Susing i høytalere på "tomgang" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Jeg tipper det er forsterkeren som ikke er bedre enn det. En del forsterkere er ikke bedre.
    Returner den og investeri i en Denon eller Yamaha.
    Har lest en del tester av denne forsterkeren (NAD T752), og det beskrives ingen slik støy i de testene. Faktisk banker den de fleste konkurrentene når det gjelder å gjengi musikk, inkludert Denon og Yamaha. Når det gjelder surround-dekoderne er den imidlertid litt tilbaketrukken i forhold til konkurrentene. Denne tilbaketrukketheten er imidlertid ikke "støy". NAD er tvert imot kjent for gode strømforsyninger og høyere kvalitet på de analoge kretsene enn konkurrentene i samme prisklasse.

Klart det finnes bedre forsterkere enn denne, men da må du opp i pris, det holder ikke å bytte merke...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånne ting som egenstøy blir som regel aldri kommentert. F.eks mitt THX system jeg har på PC'n har fått sinnsykt mange bra tester, men jeg har bare sett en plass de har kommentert hvor irriternde det er.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Sånne ting som egenstøy blir som regel aldri kommentert. F.eks mitt THX system jeg har på PC'n har fått sinnsykt mange bra tester, men jeg har bare sett en plass de har kommentert hvor irriternde det er.
    Må innrømme at jeg ikke har hørt akkurat den NAD-forsterkeren som nevnes, men jeg har hørt mange andre NAD-forsterkere, og jeg har aldri hørt noen nevneverdig egenstøy i disse. Har eid Denon-forsterkere også, som har vært vesentlig dårligere på dette punktet.

Synes det blir alt for lettvint å anbefale å bytte til et annet merke. Det blir som å bytte ukritisk til et annet bilmerke for å bli kvitt ulyd eller støy i motoren på den bilen du har. En sånn anbefaling blir feil så lenge den ikke følges av konkret dokumentasjon på at problemet blir forbedret.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en skjøtekontakt med "bryter" på samt en trådløs hjemmetelefon
    koblet til samme kursen. Kjøpte ny kontakt + endel nye kabler i går.
    Skal prøve å koble av alt som går på samme kursen og bytte ut skjøtekontakten i helga, så får vi se om det hjelper. Har også en lampe
    som står på toppen av stereomøblet jeg har. Har merket at det "smeller" litt i høytalerne når denne skrues av/på iblant, så den skal også fjernes!

Kanskje hjelper dette, men uansett har jeg ihvertfall forsøkt det jeg kan
    gjøre selv, + at jeg har fått meg noen nye kabler
    Gleder meg til å teste dette i helga.....

Receiveren spiller i mine øyne helt rått i stereo, og er superartig på
    actionfilmer.
    Testet den litt forrige helg (naboen borte og samboeren på julebord)
    Da var det bare å finne frem Neil Young+ endel andre helter og fyre løs.
    Koste meg hele kvelden og halve natten med god og høy musikk. Lenge siden jeg har kost meg så mye med musikk!!

Har fått litt lyst på å handle inn en Nad C272 Effektforsterker, men mulig dette blir litt "overkill" med Dali 6006 jeg har?

Mvh
    Thor-Egil

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta med deg forsterkeren til en kompis et annet sted. Har du sus der også så bytt forsterkeren. Har du det ikke så ring elektrikeren...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •