Klipsch og Midgard ????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer SGunders sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch og Midgard ????

Det er mulig mange andre som har skrevet om dette før meg, men jeg lurer da fortsatt jeg da......

Har ett par store Klipsch KSP-400 og har i dag Full Rotel elektronikk på disse. Jeg vurderer å gå over til kun stereo på disse og tenkte da å prøve Rotel fortrinn og cd spiller, men det jeg er litt spent på er om Midgard 6.1 blokkene vil passe inn med disse hornlada høyttalerene mine??? Klipschene må jo ha elektronikk som ikke løper helt avgårde i toppen. Kan disse Midgard blokkene fungere i samarbeid med Klipschene mine tro?????........

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha hørt MA på Klipsch, ville jeg tro de matchet godt så lenge forforsterkeren stod i stil. Noe morofaktor kan det hende du vil savne, uten at jeg kan si det for sikkert. Synes egentlig Rotel høres veldig bra ut på Klipsch.

Ingen mulighet for å få låne to blokker for testing av bekjente eller lignende?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ice går bra med Klipsch det, låter ikke pågående i toppen, men kan kanskje bli en smule "daft" og lite driv i musikken, spørs litt hva du hører på..

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke helt sammenlignbart, men hørte nettopp Oberon 4.1 på Klipsch RF35 hos en forhandler. Førsteinntrykket var at jeg syntes lydbildet ble litt overfokusert rundt midten av frekvensområdet og litt luftmangel oppover. Bra punktformelighet, men ikke veldig bredt, synes det lød for komprimert, manglet live-følelse. Men jeg er så vant til mine egne transmisjonslinjehøyttalere at nesten alt annet (til musikk) blir veldig uvant å høre på, så min mening er nok innmari forutinntatt og hypersubjektiv... Men den nye serien til Klipsch som kommer nå, skal jeg vurdere til kinoen. RC64 f.eks. ser jo formidabel ut. Tenker også på å prøve Oberon på transmisjonslinjene.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal man med denne effekten på Klipsch?! nei, kjøp heller en skikkelig god 25watter rørforsterker .

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hva skal man med denne effekten på Klipsch?! nei, kjøp heller en skikkelig god 25watter rørforsterker .
    Skal si en ting før jeg skriver innlegget mitt. Har aldri hørt på rørforsterker på Klipsch, men har hørt det med MYE annet. Så over til svaret. Hva man skal med mye Watt. De spiller selvsagt bedre jo mer de får. Som jeg har sagt i andre tråder også. Mine RF-35 har aldri spilt så rått som når jeg hadde Crown K2 (2x500w 8ohm) på de. Kjører nå bi amping med 4x125w, å må si det er puslete i forhold. Normalt volum merker jeg ikke forskjell, men når man guffer opp skikkelig, så er det natt å dag.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også hørt det meste av transistor monster watt forsterke på sp1,rf5 og rf7 . Ingen ting slår rør på klipsch i mine ører .

Ble anbefalt å teste Vincent når jeg hørte med norske Klipsch importøren .
    Kansje det hadd vært no ?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent pleier å få en del pepper her på forumet, prøv meixing eller classic du, kjøpes på ornec eller nysound.. så pass på at du kjøper røramp der rørene kan byttes..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •