Merkelig ting med forsterkeren min

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer DCM_Brian sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Merkelig ting med forsterkeren min

hallo!

Har lagt merke til noe rart med forsterkeren min. Hvis jeg hører på sanger med mye bass, så kan jeg skru opp noe så forferdelig langt. Har en Nad C372 og høyttalere med 10" bass. Når jeg spiller bassangene så er det ikke uvanlig at forsterkern står på kl 3, og jeg kan enda skru opp mere, men er redd for å ødelegge noe. Synes dette var litt merkelig siden jeg med min gamle forsterker, en gammel pioneer, ikke klarte å skru opp mere enn til kl 1-2 på de samme sangene. Det begynner også å blinke et lyst guloransje lys ut av bassportene i takt med bassen på det lydnivået. Dette skjedde aldri med gammelforsterkeren, selv om jeg peisa bassen på fullt til og med. :? Er Naden for svak eller?

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel ikke sammeligne forsterkere på den måten der, på hvor langt du drar volumkontrollen, vanligvis så gir forsterkeren max lenge før du vrir så langt som du gjør på den NAD'en din nå.

Blinker gult ut bassporten?? Hørtes interessant ut... vrenger det ikke fælt da når du dundrer på som verst, og du ser det lyset?

Newcomer DCM_Brian sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Kan vel ikke sammeligne forsterkere på den måten der, på hvor langt du drar volumkontrollen, vanligvis så gir forsterkeren max lenge før du vrir så langt som du gjør på den NAD'en din nå.

Blinker gult ut bassporten?? Hørtes interessant ut... vrenger det ikke fælt da når du dundrer på som verst, og du ser det lyset?
    Har ikke så god peiling men jeg hører ikke noe ulyder eller noe, spiller like bra fordi. Vet ikke hvordan det høres ut når det vrenger, :roll: har ikke så god peiling enda. Har dette problemet etter at jeg bytta til naden hadde ikke det med gamleforsterker'n.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •