Yamaha vs. Pioneer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha vs. Pioneer

Hva gir mest for pengene sånn gjennomsnittlig? Yamaha eller Pioneer sine recievere?

Kan lite, må spørre mye...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå spør du jo om to merker. Kommer du med to modeller er det kanskje litt lettere og svare. Men vil nå tro du får det du betaler for. Hvilken som gir mest for pengene? Begge gir vel i bunn og grunn like mye. Yamaha hadde jo ikke laget en forsterker som var mye dårligere en et annet merke, for og tjene mer. Da ville de jo ikke solgt noen ting...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har altid syns Yamaha har levert kjempegode recivere, mens Pioneer har altid vært bak. Men siste modellene til Pioneer skal være svært gode, ikke testa siste modellene der. Men yamaha har gøy faktor og krefter godt over gjennomsnittet. Ikke like god på musikk kanskje men..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et litt vel åpent spørsmål er det nok, men det virker generelt som om eierne av begge merker er godt fornøyd - jeg er ihvertfall storfornøyd med de Pioneerene jeg har hatt siste år, og har ingen planer om å bytte tilbake til f.eks. Denon.

Hva gjelder musikk (to-kanal), så er det sikkert ikke helt stuerent å bruke receiver, men jeg er storfornøyd der også - så lenge man supplererer med effekt til fronthøytalerene.

Forøvrig er det, spesielt for Pioneer, verdt å sjekke ut prisene i Sverige - de ligger ganske betydelig lavere enn i Norge.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er selvfølgelig en litt vanskelig problemstilling, da Pioneer-eiere ofte vil hevde Pioneer er noe av det bedre som er å oppdrive i den prisklassen, og vica verca.

Jeg har en Pioneer AX-4 ståendes hos meg nå, og det er en suveren reciever, dog jeg er fullstendig klar over hvor kompotente Yamaha er til å lage hifi. Siden begge er svært gode merker i reciever sammenheng, så tror jeg det går mest på personlige preferanser, krav til utstyr og utseendet fremfor nøyaktig hva som er "best".

Hadde en Marantz SR7500 tidligere, og selv med lavere veiledende pris, var den lydmessig bedre på stereo enn Pioneer IMO, så det finnes flere som kan lage gode recievere også....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt både Yamaha og Pioneer. De er ikke akkurat som natt og dag, men noen forskjeller er der. Yamaha er litt mere avrundet, behagelig i toppen, men mangler sammenlignet med Pioneer litt smekk i bunnen.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yamaha har vel tidligere hatt problemer med stereolyd, mens pioneer har klart seg rimelig bra både på stereo og flerkanals... og yamaha har hatt et visst overtak rent effektmessig i forhold til like dyre (billige?) pioneer-receivere...

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt yamaha frem til de siste 2 ukene, og må si jeg ikke angrer et sekund på å bytte til pioneer ax4. Fungerer kanonbra sammen med mine jmlab som er de eneste jeg har testet med.

Yamaha ble kåret til beste kjøp pga bra lyd og billigst pris i et blad for ikke lenge siden, og Pioneer ble kåret til beste lyd.

Smak og behag og lommebok egentlig. Som noen andre nevnte her, så er det en del tusen å spare på å harryhandle forsterker...

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv yamaha 1600, denne og 2600 kan ikke sammenlignes med tidligere modeller da her får du både i pose og sekk(Film & Musikk)

Pioneer vsx 2 og vsx 4 kan jo sammenlignes.. jeg tror ikke det er så innmari stor forskjell på disse modellene. Jeg er i allefall meget godt fornøyd med min 1600 modell. Hva du velger må egentlig bli utifra egne preferanser.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er som, ja du vet
    Jeg ville uansett tatt RomKorreksjon med i din vurdering. De som fremdeles går rundt og tror at kun optimal plassering av HT er tingen i en hjemmekino, bør kjøre noen runder med RK. Du vil bli positivt overrasket og lysten på "naken" lyd svinner garantert fort..

RK til Pioneer kjenner jeg ikke, men bør være bra. Best er nok Denon med sin multi-innstilling. Selv kjører jeg Yamaha (RX V2500), som jeg er meget fornøyd med, bortsett fra Fjernkontrollen (Det hjelper lite med backlight knaster, når teksten ikke syns, så Harmony 885, I Love U)

/L

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finere lyd i pioneer. Mere kraft i yamaha

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Smaken er som, ja du vet
    Jeg ville uansett tatt RomKorreksjon med i din vurdering. De som fremdeles går rundt og tror at kun optimal plassering av HT er tingen i en hjemmekino, bør kjøre noen runder med RK. Du vil bli positivt overrasket og lysten på "naken" lyd svinner garantert fort../L
    *kremt* Optimal plasering er ALLTID best og bør avklares først. Romkorreksjon bør være en siste finpuss. Først da kan man sammenligne med og uten for å avgjøre hva som er best.

Romkorreksjon er langt fra avgjørende for bra lyd i en kino.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •