Effektforsterker til Focal Electra 1027 Be... ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til Focal Electra 1027 Be... ?

Brukt, nytt, import spiller ingen rolle, og jeg er i utgangspunkt ute etter noe i prisklassen 10 000 til 50 000,- (avhengig av antall kanaler) Monoblokker, 2-kanals eller 5 kanals går også bra.

Lydsignaturen kan godt være nøytral mot det varme (uten å ødelegge detaljer), da høyttalerene allerede er litt lyse i toppen. Den må være litt kraftig, gjerne med litt godt fundament i bass/nedre mellomtone.

Noen gode forslag som er verdt å sjekke ut?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Classê Delta CA-5100

5 X 100watt

Nypris 49 000,- (Brukt eller rabatt er lite sannsynlig)

Noen som har vært borti denne? 100watt høres ikke så voldsomt ut, men slik jeg har forstått så er disse relativt kraftige. Lillebror til den ekstreme CA-5200.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ville hørt med R. Malmin

Trur jeg ville hørt med Roar Malmin, trur han har noen meget gode forsterkere på gang, har jeg hørt, så verdt å ta en tlf til han, å høre litt med han.

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Classê Delta CA-5100

5 X 100watt

Nypris 49 000,- (Brukt eller rabatt er lite sannsynlig)

Noen som har vært borti denne? 100watt høres ikke så voldsomt ut, men slik jeg har forstått så er disse relativt kraftige. Lillebror til den ekstreme CA-5200.
    Vil tro dette er en kanon bra forsterker.. Dra på hifiklubben å se om det er mulig for et hjemlån så ser du fort om dette er noe for deg!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper Jørn har testa denne, Classè'en. Send en PM til han. Han har vel også god kjennskap til Electra-serien, så han burde vite hva som skulle passe med de høyttalerne :wink:

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med parasound sin halo-serie? Vet egentlig ikke så mye om de selv, men det kan kanskje være verdt å sjekke ut.

2x250 i 8ohm watt utgaven ligger på 25k og 5x250watt ligger på 48k.

Eltek selger parasound og de er jo ikke så langt unna. Kanskje du kan få lånt med en hjem og hørt.

Eller hva med noe fra meridian? André gir ihvertfall meget gode priser.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus
    Trur jeg ville hørt med Roar Malmin, trur han har noen meget gode forsterkere på gang, har jeg hørt, så verdt å ta en tlf til han, å høre litt med han.
    Unnskyld min uvitenhet.. Hvem er Roar Malmin...?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Hva med parasound sin halo-serie? Vet egentlig ikke så mye om de selv, men det kan kanskje være verdt å sjekke ut.

2x250 i 8ohm watt utgaven ligger på 25k og 5x250watt ligger på 48k.

Eltek selger parasound og de er jo ikke så langt unna. Kanskje du kan få lånt med en hjem og hørt.

Eller hva med noe fra meridian? André gir ihvertfall meget gode priser.
    Parasound kan være et alternativ. Det blir en 5-kanals versjon av A21 som mange skryter av. Er i tilfelle nødt til å få låne med meg den hjem. Takk for tips.

Meridian kunne vært svært spennende, men jeg klarer ikke å finne noen nye forsterkere på hjemmesiden deres... Har de sluttet å lage?

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at jfinneru har forsøkt flere forsterkere mot disse - send en PM eller kanskje han er på nett og svarer her. Svaret har nok interesse for flere her på forumet, om jeg forstår ventelisten til André riktig...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Tipper Jørn har testa denne, Classè'en. Send en PM til han. Han har vel også god kjennskap til Electra-serien, så han burde vite hva som skulle passe med de høyttalerne :wink:
    Jfinneru..... Kanskje han kan svare her...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound kan være et alternativ. Det blir en 5-kanals versjon av A21 som mange skryter av. Er i tilfelle nødt til å få låne med meg den hjem. Takk for tips.

Meridian kunne vært svært spennende, men jeg klarer ikke å finne noen nye forsterkere på hjemmesiden deres... Har de sluttet å lage?
    Har heller ikke funnet noe nytt, så det blir i såfall noe fra 5xx serien, f.eks 557 eller 559. Jeg har ihvertfall hørt 557 på cobalt 816s og syntes det virket som en bra match.

Regner med at du legger ut inntrykk av parasound hvis du har den til testing. Vurderer nemlig parasound selv...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du legger ut inntrykk av parasound hvis du har den til testing. Vurderer nemlig parasound selv...
    Vet om noen butikker som er greie på hjemlån?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste er vel Hifihuset som jeg vet om, men har ikke handlet så mange andre steder. Ta kontakt med eltek på mandag og spør, forhåpentligvis lar de deg låne med hjem. Butikkdemo synes jeg gir et noe begrenset inntrykk, med mindre de har samme høyttalere som man har selv. Alternativt kan du jo bestille fra nettbutikk og benytte deg av angrefristen innen 14 dager dersom den ikke holder mål.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereofile - sjekk hva de har av merker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

roar malmin

Unnskyld min uvitenhet.. Hvem er Roar Malmin...?
    Roar Malmin er vel en mann som har bygget forsterkere i mange år. 20 eller deromkring.
    Var vel med å bygge Doxa en gang i tiden mener jeg.
    Han er mannen bak Musical Innovation heter det vel.
    Mener at Håkon Rognlien i Fidelity har/hadde hans ene forsterker(MI 6?) i sitt referanse oppsett, men mulig jeg husker feil nå.

Ettar planen så skal det vel komme en artikkel om han i Fidelity, skulle vært det, men ikke kommet enda. Sto så på det ene Fidelity, med bildet av han, å der sto det noe som : Her ser vi Roar med det han kan best, oppgradering av Hi-End utstyr, å så skrur han på en krell cd spiller til over 200k.

Ville tatt en tlf til han(tlf 92211000), å hørt hva han har, for trur han har spennende ting på gang hvertfall.

Blei mye surr detta her, men håper det hjalp litt hvertfall

Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NorskAudioTeknikk.no selger Parasound sin Halo serie, de har faktisk en "sommer kampanje" på A-21 (2x250w) i disse dager.. Du/dere må maile/ringe for info, står intet på sidene dems.

Meridian har modellen G-57 (2x 200w), og denne har Andre (hifihuset.no) inne som både ny og demo-brukt model. Han må ringes direkte, oppdaterer også web sia alt for skjeldent..

Sliter selv med bestemme meg for hvilken av disse jeg skal går for..

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vi kunne ha gjort Håkon, er kanskje å handle samtidig (hvis jeg går for parasound) så får vi kanskje en hyggelig pris.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vi kunne ha gjort Håkon, er kanskje å handle samtidig (hvis jeg går for parasound) så får vi kanskje en hyggelig pris.
    Alt er mulig, men jeg ønsker å teste det hjemme først når jeg skal bruke "så" mye penger på forsterker. Har også snust litt på Midgard, så det skulle vært artig å få lånt de til demo også....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av colaboy
    NorskAudioTeknikk.no selger Parasound sin Halo serie, de har faktisk en "sommer kampanje" på A-21 (2x250w) i disse dager.. Du/dere må maile/ringe for info, står intet på sidene dems.

Meridian har modellen G-57 (2x 200w), og denne har Andre (hifihuset.no) inne som både ny og demo-brukt model. Han må ringes direkte, oppdaterer også web sia alt for skjeldent..

Sliter selv med bestemme meg for hvilken av disse jeg skal går for..
    Meridian har et godt rykte, og bør absolutt testes. Andre anbefalte også Chapter Audio, men jeg er redd det blir for dyrt for meg, selv brukt. G-57, er det en ny modell?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus
    Roar Malmin er vel en mann som har bygget forsterkere i mange år. 20 eller deromkring.
    Var vel med å bygge Doxa en gang i tiden mener jeg.
    Han er mannen bak Musical Innovation heter det vel.
    Mener at Håkon Rognlien i Fidelity har/hadde hans ene forsterker(MI 6?) i sitt referanse oppsett, men mulig jeg husker feil nå.

Ettar planen så skal det vel komme en artikkel om han i Fidelity, skulle vært det, men ikke kommet enda. Sto så på det ene Fidelity, med bildet av han, å der sto det noe som : Her ser vi Roar med det han kan best, oppgradering av Hi-End utstyr, å så skrur han på en krell cd spiller til over 200k.

Ville tatt en tlf til han(tlf 92211000), å hørt hva han har, for trur han har spennende ting på gang hvertfall.

Blei mye surr detta her, men håper det hjalp litt hvertfall
    Høres bra ut, men kall meg gjerne feig, jeg ønsker å kjøpe noe som er velkjent og godt uttestet. Samtidig ønsker jeg et produkt som er greit å omsette på bruktbørsen dersom oppgraderings-spøkelse skulle dukke opp.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •