vrengte mellomtoner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

vrengte mellomtoner

Heisann... jeg har ingen spesiell erfaring med hifi utstyr, men jeg har nettopp kjøpt meg nye cerwin vega v 12 f og en nad c320 bee.. når jeg spiller høyt vrenges mellomtonene... jeg vet at jeg egentlig burde ha hatt en kraftigere forsterker... men har vrengingen av mellomtonene noe å gjøre med at jeg ikke har kraftig nok forsterker? vil høyttalerne spille "renere" med en kraftigere forsterker?? takk for alle svar og hjelp..

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja du må nok ha en kraftigere forsterker, eller så får du rett og slett spille lavere. Jeg hadde samme høytalere som deg med en NAD C372 en gang, det var en god match da kunne jeg spille rimelig høyt med god kontroll, de kunne enda hatt godt av enda flere krefter. Men NAD 320 er alt for liten forsterker på en 12" bass. Hadde det vært 10" eller 8" helst 8" så hadde det fungert mye bedre. Så det beste tipset jeg kan gi deg er at enten så bytter du til mindre høytalere eller så kjøper du en effektforsterker C272 og bruker den forsterkeren du har nå som forforsterker, eventuelt selger 320 og kjøper deg separat for og effekt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •