HDMI switching på HK'en ja . Da må man nok vente litt. Men med Ice power på de, så begynner det å bli dyrt også, kjipt å ha fronter som har knall med effekt, mens resten kommer pustende etter, og med en anna signatur.

Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kjøpe reciver isamme pris-klasse og jeg kommer til å gå for Pioneer VSX-AX2AV-S den får du kjøpt på www.sovida.com som er like billige som fynborsen, og disse holder til i Norge!!:grin:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av QPVision
    Jeg skal kjøpe reciver isamme pris-klasse og jeg kommer til å gå for Pioneer VSX-AX2AV-S den får du kjøpt på www.sovida.com som er like billige som fynborsen, og disse holder til i Norge!!:grin:

Takk for det! Den ligger herved meget godt an. Greit design og mye tilkoblinger. Antar det ikke er noe i veien med effekten. Jeg har lettdrevne høyttalere uansett, men de skal sikkert skiftes ut en dag.... Tuner har scart-tilkobling noe denne receiveren ikke har. Anbefaling på overgang til hva?? Er det noen forhandler i Trondheim på denne?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm, har nå vært på Lefdal, Siba og Expert. Ingen hadde AX2 eller noen planer om å ta den inn. Pris var også ganske uklart. Jeg er ikke helt komfortabel med å bestille denne på internett uten en gang å ha sett den. Noen tips?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags høyttalere skal receiveren drive??

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hva slags høyttalere skal receiveren drive??
    Foreløpig:
    B&W 602 S3 fronter
    Klipsch center
    Psb bakhøyttalere

Men ønsker mulighet til å oppgradere en smule. :-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet alternativ er en ekstern HDMI-switcher. Dumt å isolere en receiver med andre gode egenskaper fordi denne funksjonen mangler. Lyd bør være viktigst...;-)

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Et annet alternativ er en ekstern HDMI-switcher. Dumt å isolere en receiver med andre gode egenskaper fordi denne funksjonen mangler. Lyd bør være viktigst...;-)
    Enig der, men hvis man ønsker bare en kabel til PJ, og vil koble til f.eks TV, duger det jo ikke med en switch...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tulling
    Foreløpig:
    B&W 602 S3 fronter
    Klipsch center
    Psb bakhøyttalere

Men ønsker mulighet til å oppgradere en smule. :-)
    Bare et lite spørsmål. Hvorfor bruker du en Klipsch-center til B&W-fronter??
    Er jo helt forskjellig lydsignatur, og det er ikke bra :wink:
    Alle receiverne du har nevnt er bra (har dog ikke hørt 2807), men tror ikke du blir misfornøyd med noen av disse.
    Pioneer har også noen svinaktig gode receivere i det prissjiktet du har lagt deg på.
    Har du mulighet, ta deg en runde og test diverse, det er tross alt du som skal bli fornøyd, og hva vi andre synser og mener blir bare en pekepinn :wink:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •